Hebat! Negeri Serambi Maksiat Pelacur-Pelacurnya Bertudung!


Lihatlah pakej lengkap negeri Serambi Mekah. Pergaulan lelaki Wanita yang bebas, punk dan skinhead dah jadi pemandangan biasa, muda-mudi berpeleseran sampai ke awal pagi,pusat pil kuda, negeri tertinggi dijangkiti HIV dan yang paling hebat, RAMAI PELACUR-PELACUR YANG BERTUDUNG!!


POK nIK BOLEH TAK BAGI STATISTIK BERAPA RAMAI PELACUR BERTUDUNG YANG BEROPERASI DI KELATE SEKARANG NIH?

Mai Jenguk! Surat PAS Hipokrit Berlagak Miskin Mintak Derma Untuk PRK Dun Tenang!

Kita pun tau PAS sekarang ni ramai yang dah jadi jutawan. Tak kisahlah dari mana sumber kekayaan mereka, kalau benar mereka nak bantu setakat RM10 Ribu macam ni demi 'ke
syurga' apalah sangat. Jangan la suka kencing penyokong-penyokong.
Semua sedia maklum, kalau di Taman Universiti Skudai tu, kononnya ramai pensyarah yang 'bijak pandai' takat 10 orang sorang seribu tu apadahal sangat. Janganlah nak buat sedih berlagak macam tak mampu sangat. Esok Allah dah murka, tarik balik semua kekayaan betul-betul baru nak sedaq!
Tak payah la berlakon sedih nak tunjuk daif meraih simpati untuk kutip derma dengan jual nama Islam dan Allah sehingga sanggup bagi MP Amoi 'tayang nasi lemak' bertaici dalam kawsan masjid.
Janganla suka menipu. Rakyat tak suka. Sebelum jadi calon, merayulah kat ahli beri sumbangan untuk bertanding. Dah jadi YB, rakyat miskin pun tak peduli.

Inilah Bukti Kezuhudan Nik Aziz!

Kalau kita bandingkan dengan gambar yang pecacai sering mainkan dimana Nik Aziz makan nasi bungkus dengan tangan di gerai biasa dengan gambar diatas kita sudah nampak permainan merosakkan minda mereka ini.

Siapa kata Nik Aziz zuhud?
-dikala rakyat lain ke Mekah ada yang makan berebut-rebut kena beratur untuk ambil makanan, dia dengan selesa bersenang lenang makan dijamu special letak punggung terus ngap! AS tak nafikan yang dia ni seorang VIP yang kata pecacainya berhak dilayan sebegitu, TETAPI lain kali jangan nak tunjuk bagus tayang gambar dia makan bersila dalam rumah dan makan nasi bungkus merata-rata! Kenapa pecacai DAP tak mau pukul canang gambar ni?

-Kita perlu tau yang Nabi Muhammad saw sanggup berlapar demi ummatnya, Nik Aziz sanggup apa?
-Kalau tahun lepas kecoh kononnya dia ditaja pakej RM65K seorang tapi tahun ni dengarnya pakej untuk si Nik Aziz ni RM 120,000 seorang! WOW!! Zuhudnyaa..

Hot! Penyokong DAP Rasis Bantah Cuti Sempena Kejuaraan Harimau Malaya!


Diberitakan bahawa penyokong-penyokong DAP telah membantah pemberian Hari Cuti Umum Esok oleh DS Najib sempena Kemenangan Pasukan Malaysia di Piala Suzuki AFF. Puak-puak ni juga telah mempertikai kenapa Bila Nicol David dan Lee Chong Wei Menang,Tiada Cuti. diberikan. Mentang-mentang la Harimau Malaya Majoriti nya Melayu. Dengki Sungguh!

Dalam isu pemberian cuti peristiwa pun sempat lagi puak-puak komunis ni main isu perkauman dan dapatkan political mileage! Ternyata sungguh celaka!

Menarik Untuk dibaca! Dato' Zainal Abidin,Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang Yang Baru

Sila Klik pada imej untuk besarkan

AS bawakan artikel yang dipetik dari Berita Harian untuk kita tahu lebih lanjut biodata Ketua Bahagian AS yang dikasihi, Dato Zainal Abidin serta cabaran dan harapan beliau dalam menggalas tugas sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang yang baru.

Sama-samalah mendoakan agar beliau diberi kekuatan dan keyakinan yang tinggi didalam memikul amanah ini.

Hot! Ramasamy TKM2 Penang bolot projek kerajaan negeri! Sungguh CAT sekali Kerajaan Penang!


Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II P Ramasamy kini seperti cacing kepanasan dengan tuduhan dan dakwaan amalan kronisme dan nepotisme.

S Deventhiran dan T Manogaran telah meminta Lim Guan Eng untuk mempercepatkan siasatan dalaman terhadap P Ramasamy yang telah menerima terlalu banyak projek kerajaan negeri untuk pembangunan sekolah Tamil, membekal komputer dan tender Penang Water Supply Corporation dan Dewan Wakaf Hindu.

Surat aduan tersebut diberi kepada Karpal Singh, Pengerusi DAP negeri Chow Kon Yeow dan Jagdeep Singh Deo.

Kedua dua pengadu tersebut memberi tempoh sehingga akhir bulan Januari 2011 kepada DAP, untuk menyiasat dakwaan dan tuduhan atau berhadapan dengan tindakan membawa kes tersebut kepada SPRM.

S Deventhiran dan T Manogaran mendakwa seramai 2,000 ahli DAP Batu Kawan akan berada di belakang mereka untuk membawa isu tersebut melalui demonstrasi jalanan jika aduan mereka diabaikan sama sekali.

Surat aduan tersebut menjelaskan amalan nepotisme dan kronisme P Ramasamy yang melobi hampir keseluruhan projek bagi masyarakat India di Pulau Pinang. Mereka juga mendakwa terdapat 16 rakan kroni P Ramasamy mendapat habuan termasuk pembantu peribadi beliau, Jayabalan dan M Satees.

Walaubagaimanapun, P Ramasamy menolak dakwaan tersebut dan mendakwa kedua duanya adalah dari serpihan DAP, bukannya ahli DAP yang sebenar. Beliau turut mencabar S Deventhiran dan T Manogaran untuk membawa isu tersebut ke pihak SPRM.

Marah dengan jawapan P Ramasamy, kedua dua ahli DAP tersebut menempelak beliau dengan mengatakan surat tersebut mengandungi butiran peribadi mereka sebagai pengadu kes.

P Ramasamy turut mendakwa projek yang dianugerahkan kepada beliau adalah berdasarkan merit dan melalui tender terbuka.

Tidakk!! Kerajaan CAT Penang mana main rasuah!


Pagi dan Tengah hari tadi dua orang pengurus Lembaga Pembangunan Pulau Pinang (PDC)ditangkap oleh SPRM kerana ada kaitan dengan rasuah.

Pengarah SPRM Negeri- Datuk Latifah Md Yatim berkata salah seorang yang berumur 44 tahun itu merupakan Ketua Jabatan dan seorang lagi pengurus kanan berumur 53 tahun.

Ketua Jabatan yang ditangkap itu dikatakan berkerja di Seberang Perai dan mempunyai rekod perkhidmatan selama 20 tahun.

Pertuduhan kepada Ketua Jabatan itu melibatkan wang sebanyak RM16,325 yang dilakukan antara tahun 2008-2009. Kejadian itu dikatakan berlaku di Kulim-Kedah. Untuk rekod Kerajaan Kedah telah diambil oleh kerajaan DAP pada Mac 2008, selepas sahaja PRU-12 lalu.

Sementara itu tuduhan kepada pengurus kanan itu adalah tuntutan palsu yang melibatkan jumlah wang RM5,700 dan dilakukannya pada tahun 2008.

Kedua-dua pegawai yang ditahan itu akan dihadapkan ke mahkamah esok.


AS: LGE jangan la lu kona pulak kata semua ni UMNO punya kerja ya! Semua pegawai ni dibawah tadbiran lu sikalang! Sikalang apa lu mau cakap? Manyak la lu punya Cekap Akauntibiliti Telus! Juak PR buka la mata sikit!

Sembang kuat boleh la kononnya kerajaan PR bersih! Jangan pulak nanti cakap ini kes peribadi! Kalu kena tang kerajaan BN pandai pulak lu kaitkan Pegawai kerajaan yang korup tu dengan BN walhal kerajaan sememangnya dah cuba benteras sebarang gejala rasuah!

Mahpus Mr bean tunjuk bengap bila ulas kemenangan Malaysia semalam

Petikan dari haprakdaily ini menggambarkan bagaiman begitu low classnya mentaliti seorang yang dikatakan 'Ahli Parlimen'. dikala seluruh rakyat Malaysia bersorak meraikan kemenangan besar semalam, maka terpacullah ayat yang paling bodoh dari seorang MP yang menunjukkan bahawa semua benda nak dipolitikkan!

UMNO menang dengan rasuah kononnn... AS tau la pemikiran pecacai PAS macamana. Kalau UMNO rasuahh, kalau PAS sodoqahh... kahkahkah...
Janji bagi duit kalau balik ngundi, bagi keropok cap ikan, bagi duit 'belanja' kepada pengundi, masa tu la nak beri zakat semasa PRK Galas kpd mualaf sedangkan masa lain tak pedulikpun dan macam-macam hal lagi yang menggambarkan PAS lagi rasuah tak bising plak mahfuz mr bean ni.

Rilek la Mr Bean! Nak politik murahan dan bodoh macam hang buat la masa lain!
Kalau Malaysia menang pun yang puak PAS nak kalut apa? Apa sumbangan PAS dalam kemajuan bolasepak di Malaysia? semua infra, coaching, training system, manager Datok Subahan datang dari UMNO, yang hang nak kalut apa? Kalau nak harap hang, makin layula bolasepak Malaysia.

Tengok Kelate sudah, nasib baik Anuar Musa. Kalau nak harap Poknik, hangpa pikirla sendiri.

Putar Belit Nik Aziz Pecah Belah Umat Islam -- Mudir Zainal Abidin (video)



Mudir Pondok Saa'adah Ad-Dhaghari, Geting, Ustaz Zainal Abidin Awang menyeru semua pihak menyokong sepenuhnya usah-usaha ke arah perpaduan umat Islam di negara ini.

Pada masa yang sama, beliau kesal seruan perpaduan umat Islam selaras perintah Allah S.W.T. tidak diendahkan, malah ditolak sesetengah yang melaungkan slogan Islam.

Beliau berkata, memandangkan kedudukan Melayu dan umat Islam hari ini, langkah ke arah berkenaan amat perlu untuk meninggikan syiar dan mempertahankan kedaulatan Islam.

Pakatan Ajaran Syiah atau ringkasannya "PAS" semakin menular di Kedah! MB 'tak tau' apa tindakan hang? (wiz video menarik)

Jangan Lena YAB DS Azizan noo..

video

Ajaran Syiah dikesan sudah lama bertapak di Kedah tetapi ia bergerak secara tertutup agar tidak diketahui umum.

Mufti Kedah, Datuk Sheikh Muhamad Baderudin Ahmad. menerima maklumat mengenai kewujudan pergerakan fahaman itu baru-baru ini.

“Bagaimanapun, kami tidak dapat mengenal pasti setakat mana pengaruh ajaran itu, bilangan pengikut dan lokasi tempat mereka berhimpun kerana pergerakan mereka dipercayai dijalankan secara tertutup.

Dikhabarkan sudah hampir 10 ribu pengikut Syiah di Kuala Muda & Sg. Petani di Kedah.
errmm MAIK jangan tunggu lagi, kalau tunggu arahan pejabat MB saja sampai bila pon depa taktauu...

Nik Aziz Kecut Dengan Muhyidin Rupanya!


Kerajaan Pas Kelantan (Nik Aziz) tidak akan menyahut cabaran Timbalan Perdana Menteri,Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya gaji kakitangan awam di negeri itu dinaikkan sebanyak RM500 sebagai bukti untuk melaksanakan program 100 hari sekiranya pakatan pembangkang memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Agaknya Nik aziz lupa yg dia sedang menerajui sebuah kerajaan kenapa tak dilaksanakan terlebih dahulu?
Sepatutnya kerajaan PR naikkan gaji karajaan negeri yg dimenanginya terlebih dahulu! Jangan pandai bercakap saja.Ini semua adalah mainan politik murahan untuk memancing undi semata-mata.PR dah goyang dah sanggup la berjanji apa pun tetapi semuanya umpama tin kosong belaka.

Must Read! Mengenali Manusia Hebat Anwar Bin Ibrahim



Anwar Ibrahim hebat kerana apa agaknya? Adakah dia sememangnya mempunyai kelebihan luar biasa berbanding lain-lain pemimpin? Apa agaknya kelebihan-kelebihan luar biasa yang ada pada beliau dan tidak ada pada orang lain yang menyebabkan beliau hebat?

Kalau dilihat dari sudut kelulusan akademik, lebih hebat lagi kebanyakan pemimpin lain. Dia hanya lulusan ‘general degree’ pengajian Melayu Universiti Malaya.

Dari segi kebijaksanaan berpolitik, tidaklah dia lebih hebat dari Abdullah Badawi kerana Abdullah Badawi pun dapat jadi PM. Dia hanya sampai tahap TPM. Pendek kata, kalah jugalah dalam sepak terajang politik.

Hendak dikatakan dia hebat dari segi ‘panjang akal’ pun tidak juga, sebab sudah banyak kali dia terperangkap atau ‘kedapatan’ melakukan hubungan tidak normal. Kalau dia seorang yang ‘panjang akal’, mungkin ‘kerja hodoh’ yang dilakukan ‘tidak berbekas’.
Hendak dikatakan dia ada ‘track record’ luar biasa sewaktu mengetuai kementerian-kementerian tertentu yang pernah dipegangnya pun tidak juga.

Dia pernah pegang Kementerian Pertanian, Kementerian Belia dan Sukan, Kementerian Pendidikan dan Kementerian Kewangan. Semasa menjadi TPM pun tidak ada idea luar biasa yang melebihkan dia dari lain-lain penjawat.

Dari segi prestasi atau KPI sebagai menteri atau TPM hanyalah tahap ‘average’, sama seperti kebanyakan menteri-menteri lain. Malahan semasa memegang jawatan Menteri Kewangan, negara hampir muflis gara-gara keberaniannya memperjudikan wang Bank Negara di pasaran tukaran asing.

Dalam masa yang sama, dia jadalah pemegang rekod sebagai Menteri Kewangan yang pernah menaikkan kadar faedah sehingga 13%, iaitu kadar faedah yang tertinggi dalam sejarah kewangan negara.

Dia berpendapatnya, masalah ekonomi dan kewangan negara boleh dipulihkan dengan cara menaikkan kadar faedah dan menyerap kos kenaikan hingga kepada pengguna akhir. Negara bernasib baik dapat diselamatkan dengan formula ‘luar biasa’yang dilakukan oleh DS Dr Mahathir selaku PM ketika itu.

Pada zaman dia menjadi Menteri Kewangan jugalah, lahirnya kroni-kroni yang kaya-raya hanya dalam tempoh ‘semalam lalu’. Pada zaman dia, saham khas peruntukan bumiputera syarikat-syarikat GLC yang sepatutnya dikendalikan oleh MITI telah dibawa ke MOF.

Ini semua bertujuan untuk membolehkan saham-saham ini dibolot oleh kroni-kroni ciptaan Anwar Ibrahim. TNB, Telekom, Hicom, anak-anak syarikat Petronas yang bernilai puluhan billion telah melahirkan kroni-kroni Anwar yang ‘tak terbilang dek jari’. Kesemua mereka menjadi jutawan ‘semalam lalu’.

Hasil dari kekuatan kewangan para kroni inilah yang telah menyebabkan Anwar begitu berkuasa dan dengan mudah menduduki jawatan TPM dan Timbalan Presiden UMNO. Hanya menjentik dengan menggunakan jari manis, sudah cukup untuk menyebabkan Ghafar Baba terpelanting dari jawatan TPM.

Sebagai Menteri Pertanian pula, kita langsung tidak tahu apa yang dia buat malahan sebahagian besar rakyat pun mungkin terlupa bahawa dia pernah memegang jawatan Menteri Pertanian. Sebagai Menteri Belia dan Sukan pula, seingat saya hanya satu yang boleh kita ingat sehingga kini iaitu Sukan Malaysia (SUKMA Dermawan Sasmitatmadja).

Sebagai Menteri Pendidikan pula, dialah menteri yang bertanggungjawab memperkasakan sekolah Vernakular sehingga pejuang sekolah cina seperti ‘cacing naik ke mata’ sekarang ini. Lain-lain idea luar biasa langsung kita tidak nampak.

Jadi di mana lebihnya Anwar berbanding dengan lain-lain pemimpin dan politikus, walhal Anwar tidak menunjukkan apa-apa kelebihan luar biasa pun yang membolehkan dia mendapat sokongan hebat dari rakyat. Anwar ibarat seperti pokok cacat, ‘batang kecil tapi berdahan besar’.

Dengan prestasi tahap ‘average”, dan dilihat pula sokongan besar yang dinikmati oleh Anwar dari para penyokongnya dan rakyat, kelihatan seolah-olah ada yang tidak kena dari segi persepsi rakyat terhadap Anwar.

Rakyat dan penyokong taksub memberi kredit secara berlebihan kepada Anwar. Sokongan yang diberi tidak sepadan langsung dengan kemampuan dan keistimewaan yang ada pada batang tubuh Anwar.

Kesalahan dan masalah peribadi yang dihadapi oleh Anwar jauh lebih hodoh dari pertuduhan yang dikenakan kepada Rahim Tamby Chik, tetapi Rahim Tambi Chik sehingga kini tidak boleh bangun lagi dalam politik.

Begitu juga dengan Khir Toyo. Tiada siapa yang bangun dijalan-jalanraya untuk mempertahankan Khir Toyo. Khir Toyo pula tidak pernah menempelak dan mempertahankan diri dengan menyatakan semua ini fitnah dari orang-orang yang benci dan ingin melihat dia jatuh tersungkur.

Begitu ramai adun BN yang telah dikenakan tindakan gantung oleh speaker di dewan undangan negeri di Kelantan, Selangor, Penang dan Kedah, tapi tidak pula berlaku kekecohan seperti kekecohan yang mereka lakukan di Dewan Rakyat semalam, apabila Speaker menggantung MP dari puak mereka.

Anwar dan puaknya tidak tahu untuk menghormati peraturan dan undang-undang, jika peraturan dan undang-undang itu diguna pakai terhadap mereka. Bagi Anwar undang-undang dan peraturan hanya perlu dipatuhi oleh pihak lawan mereka.

Bagi Anwar Kroni adalah istilah yang dicipta untuk pemimpin UMNO dan kerajaan saja. Pengikut taksub Anwar juga berfikiran begitu. Jika Anwar yang lakukan amalan kronisma dan nepotisma pengikut akan butakan mata dan hati mereka.

Jika Anwar dituduh melakukan sebarang perkara yang bertentangan dengan nilai moral, pengikut akan berkata itu suatu fitnah jahat, walau pun laporan itu datang dari mangsa Anwar sendiri.

Jika Anwar ditempeleng kerana provokasi beliau terhadap lawan, pengikut tidak akan fikir apa sebab Anwar kena tempeleng, tapi mereka akan pertikai mengapa tempeleng Anwar.

Kalau Anwar kena penjara, pengikut tidak akan fikir apa punca yang menyebabkan Anwar kena penjara, sebaliknya pengikut akan pertikai kenapa penjara Anwar.

Kalau Anwar melakukan liwat, pengikut tidak akan fikir ‘kenapalah Anwar ni tak boleh berhentikan kerja terkutuk ni’ , sebaliknya pengikut akan pertikai kenapa mangsa sanggup menjual maruah sehingga sanggup mencipta rancangan jahat untuk mengenakan Anwar.
Itulah sebenarnya kelebihan yang Allah taala anugerahkan kepada Anwar Ibrahim. Buatlah kerja jahat macam mana pun, setakat hari ini, Allah taala izinkan dia mendapat anugerah dan keistimewaan yang tidak mampu diperolehi oleh orang lain.

Dalam pada dia berjaya menutup keaiban demi keaiban yang dilakukan dengan cara menafikan mentah-mentah setiap tuduhan, hakikatnya Allah taala sudah aibkan hambanya ini seantero dunia. Keaiban ini bukan orang lain yang sebarkan, sebaliknya dia sendiri secara tidak sedar menyebarkan segala keaibannya melalui ‘roadshow’ penafian yang dilakukannya ke seluruh alam.

Hukuman dan pembalasan Allah taala secara halus sedang berlaku kepada Anwar tapi mungkin dia tidak pernah terfikir sampai ke sini.

Apa yang dia terfikir hanyalah, bagaimana mahu melepaskan diri dari pertuduhan dan bagaimana mahu memanipulasi setiap pertuduhan ini ke arah suatu bentuk penganiayaan terhadap dirinya agar pemikiran rakyat senantiasa dapat dikawal mengikut skrip yang dia canangkan.

Memang Anwar hebat. Tiada siapa yang dapat menandingi kelebihan anugerah tuhan yang diberikan kepadanya sebagai pinjaman di dunia ini.

Paling hebat ialah nikmat tuhan pun dia manipulasi, musibah tuhan yang mengenai diri sendiri pun dimanipulasi, semata-mata untuk urusan kuasa…

YB Aziz Galas Penipu tak tepati janji macam Pakatan Haromm


Diharap para pembaca jangan marah dengan tajuk entry ni noo...
Ini sekadar nak bagi sedaq untuk pecacai juak pakatan penipu besaq bebai yg tak buka mata hati..

Zalim betui kerajaan BN spt yg dikata walaupun di negeri Pembangkang, peruntukan untuk rakyat tetap sampai walaupun seperti yang kita tau, kalau nak harap Nik Aziz katanya satu masjid pun tak pernah dibina. Tapi kalau bab bina patung buddha tertinggi dan terbesar, haa.. tu serah kat depa.

Memang betul la UMNO tolak Islam, peruntukan untuk imarahkan masjid dan surau di DUN sahaja dah RM300,000. Tu pun rilek ja orang UMNO tak riuh se'negara' macam pecacai DAP di Penang yang pukui canang pabila elaun guru kafa naik RM50 saja. Pembaca kena paham, ni untuk imarahkan masjid sahaja! bukan untuk infra atau perbaiki kemudahan. Itu bab lain! Harap pecacai PR dapat buka mata hati tu bahawa kerajaan UMNO/BN sentiasa mendahulukan islam dalam apa jua hal!

Takut la pulak nanti si Ngakomeng poojaan pecacai DAP melalak plak dalam parlimen pertikai kenapa la Kerajaan perabih duit rakyat untuk bina dan imarah masjid.


Kerajaan Peruntuk RM300,000 Bagi Imarahkan Masjid, Surau Di Galas

GUA MUSANG: Kerajaan memperuntukkan lebih RM300,000 bagi menjalankan pelbagai program dalam usaha mengimarahkan lima masjid dan 27 surau di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas.

Anggota DUN (ADUN) Galas Abdul Aziz Yusoff berkata ia susulan janji beliau pada pilihan raya kecil 4 Nov lepas bagi menjadikan masjid sebagai tempat mengembangkan syiar Islam di kalangan penduduk setempat.

Sehubungan itu, beliau meminta setiap sumbangan yang disalurkan digunakan dengan baik, selain mengatur pelbagai program berdasarkan persetujuan anggota jawatankuasa masjid dan surau terbabit.Bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada Masjid Kampung Lepan Jaya dekat sini, Sabtu.

Abdul Aziz yang juga Setiausaha Umno bahagian Gua Musang, berkata beliau tidak mahu peruntukan itu digunakan bagi tujuan lain, termasuk membaiki kemudahan.

"Ini kerana peruntukan yang disediakan itu khusus bagi menjalankan pelbagai program untuk mengimarahkan masjid, termasuk kursus fardhu ain, pertandingan membaca Al-Quran atau kursus pengurusan jenazah," katanya.

Beliau berkata sumbangan itu juga bukan bertujuan menonjolkan kemegahannya selepas memenangi kerusi DUN Galas dan mampu berbuat apa sahaja bagi faedah penduduk.

Sebaliknya, Abdul Aziz berkata ia bagi mengembangkan syiar Islam sesuai dengan fungsi masjid sebagai tempat beribadah kepada Allah dan mengerjakan amalan yang dituntut agama sepanjang masa.

"Kita perlu buktikan bahawa kerajaan sentiasa mengambil berat mengenai program untuk mengimarahkan masjid, dan kita mampu melaksanakannya sebagai yang saya janjikan sebelum ini.

"Nampaknya, penduduk menerima perkara itu dengan hati terbuka kerana akan membawa banyak kebaikan kepada penduduk tempatan, terutama menarik generasi muda ke masjid dan surau," katanya.

Beliau juga berjanji terus memantau setiap perkembangan program di masjid dan surau terbabit supaya penduduk dapat berkumpul serta menimba lebih banyak ilmu keagamaan.-BERNAMA


Hangat! Kenapa UMNO masih belum dapat menguasai majoriti anak muda?


Hasil pemerhatian AS, perkara-perkara seperti dibawah inilah yang perlu dititikberatkan di semua peringkat kepimpinan terutamanya pemimpin pemuda untuk bermuhasabah setiap kelemahan dan kelalaian kita. AS amat berharap agar kenyataan ini dapat dijadikan panduan dan ingatan kepada keseluruhan kepimpinan UMNO.

Pendekatan pada anak muda melalui kampus dan insitusi pengajian tinggi perlulah dilakukan secara radikal keran kita alpa bahawa pihak lawan samada secara senyap-senyap atau terang-terangan menggunakan kaedah ini dan didapati ia amat berkesan.

1Pihak pembangkang mengeksploitasikan mahasiswa di kampus dengan cara meringankan beban pelajar memalui persatuan-persatuan dan MPP melalui cara menanggung kos sewa mesin fotostat,bekalan kertas A4 dan binding msein dan juga binding strips serta lain lain berkaitan.

2.Pembangkang amat kerap bersama pelajar dgn perjumpaan yg tidak formal,manakala umno hanya tertumpu kpd perjumpaan formal dan program yg bertaraf tinggi.

3.Para pemimpin pemuda kurang aktif dan hanya mengambil kesempatan poltik untuk mempromosikan diri , berlagak angkuh dan terlalu rasmi serta dilihat terlalu elit dan gaya org kaya dan gaya org besar yg amat tidak perlu sama sekali.

4.Konsep mesra rakyat umno amat rendah kualitinya dan konsep mesra pelajar pemuda amat bersifat poltik sahaja.

5.Kepimpinan pemuda umno tidak berjemaah dengan pelajar dikampus dan tidak berminat memberi tazkirah di masjid ataupun surau kampus sedangkan mereka berupaya melakukannya.

6.Kepimpinan pemuda umno amat suka harapkan pemimpin pelajar sahaja tanpa memantau mereka dgn baik dan sentiasa beranggapan RM boleh menyelesaikan segalanya.

7.Pemimpin pemuda umno amat gila glamer dan kurang kualiti sosial dgn rakyat biasa ataupun sensitif dengan status para pelajar yg kebanyakannya adalah daripada kampung.

8.Pemimpin umno leka dan lalai sentiasa dan kurang mempromosikan produk politik parti dan hanya tertumpu kpd soal promosi diri mereka sahaja.

9.Membawa politiking parti dan promosi pemimpin ataupun indidvidu tertentu apabila bersama para pelajar dan juga pada masa yang sama menjatuhkan pemimpin yg lain.

10.Kepimpinan pemuda umno kurang realistik dan praktikal dalam usaha menembusi poltik kampus kerana mereka juga sebenarnya tak faham dan tak reti.

Mai Jenguk! Lim Gone Eng yang biadap!


klik untuk besarkan

AS bawakan artikel dari Utusan Malaysia untuk sama-sama kita tatapi siri-siri kebiadaban dan penipuan yang telah LGE lakukan sepanjang dia memerintah Pulau Pinang.

Harap para pembaca terutamanya juak PR dapat menilai lebih mendalam dan berfikir secara rasional dan terbuka mengapa orang Pulau Pinang WAJIB menolak si LGE ini dari terus menipu dan mempermainkan rakyat terutamanya terhadap orang Melayu dan Islam.

Gunakan saja ISA! Kami Rakyat berdiri teguh di belakang anda!


Seperti kata PM baru-baru ini, “rakyat perlu mengelak daripada bertindak atau mengeluarkan tutur kata yang boleh mengguris perasaan kaum lain… jika perkara-perkara itu dijiwai, ia mampu meredakan ‘suhu panas’ yang melanda negara sejak akhir-akhir ini.”

Sebenarnya sejak akhir-akhir ini rakyat begitu bimbang dengan suasana di negara ini. Unsur-unsur perkauman semakin menegang sehinggakan rakyat kebingungan ke mana akhir kesudahannya. Secara politik, itulah yang mahu dilihat oleh pihak yang satu lagi.

Lagi berpecah masyarakat lagi suka mereka. Ia adalah political mileage bagi mereka. Lagi berpecah lagi bagus. Lagi celaru, maka mereka beranggapan undi akan datang kepada mereka. Mungkin betul strategi mereka itu. Rakyat mungkin akan hilang keyakinan kepada kerajaan jika kecelaruan dan kegelisahan ini terus berlaku tanpa berjaya dikawal.

Namun bagi rakyat yang ramai ini mereka mahu melihat perkara itu tidak berlaku. Api panas itu harus dipadamkan segera. Semua pihak harus tegas. PM harus tegas, dan pihak-pihak berkuasa harus tegas.

KDN lagilah harus tegas. Ramai juga yang bercakap mengenai KDN sekarang ini. Orang sudah rindukan satu tindakan tegas bagi menyejukkan keadaan. Ini negara kita, kita sayangkan negara ini, maka oleh itu apa peduli orang luar cakap mengenai hal ehwal keselamatan negara ini.

Gunakan ISA. Kami semua rakyat Malaysia yang banyak ini, bukan yang sedikit itu mahukan kerajaan menggunakan undang-undang tersebut ke atas pihak yang terus-menerus mahu memanaskan dan mengancam suasana negara ini.

Ikut trend semasa, orang yang cuba merosakkan keharmonian ini tidak peduli langsung dengan Akta Hasutan. Repot-repot polis yang dibuat di bawah akta itu juga tidak lagi berkesan. Ia hanya akan menambah beban kerja polis untuk membuka kertas siasatan demi kertas siasatan. Kita bimbang di masa siasatan demi siasatan dijalankan, nasi sudah menjadi bubur.

Selama ini kita hidup aman dan damai di negara ini. Itulah yang kita semua mahukan. Hanya orang yang mempunyai niat yang tidak baik dan tidak mahu ISA menganggu gugat mereka sahaja yang akan menentang ISA dan mahu ia dihapuskan. Jangan jadikan segelintir penunjuk perasaan (tidak sampai 10 orang) di London tempoh hari yang mahu ISA dihapuskan, sebagai petunjuk untuk kerajaan berlembut dalam soal itu. Semua orang tahu tunjuk perasaan itu didalangi oleh pihak pembangkang negara ini.

Melihatkan suasana mutahir ini, maka ISA harus diteruskan. Ia hanya boleh dihapuskan sekiranya negara ini benar-benar aman, damai, tenteram dan harmoni. Selagi itu belum dicapai, ISA perlu dikekalkan.

Selagi Perlembagaan negara yang menjadi tunjang kepada kenegaraan ini terus dipermainkan, selagi isu-isu perkauman yang boleh memporak-perandakan masyarakat terus diperkotak-katikkan, selagi soal agama dipertikaikan, selagi soal raja-raja Melayu diperkecil-kecilkan, ISA masih diperlukan.

Kita mahu merayakan perayaan kita dalam suasana aman, damai. Kita mahu supaya semua kaum dapat kunjung-mengunjungi di antara satu sama lain dalam semangat sentosa. Oleh itu, jangan ada mana-mana pihak cuba mengganggunya.

Kita juga mahu ISA dikenakan, jika benar, ada pihak dalam negara yang mengupah kumpulan penunjuk perasaan di Jakarta untuk mengapi-apikan hubungan dua hala Malaysia-Indonesia. Jika benar dakwaan itu, KDN jangan hanya berpeluk tubuh.

Rakyat memberi mandat kepada kerajaan ini untuk menjaga keharmonian kami semua. Setelah 53 tahun memerintah negara tercinta ini, tanpa sekali pun diterajui pihak lain, kerajaan BN telah berjaya membawa negara ini ke mercu jayanya. Itu semua adalah hakikat.

Pandanglah ke kiri dan ke kanan. Malaysia sebenarnya adalah antara negara tercemerlang di rantau ini, di kalangan negara-negara Arab dan negara Islam dan di Afrika, waima Selatan Amerika dan antara sesetengah Eropah sekalipun. Kita bangga menjadi rakyat negara ini.

Oleh itu mandat tersebut harus dijagai sebaik-baiknya. Kepercayaan itu harus dijadikan amanah.

Persoalannya, apakah kejayaan negara ini selama ini berlaku adalah kerana ISA dihapuskan? Singapura yang maju itupun masih ada ISA, begitu juga di Thailand.

KDN jangan bimbang. Menterinya jangan bimbang. Kami semua rakyat negara ini, di belakang anda.

Hot! Anwar syok kat Erry Putra(pelakon) pulak dah ka?


Isu Selingan Dari Twitter DSAI

RT @anwaribrahim Gd nite - sleep soundly @Erry_Putra: @AyoKasambo @syaffiq18#fbnite sweet dream #fb

Pak Sheikh dah minat kat Erry Putra ka? hehehe

Kalu hangpa semua tak percaya klik sini sebagai buktinya..

Hot! Setpol MB Kedah balun pegawai kerajaan bila penyelewengan didedahkan?


Dikhabarkan, Muhammad Sanusi Md Nor Sanusi iaitu Setiausaha Politik Kepada MB Kedah yang juga Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Kedah telah berkelakuan Samseng sehingga membelasah orang!

Mangsa seorang pegawai dari MBI telah si belasah sehingga mengakibatkan kecederaan ringan pada tubuh badannya akibat pergelutan kerana tidak berpuashati serta mengsyaki pegawai tersebut mendedahkan Penyelewengan & Amalan Kronisma dalam pentadbiran kerajaan Negeri Kedah yang di tadbir oleh Parti Islam SeMalaysia.

Dimaklumkan juga semalam satu mesyarat tergempar telah di pengerusikan oleh Azizan Razak MB Kedah (PAS)berhubung Pendedahan Penyelewengan Pentadbiran Kerajaan Negeri Nampaknya PAS makin Terdesak dan tertekan disebabkan beberapa tekanan dari pihak Media Massa dan Internet.

*PAS = Pentadbiran Ala SAMSENG !!!.. "

Fakta yang perlu diketahui! Kenapa DAP sering memanggang 5 ekor babi dalam program makan malamnya?


DAP sering memanggang lima ekor babi dalam program makan malamnya. Kenapa lima ekor? Ia adalah simbolik kepada bintang satu yang mempunyai lima bucu. Setiap bucu melambangkan ketenteraan,intelegensia,petani,buruh dan generasi muda.

Bintang berbucu lima adalah logo universal komunis di seluruh dunia. Bucu lima juga bermaksud lima benua dan bermaksud tangan. Lihatlah warna yang digunakan DAP iaitu merah.

Warna merah ini adalah warna rasmi parti komunis di seluruh dunia. South Seas Communist Party atau Nanyang Communist Party dibuka di Singapura pada 1922 sebelum dibubarkan menjadi parti komunis Malaya pada 1930.

Hot! Konsert 'Wali' Band di Negeri 'Wali' Selipar!!



Hangpa tengok la poster ni! Pas dah makin open sekarang ni sejak 'berkawan rapat dengan DAP dan PKR! begitu banyak kumpulan nasyid dalam Malaysia yang nak cari makan, alih-alih 'wali'band juga dijemput. Hasil selidikan AS, waliband ni sebenarnya bukannya semua lagu dia dalam album tu ada unsur ketuhanan saja. Yang AS tau lagu tobatmaksiat dengan Ya Allah saja la kot.. Yang lain semua lagu pop dan rock cintan cintun gitu..

Mungkin wali selipar peminat wali band? adakah tempat duduk laki pompuan akan diasingkan seperti kebiasaannya? Apapun alasan Nik Aziz yang sekarang ni pening dengan kes ADUN Selising, ternyata kerajaan Kelantan dilihat libih 'rock' sekarang ni.. Mungkin nak release tension agaknya dengan menonton konsert waliband.
Hassan tawi! Konsert ni hang tak mau demo ka? Sambut new year tahun masehi ala-ala Islamik konon! Takat lagu ketuhanan artis Malaysia pun ramai buleh nyanyi!

Makin advance Negeri Serambi Mekah sekarang ni kan?

Takziah diucapkan kepada Dato' Zainal Abidin Bin Osman diatas pemergian isteri tersayang


Al-fatihah. Anak Seberang ingin mengucapkan takziah atas pemergian Ybhg Datin Shazarina Shamsudin iaitu isteri kepada Dato Zainal Abidin Osman (Ketua Bahagian Nibong tebal/ Ahli MT UMNO Malaysia)yang pulang ke rahmatullah pd pagi tadi. Beliau meninggal akibat kanser hati.Moga roh beliau ditempatkan bersama orang2 yang beriman. Amin.

Semoga Dato' Zainal dapat bersabar menerima ketentuan ilahi dia atas pemergian isteri yang tersayang.

Datin Sha, i'll miss u.. :(

Terkini! 50 Ahli PKR Puchong Keluar Parti masuk UMNO (with video)



Parti Keadilan Rakyat (PKR) di kawasan Parlimen Puchong di Pangsapuri Enggang (BK6) lumpuh apabila 50 ahlinya mengisytiharkan keluar parti kerana hilang kepercayaan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Sebahagian besar daripada mereka merupakan pemimpin masyarakat pangsapuri yang paling berpengaruh di situ yang diketuai oleh Saudara Azhar B. Musa.
Katanya, semua yang meninggalkan parti akan menyertai UMNO dan memberikan sokongan tidak berbelah bahagi kepada Barisan Nasional (BN).

Tq to my fren, Shahril

Kronologi Kemalangan Melibatkan Bas Sepanjang 2010


DAP adalah Komunisss...!!!!


-DAP tahu Anwar lebih rela mengorban bangsa dan agama untuk memenuhi nafsunya. Sebab itu DAP membantu Anwar dengan menyediakan peguam-peguam untuk membela Anwar di mahkamah.

-DAP mempergunakan Anwar untuk menyusup masuk kedalam PAS dan mempergunakan PAS sepenuhnya untuk memecahbelahkan orang Melayu Islam agar menjadi lemah dan tidak berkuasa.

-DAP terlalu bijak membawa agenda komunis dengan menyebarkan fahaman ini secara halus dan tersusun melalui penyusupan didalam parti politik yang bermula dari PKR. DAP tahu kelemahan Anwar dan golongan ini berduyun-duyun membela Anwar di mahkamah walau pun mereka tahu siapa Anwar

Sekian entry ringkas dari AS, renung-renungkanlah :)

Mesti Baca! Untuk Renungan Juak PR Terutamanya! Mahukah Kita Jadi Seperti Rakyat Iraq?


Saddam Hussein bekas Presiden Iraq dari Parti Baath merupakan seorang yg handal di dalam politik di mana dia juga berpengalaman dalam menentang pakatan sulit. Saddam juga dikenali sebagai Diktator oleh rakyatnya dimana dia memerintah bumi Iraq selama 24tahun. Walaupun di gelar Diktator tetapi negara Iraq membangun spt negara2 maju yg lain.

Aktivitis demontrasi tidak wujud di Iraq semasa pemerintahan Saddam dan rakyat hanya di ajar bagaimana utk berperang dan bersedia utk berperang tiada lain drp itu. Akibat dari itu rakyat Saddam merasa tertekan termasuk desakan dari rakyat Iraq dan puak Sunni yg berada di luar negara utk menubuhkan sebuah kerajaan yg baru kerana mereka merasa kehidupan mereka amat tertekan.

Ada rakyat Saddam yg berkata jika tidak kerana ketamakan Saddam mempertahankan kuasanya mungkin tidak akan berlaku pertumpahan darah di bumi Iraq. Benarkah??
Atas desakan itu rakyat Iraq yg berada di luar negara meminta pertolongan dari AS dan berkesudahan AS menyerang Bumi Iraq dengan alasan menghapuskan keganasan di mana kononnya rakyat Iraq hidup dalam penderitaan.

Akibat dari serangan itu kemusnahan dapat di lihat di mana-mana di sekitar kota Baghdad termasuk bangunan kerajaan, rumah orang awam, sekolah dan masjid2 di mana musnah di bedil oleh tentera AS. Keadaan itu sekali gus menyebabkan rakyat Iraq hidup lebih derita dan sengsara dari keadaan sebelumnya.

Akibat dari kesan itu rakyat Iraq sedar yang kebebasan tidak boleh di capai melalui pertolongan pihak ketiga. Barangkali kita perlu bertanya bahawa apakah AS berniat baik mahu memakmurkan Iraq ataupun sebaliknya? Apakah Saddam yg dipilih oleh rakyat harus digulingkan krn dianggap menyusahkan rakyatnya? Apakah benar Saddam menyusahkan rakyatnya??? Selepas kejatuhan Saddam pada 9 April 2003, kekeliruan, kebingungan dan kemarahan terhadap kesilapan yg berlaku terus menghantui rakyat Iraq.

Dan buat pengikut-pengikut PR ambillah ikhtibar apa yang berlaku terhadap bumi Iraq. Jangan kerana perasan amarah kita mengatakan pemerintahan yg ada sekarang menyusahkan hidup rakyat, menipu rakyat, rasuah dan berbagai2 lagi yg di lemparkan ke atas UMNO/BN. Pihak pembangkang memang mencari ruang untuk memecah belahkan perpaduan yg sedia ada.

Mai baca! Benarkah Salah Perjuangan Bangsa? Bagaimana di Negara Arab sana?


Sedang asyik AS melayari internet, terbaca pulak komen yanng mengatakan perjuangan Bangsa adalah salah. Dari sini AS buleh buat kesimpulan yang Pas sebenarnya memfitnah umno memperjuangkan bangsa dan tidak mengutamakan perjuangan agama Islam,sedang kan perjuangan agama adalah junjungan semua umat Islam diMalaysia,dan kita boleh melihat dgn jelas pembangunan berkaitan Islam di semua segi.

Perjuangan bangsa tidak dilarang agama Islam , dan kita boleh melihat negara-negara Islam di timur tengah masih lagi sangat kuat dengan keegoan kebangsaan mereka.

Bangsa arab yg gah dengan keraban mereka, bangsa parsi yang angkuh dengan semangat keparsian mereka,bangsa mesir yg keras dgn kemesiran mereka dan bangsa assyrian di syria yg amat bertegas dalam soal suku etnik mereka dan amat megah dgn bangsa mereka,.

Mereka semua adalah beragama islam dan menjadi pemimpin negara Islam dan sangat kuat dari semua segi dan amat kaya raya ! Tetapi meraka semua ini tidak pernah berjuang utk mengelarkan diri mereka bangsa islam !!

Begitu dgn empayar-empayar Islam ! Tak pernah ada 1 empayar dalam sejarah pun dinamakan empayar islam ,yang ada adalah empayar ottoman dan dan sebagai nya ! Yang digahkan adalah nama empayar tersebut dahulu dan budaya bangsa mereka dulu dan bukannya bangsa Islam digahkan !! Tidak pernah mereka terfikir utk menggunakan nama '' bangsa Islam " AS pun sebenarnya tak arif sangat dalam hal agama dan adakah pandangan AS ini buleh diterima?

Wallahhuallam

Gambar dan Fakta Yang Mesti Kita Tengok!



Lee Kuan Yew Bersongkok Diiringi Pemimpin Politik Melayu untuk Menarik Sokongan Kaum Melayu Singapura Pada Awal Karier Politiknya.
Org Melayu Kelihatan Sangat Kagum Melihat Kuan Yew "BerSongkok" sambil tersengih-sengih. Kini apa Nilai Kaum Melayu Dimata Kuan Yew??
Perkara Yang Sama Diulangi anak-anak Didiknya iaitu Kit Siang dan Konco-konconya
Betul kata Tun M...Melayu Mudah Lupa...

Mai Baca! PASBENAK Kena tau erti Negara Islam sebenar!



Islam tidak membahagikan dunia kepada negara sekular atau negara Islam seperti yang difahami oleh sesetengah pihak.

Al-Quran dan Sunnah hanya menyebut dan mengkisahkan tentang orang Islam dan orang kafir, bukan mengenai negara Islam dan negara bukan Islam.

Oleh kerana itu ianya bukanlah menjadi perkara dasar untuk membincangkan sesebuah negara itu Islam atau bukan Islam, selagi ia menjalankan dasar-dasar yang tidak bertentangan dengan ajaran Islam, menjaga hak orang-orang Islam dan bukan Islam serta melaksanakan keadilan.

Oleh itu, definisi istilah negara Islam hanyalah menurut Ijtihad para ulama sahaja. Ulama muktabar menggariskan, negara hanya digolongkan kepada tiga iaitu negara Islam (Darul Islam); negara kafir yang berdamai dengan negara Islam (Darul Harb) dan negara kafir yang tidak memerangi negara Islam (Darul Ahd). Mengikut kaedah fiqah Islam, Darul Harb dan Darul Ahd adalah negara orang kafir.

Mengikut definisi, Malaysia adalah negara Islam kerana diterajui oleh pemimpin beragama Islam iaitu Yang di-Pertuan Agong dan majoriti penduduk beragama Islam.

Mesti Baca! Politik, Antara Retorisma dan Realisma


Budaya retorisma adalah satu amalan politik yg paling merbahaya,retorisma dipacu oleh elemen memanipulsikan semangat seseorang,.mengexploitasikan semangat seseorang itu utk tujuan kepentingan politik diri dan selera peribadi pemain politik itu.

Manakala budaya realisma pula berlawanan dgn retorisma. Malangnya politik realisma kini amat susah didapati dlm pasaran dan ianya sudah menjadi 1 produk antik yg tak laku tapi amat bernilai...

Hari ini ,kesan retorisma telah menyebabkan kedaulatan agama bangsa dan negara terancam dgn begitu teruk sekali ,sekaligus mengundang gegaran yg tak perlu drpd akar umbi....

Pemain politik liga super perdana amat perlu melihat situasi ini dgn semangat patriotik dan insaf agar politik realisma kembali ke pasaran terbuka yg sgt kompetitif ini.Jika tidak,proses pengimabangan sgt diperlukan ini,akan menyebabkan 1 tragedi yg perlu dlm senario politik negara dan bangsa melayu !

Kata Plato, realisma adalah apa yang sewajarnya terjadi. Machiavelli pula menegaskan realisme adalah doktrin atau kepercayaan mengenai kesegeraan.
Mereka yang menyokong dan menerima fahaman realis melihat politik sebagai dihidupkan oleh punca-punca keselamatan dan kuasa. Oleh itu politik dianggap sebagai komponen penting yang meneruskan kehidupan masyarakat.Kepada orang-orang yang menganut fahaman realis, kedua-dua faktor itu – keselamatan & kuasa – merupakan kunci kepada keamanan dan penerusan hidup sesebuah negara.

Kerana takut akan kehilangan keamanan dan kelansungan kekuasaan, ketakutan tersebut diterjemah kepada andaian yang hampir-hampir menjadi kepercayaan bahawa ada pihak-pihak tertentu sentiasa mencari-cari jalan untuk saling memusnahkan.Ketakutan tersebut kemudiannya menjadi sebab untuk mereka sentiasa mempersiap diri untuk ‘membunuh’ pihak yang dilihat mengancam sebelum mereka sendiri ‘dibunuh’ atau terbunuh.

Dari sudut ini, doktrin realisma percaya bahawa yang patut diutamakan oleh negara adalah untuk menjamin kuasa yang dipunyai untuk melindungi negara daripada sebarang ancaman. Untuk melakukan demikian, ada kalanya banyak yang perlu dikorbankan tanpa rasa sesal.

Blogger PRO UMNO/BN Pulau Pinang dipinggirkan? Blogger Perak dihargai ??


AS tertarik membaca artikel di blog parangpedang. Didalam blog beliau, beliau melaporkan bahawa bagaimana DS Zambry Kadir menganjurkan majlis bersama media, tak kiralah media cetak, media massa ataupun media maya yang pro BN. Didalam majlis itu AS dapat lihat bagaimana semua pengamal media merasa dihargai.

Termanggu dan terfikir sejenak AS di minda hati ini, bagaimana keadaaan media di layan oleh kepimpinan UMNO/BN Pulau Pinang. Yang AS tau lah, takde la pulak program menghargai media especially media baru. Mungkin nak tunggu selepas dapat BN rampas Penang balik kot? (mudah-mudahan), atau tunggu UMNO dari 11 kerusi sekarang tinggal 3-4 kerusi lepas PRU13 ni di PP?(mintak dijauhkan la)

DS Zahid Hamidi (Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri), Dato' Zainal -Timbalan Pengerusi Perhubungan-(opss boss aku atau Bakaq kalau baca jangan melenting noo.., Datuk Musa (Ketua Penerangan) dan lain-lain pemimpin hebat UMNO PPinang mungkin terlepas pandang kepada insan hamba UMNO seperti AS dan rakan-rakan bloggers PPinang yang lain. Koh Tsu Koon? (Pengerusi BN Negeri yang mati-mati tak mau lepas jawatan), lagi la pelan-pelan kayuh laaa...Mai la turun kurang-kurang bagi suntikan semangat sikit..

Tapi yang AS tau, setiap Jentera Pilihanraya Peringkat Parlimen yang ada 14 portfolio sekarang yang dah digerakkan mempunyai portfolio baru iaitu "Perang Siber" (Bukan unit siber @ Unit IT yang tradisi dipegang oleh Puteri UMNO itu)-Terima Kasih Dato' Non yang nampak komitmen AS dengan melantik menjadi Pengerusi Perang Siber peringkat Parlimen Nibong Tebal. InsyaAllah, AS akan buat yang terbaik.. :)

Dari sini AS dapat melihat, yang Peringkat Kepimpinan Tertinggi di pusat pun dah nampak peranan dan kepentingan 'perang siber' di peringkat nasional didalam menyerang dan menangkis tohmahan pihak lawan.
Cuma mungkin di peringkat negeri belum bergerak ke gear 4-5 untuk memacu peranan unit media siber. Yang AS tau, 2 kali buat kursus UMB habis dah berpuluh-puluh ribu, sekali di Batu Feringghi bulan februari 2010, sekali di Langkawi bulan 10 baru ni. Hasilnya???
Dr Novandri dan Megat pisau pikirlah sendiri.. Anda lebih arif dan 'diberi perhatian'..

Akhir kata, AS dah jadi orang 'yang bekerja untuk parti' dah dekat 10 tahun di dunia 'reality' selama ni tak terlalu mengharapkan sebarang balasan dan penghargaan. kalau rasa nak bagi, bagi, kalau rasa nak ingat, hangpa ingatlah. Kalau bagi terima kasih, kalau tak bagi rezeki Allah masih luas lagi :)
Apa yang AS buat semua nawaitu kerana Lillahitaala..

TETAPI apa jua yang terjadi, prinsip dan semangat pejuangan AS dalam UMNO sekelumit pun takkan berubah melainkan jika SEGELINTIR pemimpin atasan masih tak berubah dan tak berundur diri. Siapa dia tu? Siapa Makan Cili Dia Terasa Pedas le..

NAMUN untuk keluar UMNO masuk parti lain tidak sama sekali, cuma baik AS duk di kampung duk rehat, mengadap intenet pun hal-hal yang penting saja.. hehe.. UMNO tatap UMNO..

Salam Undur, AS nak pi teropong apa Anwar nak pemuhong di Sungai Acheh satgi..
Lepas tu nak 'perang reality' pulak nak cuba dekati lagi anak muda untuk sokong UMNO..
balik awal pagi nak pikir 'perang sibe' balik..
Semoga Allah swt memberkati terhadap apa jua yang AS lakukan.. AMIN..

Mesti Baca! Ancaman Pluralisme Agama di Malaysia!


ANCAMAN PLURALISME AGAMA DI MALAYSIA

Kesan dan Implikasi Faham Pluralisme Agama
Jika telah jelas kepada kita bahawa Pluralisme Agama adalah suatu faham yang menyeleweng daripada asas Islam, wajar pula kita meneliti kesan dan implikasinya dalam konteks Malaysia secara khusus.

Pluralisme Agama sangat berpotensi untuk menghakis kemurnian aqidah para penganut Islam di Malaysia secara sedar mahupun tidak. Pluralisme Agama juga membuka pintu kepada kesyirikan dan kekufuran. Jika sudut aqidah umat Islam sudah terkompromi maka sebenarnya keseluruhan jati-diri keagamaan umat itu sendiri sudah tergadai. Allah SWT sangat tegas dalam hal aqidah berbanding aspek lain.

Bercakap tentang Islam di Malaysia, walaupun kita sedar bahawa masih banyak kelemahan dan kekurangan yang perlu ditampung tetapi menjaga kemurnian aqidah serta bertegas terhadap penyelewengan aqidah adalah antara aspek diberi lebih perhatian. Sejak daripada kes Natrah lagi hinggalah ke kes Nuraishah Bokhari, Azlina Jailani, kes-kes murtad yang sampai ke pengetahuan umum akan menarik reaksi aggresif masyarakat Islam. Pihak yang berwewenang, setakat ini, nampaknya masih bertahan dengan tafsiran dan perlaksanaan undang-undang yang lebih menutup pintu murtad.

Di suatu sudut yang lain, fahaman-fahaman aqidah atas nama Islam yang menyeleweng turut dikekang dan tidak diberikan kebebasan untuk berkembang-biak. Orang awam di kalangan umat Islam sendiri sangat sensitif dan takut dengan ajaran sesat. Bezanya, Pluralisme Agama adalah suatu fahaman yang datang dalam bentuk yang halus serta dengan imej faham Islam yang lebih moden dan progresif. Oleh itu mungkin sahaja seseorang itu sudah terjerumus ke dalamnya tanpa menyedari atau tanpa merasakan bahawa ianya suatu yang salah dan menyesatkan.

2. Implikasi Keutuhan Umat
Jika kita sudah berkompromi dalam bab aqidah maka keutuhan umat sudahpun terhakis dan kita telah menempah kebinasaan. Kalaupun mungkin kesan zahirnya tidak terus kelihatan, lambat laun Pluralisme Agama akan tetap menimbulkan krisis yang besar dan jelas di tengah-tengah tubuh Umat. Setidak-tidaknya akan mencetuskan pertelingkahan dan perselisihan sesama Islam dalam bab aqidah yang dititik-beratkan oleh orang-orang Islam. Ini adalah kerana adalah mustahil untuk umat Islam di Malaysia untuk bersepakat atas satu kesesatan seumpama Pluralisme Agama. Maka umat akan terpecah kepada dua puak yang mungkin sahaja ketajaman perselisihannya itu lebih tajam berbanding dengan perselisihan politik kepartaian. Malah sudah nyata bahawa pendokong parti politik yang sama pun boleh jadi terjauh hati dan berpecah-belah akibat gejala Pluralisme Agama. Perpecahan adalah antara punca utama kelemahan dan kemunduran Umat yang tak mampu kita tanggung dalam realiti Malaysia.

3. Implikasi Sosio-politik
Susulan dan terkait dengan implikasi agama dan kefahaman, Pluralisme Agama juga akan membawa akibat buruk kepada situasi sosio-politik umat Islam. Apabila kecemburuan umat Islam di Malaysia terhadap agama dapat dicairkan melalui faham ini, maka agama sebagai salah satu benteng paling kukuh bagi formula sosio-politik di Malaysia juga akan dirobohkan. Pengkaji sosio-politik yang insaf akan mengakui bahawa sepanjang sejarah negara, agama menjadi antara faktor utama di sebalik kekukuhan kedudukan umat Islam di negara ini. Keteguhan umat Islam sebagai umat teras dalam masyarakat berbilang kaum dan agama pula menjadi sangga utama yang terbina di sekelilingnya kestabilan dan keharmonian agama. Merongkai formula yang sudah terbukti ini bererti merongkai ikatan yang selama ini mengikat kesebatian masyarakat.

Pendek kata, Pluralisme Agama adalah suatu tikaman ke jantung negara dan bangsa kerana Islam dan keIslaman adalah jantung dan hati kepada Malaysia dan bangsa Melayu sebagai bangsa terasnya. Oleh itu, kalau pun Pluralisme Agama tidak dirasakan terlalu beracun atau berbisa dalam konteks negara lain, di Malaysia ia adalah racun yang membunuh

Kebengapan Pakatan harom makin terserlah! Harga Getah Naik kerana PRU13 dah dekat!


Satu lagi agenda pihak pembangang yang akan buat provokasi tentang harga getah yang melambung kepada RM14++ sekarang ini ialah sebab PRU 13 nak dekat, dan harga getah akan menjunam kepada harga biasa lepas pilihanraya.

Oleh kerana harga minyak makin meningkat, ianya akan sejajar dengan kenaikan harga getah berikutan permintaan terhadap getah asli juga meningkat. Dan, kenaikan harga minyak bukan sahaja di Malaysia, malah di negara2 pengeluar minyak utama dunia juga mengalami kenaikan. Pada awal tahun 2011, dijangka harga bagi satu barrel minyak ialah RM100 (nilai US Dollar hangpa pikiar le sendiri!)

Jadi di sini AS nak tanya, kalau pihak pembangang dapat perintah negara, bagaimana depa nak kekalkan harga minyak di Malaysia sedangkan harga minyak di negara lain meningkat? Mungkinkah akan menggunakan segala duit subsidi,, jadi duit rakyat untuk kesihatan, pendidikan,infra dan lain-lain tidak dapat disalurkan?

Malam ini Anwar Pengkhianat dan Rakan-Rakan akan meroyan di Nibong Tebal tempat Anak Seberang!


Sempena konvensyen pakatan haram yang diadakan di Dewan Millenium Kepala Batas,
gerombolan pakatan harom akan beramai-ramai belarak membuat lawak dan meroyan dari Kepala Batas ke Nibong Tebal untuk meneruskan siri menghasut mereka. Mereka ni akan mengadakan ceramah sempena kovensyen pakatan haram dimana semua kepala parti pakatan haram sedang berada di Kepala batas.

Kali ini di perkarangan Tadika PASTI di Pekan Sungai Acheh. Untuk makluman pembaca, ini adalah kali ketiga Anwar turun meroyan dalam tahun ini di Nibong Tebal. Pertama di Sungai Acheh, Kedua di Sungai Bakap dan malam ini kali ketiga

Anwat terpaksa turun Nibong Tebal lebih kerap disebabkan majority orang Nibong Tebal terutamanya orang melayu dah mula bercakap-cakap meluat dgn karenah dan kelakuan pakatan haromm.

Punca utama ialah isu Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng yang keluar PKR menjadi ahli parlimen bebas suatu ketika dahulu. Kekuatan UMNO di DUN Sungai Acheh juga dikatakan membuatkan nuar terpaksa meroyan lebih banyak kali menyerang DUN Sungai Acheh untuk meracuni mnida fikiran rakyat Sungai Acheh.

Dari tinjauan AS orang Sungai Acheh majoritinya benci dan meluat dgn Anwar n co nih! Bukan kata orang tua, orang muda pun sama! Tengoklah, kalau ramai pun malam ni, yang pastinya 80% yang hadir adalah orang luar dari Nibong Tebal.

InsyaAllah, jika berkesempatan, AS akan paparkan laporan Nuar n co meroyan di Sg Acheh. Adakah kes digantung parlimen dan pendedahan wikileaks jadi modal utama dia ni?

Menurut sumber, penghasut-penghasut yang hadir agak ramai yg akan hadir seperti;

1. Anwar Ibrahim
2. Abdul Hadi Awang
3. Tian Chua
4. Dr. Mujahid Yusuf Rawa
5. Nga Kor Ming
6. Gobalakrishnan
7. Mansor Othman
8. Abdul Malik Kassim
9. Mohd Sabu
10.Che'gu Bard

Takziah Diucapkan.. PKR Terengganu Tutup Kedai..


Parti Keadilan Rakyat Terengganu Diarah Kosongkan Premis Pejabat Kerana Gagal Bayar Sewa Bulanan Tertunggak Lebih Enam Bulan.

Pejabat PKR (selepas ini dirujuk sebagai Perhubungan Negeri) yang terletak di Gong Kapas telah diarahkan oleh pemilik premis berkenaan supaya mengosongkan segera premis berkenaan setelah sekian lama gagal membayar sewa premis berkenaan. malahan pihak pengerusan bangunan juga gagal membayar sewa utility menyebabkan bekalan eletrik, Air dan telefon sudah di potong. Menurut sumber risikan BN sokmo yang dilakukan, pintu masuk utama ke pejabat yang menggantung billboard Anwar Ibrahim itu telah dipecah masuk.

Penyewa gagal membayar sewa dan menurut ceritanya, meminta supaya pemilik premis menjual aset dalam bangunan itu bagi menampung saki baki bayaran sewa yang tertunggak melebihi RM 15 Ribu.. Apa yang terjadi sekarang ialah, sewa premis bangunan Perhubungan keadilan ditaja oleh saorang ahli Perniagaan yang telah bergolok bergadai dan tidak dihargai dan jawatan beliau sebagai bendahari dengar kabarnya tidak dilantik lagi...

Satu pejabat perhubungan Negeri pun PKR tak boleh urus macam mana nak uruskan Malaysia? BN dan Umno Terengganu telah kehilangan lawan, Pas dan DAP memang selama ini hanya bergantung harap pada isu yang dicipta Anwar Ibrahim sedangkan Parti Anwar Ibrahim tidak pernah mendapat tempat dipentadbiran Pas Terengganu. Kepimpinan Pas Terengganu macam tikus jatuh dalam beras..senyap sesenyapnya atau masih bergatung harap pada realiti kerajaan Perpaduan..

Sempena lawatan PM 1 Malaysia ke Terengganu bermula Sabtu ni elok-eloklah billboard kat Gong Kapas tu diturunkan.. Cukuplah mata Dato' wan Farid dan Wan Hisham sakit selama ini..
Bon Voyage Keadilan Terengganu.

BN SOKMO

Alfatihah Kepada Allahyarham.. Keputusan Pilhanraya UMUM 2004 & 2008 DUN Tenang


Menurut berita sahih yang dikeluarkan dari agendadaily dan rakan-rakan blogger lain , maka Anak Seberang mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham YB Dato' Sulaiman bin Taha, ADUN Tenang, Negeri Johor yang diberitakan meninggal dunia jam 1.10 pagi tadi.
Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat.
Al-Fatihah

Disini AS paparkan keputusan Pilihanraya Umum tahun 2004 dan 2008 untuk dibuat perbandingan dan rujukan. Bukanlah niat AS hendak terus kalut bercakap soal Pilihanraya Kecil, namun sekadar untuk info para pembaca. Untuk renungan bagi pembaca pikir-pikirkan..

N.5 - TENANG

TAHUN 2004

MD SAIM BIN SIRAN (PAS) - 2,138
SULAIMAN BIN TAHA (BN) - 7,655
MAJORITI MENANG - 5,517

TAHUN 2008

SULAIMAN BIN TAHA (BN) - 6,367
MD.SAIM BIN SIRAN (PAS) - 3,875
MAJORITI MENANG - 2,492

Jumlah Pengundi: 14,511
Peratusan Kaum: M: 49.59% C: 38.24% I: 12.07%
Majoriti: 2,492
Jumlah undi: 10,655
Peratus mengundi: 73.43%
Undi rosak: 413

ADUN Tenang, Johor Belum Meninggal Dunia. Harap Bertenang!


Datuk Sulaiman Taha, Ketua UMNO Bahagian Labis yang juga ADUN Tenang dilaporkan meninggal dunia?

Jangan silap spekulasi dan laporan, beliau sebenarnya kini dirawat di Hospital Ampang Puteri di Kuala Lumpur kerana menghidap penyakit kencing manis, kini dalam keadaan stabil.
Setiausaha UMNO Bahagian Labis, Abdul Razak Abdul Rashid, berkata, wakil rakyat itu yang dimasukkan ke hospital berkenaan pada 24 Nov lepas, perlu menjalani rawatan lanjut.

Sulaiman, 59, menghidap demam biasa sekembalinya daripada menghadiri majlis sambutan Hari Keputeraan Sultan Johor pada petang 23 Nov dan dimasukkan ke Hospital Daerah Segamat pada hari yang sama setelah doktor mendapati kadar kandungan gula dalam badannya tinggi.

Beliau kemudiannya dipindahkan ke Hospital Ampang Puteri pada hari berikutnya dan terpaksa menggunakan alat bantuan pernafasan untuk menjalani rawatan selanjutnya.

Abdul Razak berkata, beliau difahamkan oleh pihak hospital keadaan Sulaiman adalah stabil namun perlu menjalani rawatan lanjut kerana disyaki terdapat kuman dalam darahnya.

Sulaiman dipilih Adun Tenang pada pada pilihan raya 2004 dan mengekalkan kerusi itu pada pilihan raya umum yang lepas.

Apa pun, marilah kita sama-sama mendoakan agar Datuk Sulaiman Taha cepat sembuh dan kembali melaksanakan tugas kepada rakyat Labis khususnya di kawasan Tenang ...

sahabat gunung

Hadi Awang Ketua Pembangkang Baru ?

PR Dijangka Bertemu Untuk Tentukan Siapakah Ketua Pembangkang Baru
KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat(PR) akan mengadakan pertemuan segera untuk menentukan siapakah yang bakal mengetuai mereka di Dewan Rakyat ekoran keputusan dewan itu Khamis untuk mengantung Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR - Permatang Pauh) selama enam bulan.

Terdapat juga kemungkinan PR mengosongkan kerusi tersebut dalam tempoh pengantungan berkenaan.

Pengantungan yang dikenakan ke atas Anwar berkuatkuasa serta merta dan beliau hanya akan kembali menerajui barisan wakil-wakil rakyat pembangkang menjelang 15 Jun 2011.

Oleh yang demikian, Anwar akan terlepas untuk menghadiri persidangan Dewan Rakyat pada bulan Mac dan juga sebahagian sesi persidangan pada bulan Jun
.
Para pembaca rasa siapa yang layak?
Kalau mengikut komposisi parti yang paling banyak kerusi pembangkang sudah tentu DAP sekarang ini. Adakah Pakatan Harom akan bagi peluang kepada Kit Siang untuk menduduki kerusi itu? Adakah PKR akan terus mengekalkan wakil dari perti mereka?
Azmin pun digantung. Siapa yang layak? Zuraida Seksi? Kalid Ibrahim? Sipudin Nasution?
Kalau PAS pula, adakah DAP dan PKR akan bagi peluang kepada parti kudaan mereka?
Jika PAS dipilih sebagai ketua pembangkang sudah tentu Haji Hadi yang paling layak sekali. Apapun yang berlaku, diharap Anwar dapat muhasabah dirinya setelah dikenakan penggantungan. Jangan main sedap mulut main tuduh dan fitnah sesuka hati!

The Star Paper Sampah! Chua Soi Lek yang ni patut hang tengok dulu!


The Star bahagian Metro semalam melaporkan kisah sedih siap dengan gambar muka sedih lagi satu famili bangsa India yang dibuang dari PPR Desa Tun Razak sebab anak famili ini terkantoi curi kabel (kes curi kabel ini telah berlaku berulangkali yang dilakukan oleh orang yang sama).

Star buat isu ini besar-besaran. Siap ada petikan komen dari Uthayakumar Hindraf lagi.

The Star buat artikel tu bunyinya macam DBKL kejam terhadap orang India. Implikasinya sbb DBKL tu kebanyakannya Melayu maka ini soal perkauman. Konon Melayu rasis pada India.

Bangsat The Star ni. Buat artikel tak macam suratkhabar yang dah ada nama.

The Star tak laporkan perkara berikut:-

1. Persatuan Penduduk, rukun tetangga dan pihak RELA PPR ini sendiri mahu keluarga India ini keluar dari PPR Desa Tun Razak.

2. Persatuan Penduduk akan bantah jika kunci dan unit yang sama dikembalikan kepada famili ini.

3. 2 keluarga Melayu juga terlibat dengan penyingkiran sebelum ini atas alasan langgar ketenteraman penduduk lain dan atas komplen penduduk lain (keseluruhan keluarga terlibat adalah 3 iaitu 2 melayu dan 1 india). Kedua-dua keluarga tersebut telah keluar dari unit tersebut sebelum ini.

Mana pembelaan The Star kalau kononnya membela atas dasar kemanusiaan?

4. Kenapa The Star tidak pula double-check dengan DBKL tentang isu sebenar?

5. Gambar yang dipaparkan The Star dalam artikelnya ada gambar cucu-cicit keluarga tersebut, sedangkan budak-budak tu tidak tinggal di rumah tersebut. Mereka datang dari rumah mereka sendiri dan bagi menagih simpati secara berlebihan, mereka dimasukkan dalam gambar supaya DBKL dapat diburukkan lagi. kenapa The Star tak check yg budak2 ni tak duduk sini, atau memang dah tahu tapi masih salah lapor?

6. The Star juga tidak juga mengambil initiatif untuk berhubung dengan persatuan penduduk untuk mendapatkan maklumat berkaitan.

7. The Star juga tidak highlightkan isu 'kesengsaraan' yang dialami oleh 1800 keluarga / penghuni / unit di kawasan tersebut akibat kehilangan dan kerosakan yang diakibatkan oleh penghuni rumah ini iaitu anak Achi tersebut (mencuri kabel lif dan telefon) yang berulangkali berlaku. Bila bangsat penjenayah ni curi kabel, elektrik putus. Besar sangat ke budak India ni sampai kebal tak boleh dihukum?

8. The Star juga tidak bangkitkan isu kerugian yang dialami oleh pihak kerajaan terutama dbkl dalam menangani masalah vandalisme.

9. The Star juga tidak bangkitkan isu berapa kali anak famili ini ditangkap polis akibat jenayah yang telah dilakukan termasuklah masalah dadah dan gengsterisme. Surat dari Persatuan penduduk mendakwa budak ini terlibat mengedar dadah. Tak percaya boleh hubungi Persatuan Penduduk.

10. Penyewa yang diusir ni dah bertahun-tahun tak bayar sewa dan bil air pada DBKL. Sewa hanya RM124, tapi dah tertunggak sampai dekat RM7,000. Bayangkan berapa bulan tak bayar. Kalau kat Singapura yang diagung-agungkan puak macam penulis The Star bangsat ni, dah lama dah keluarga ni kena tendang, merempat dalam longkang, mampuslah kau. Tapi ini di bawah Kerajaan BN dan DBKL yang kesian kat depa bertahun-tahun, dia bagi balik pulak DBKL yang salah.

Bangsat punya reporter.

11. Mengapa The Star tidak bangkitkan juga isu tentang elemen kemanusiaan yang telah DBKL berikan kepada keluarga ini (beberapa kali notis amaran dan lanjutan tempoh penyewaan).

Kalau Malaysian Insider atau Mkini tulis macam ni kita fahamlah sebab depa ada agenda, tapi ini The Star. Memang Kerajaan patut pantau sikit suratkhabar MCA ni, dan pemimpin-pemimpin MCA kena pekalah dengan laporan yang bad faith sebegini. Babi lah lu The Star.

Macam ni lah komen yang kami di Berita Lembah Pantai dapat pagi-pagi ni dalam ruangan komen. Panas!! Walaupun bukan kes Lembah Pantai, sidang mesyuarat pagi ini putuskan masukkan juga, sebab nak tunjukkan bagaimana DBKL diburukkan oleh The Star, supaya dpt disebarkan berita ini bagaimana orang Melayu diburukkan tanpa sebab. Lain kali kalu baca paper jangan percaya semua.

Surau nak diroboh oleh Kerajaan Pakatan 'Rakyat'! Mana pi lalakan pecacai DAPAS?





Jika sebelum ini kita dikhabarkan dengan usaha untuk merobohkan kuil bertempat di Pusat Bandar Puchong, kini Surau berusia 100 tahun pula menjadi mangsa. Penduduk di Kampung Melayu Pekan Rawang membantah sebarang usaha untuk merobohkan Surau Al Hidayah di kawasan Kampung tersebut. Apa peranan ADUN Rawang? Nak tunggu kena belasah dengan penduduk kawasan baru nak bertindak.

Menurut Penasihat Badan Bertindak Surau Al Hidayah, Datuk Ir. Md. Basir Ibrahim mendakwa, tindakan Kerajaan Negeri meluluskan 8 geran berasingan atas tapak surau itu dalam siri pembangunan semula Bandar Baru Rawang adalah tidak bertanggungjawab terhadap sensitiviti umat Islam dan maruah orang Melayu di kawasan tersebut.

Beliau berkata, pada mulanya pihak bertanggungjawab telahpun berjanji akan mengekalkan surau tersebut, namun akhirnya janji tersebut tidak ditunaikan. Kerajaan Negeri telah menyerahkan projek tersebut kepada anak syarikat Kerajaan Negeri, SAP Holdings Berhad lalu terus mengarahkan pihak surau mengosongkan rumah Allah itu selewat2 nya pada 30 November yang lalu. Malah, beberapa premis Bumiputra di kawasan tersebut turut diarah perkara yang sama.

Menurut Datuk Md. Basir, Kerajaan Negeri tiada hak untuk merampas tanah di surau tersebut kerana pihak Resident British di Selangor telah menggezetkan tanah tersebut sebagai tapak Masjid sejak tahun 1920.

Inilah bukti Kerajaan Negeri semakin rakus berkuasa. Di mana ADUN Rawang? Walaupun ADUN Rawang, Gan Pei Nei berbangsa Cina, tergamakkah beliau melihat rumah Ibadah diroboh begitu saja? Mungkin beliau sanggup. Tapi saya pasti, umat Islam dan Melayu di Rawang akan bangkit menentang rampasan tanah ini.

Ternyata Gan Pei Nei tidak menjaga hak kesemua kaum. Beliau bersama Kerajaan Negeri hanya tahu untuk mengaut keuntungan dengan cara kotor merampas hak tanah rakyat. Lebih kejam Rumah Ibadat juga menjadi mangsa kerakusan tersebut.

LGE jahanam secara terang-terang berani hina maruah Melayu UMNO! Aku mendidih sangat dah ni! (beserta video)


Lim Guan Eng Lahanat telah mulakan Perang! Dengan tanpa rasa berslah, dengan bangga dan muka macam bagus si celaka ni mengherdik Kontraktor Melayu UMNO lembap, bodoh dan dayus. Si celaka ini jugak kata kontraktor UMNO tidak layak dapat tender Kerajaan negeri sebab mereka adalah kontraktor UMNO. Cara LGE celaka ni cakap macam semua kontraktor UMNO takda kebolehan, tak profesional dan tak kompeten dalam jalankan kerja!

NAMUN!, Kerajaan BN tak pernah pulak letak syarat untuk berkhidmat dengan Kerajaan mesti sokong UMNO/BN.. Banyak juga kontrak semasa UMNO/BN memerintah Penang dulu dan Malaysia sekarang, kontraktor Pakatan Harom dapat tapi ini tak pula dijadikan isu..


Walaupun AS bukan kontraktor, AS ada ramai rakan-rakan kontraktor orang UMNO di Pulau Pinang. Sejak dari zaman BN memerintah Penang, ramai rakan-rakan yang mengeluh tiada projek,kalau dapat pun jarang-jarang dan dapat pun sebab masuk tender pun secara terbuka! Takpun nasib kalau cabutan undi!

Tiada pulak seperti yang dikatakan oleh LGE jahanam ni yang mana SEMUA kontraktor UMNO hidup dan dapat projek melalui KABEL POLITIK.
Lim Guan Eng nampaknya sudah naik angin dan 'declare' perang apabila dia ni secara terbuka berani menuduh kontraktor UMNO dayus, lembik dan bodoh di dalam kenyataan akhbar sebentar tadi. LGE, lu jangan main dengan api! Makan boleh sebarang makan, cakap jangan sebarang cakap! Kalau berani lu buktikan yang 100% kontraktor UMNO sejak dulu hidup mewah dengan kabel politik! Gua cabar lu! Lu memang biadap dasar tak sedar diri merempat dari Melaka ke Penang, dah mai sini hina orang melayu Penang pulak!

Lu sedar tak boleh dikatakan hampir 100% semua kontraktor yang telibat dalam pembinaan beli hardware dari siapa? Dari bangsa lu! Siapa yang untung sebenarnya!

LGE jahanam ni juga tuduh Dato' Mohd Fadzil, YDP Persatuan Kontraktor Melayu Pulau Pinang sebagai pemimpin UMNO padahal yang AS tau Fadzil ni hanyalah ahli biasa sahaja. Bukan berjawatan besar dalam UMNO pun. Guan Eng juga menyindir Fadzil supaya kalau hendak menjadi kontraktor supaya jangan masuk politik.

Padahal jika kita ikuti isu pemberiaan nilai kontrak kepada Kontraktor Melayu Pulau Pinang, Mohd Fadzil hanya mahukan penjelasan daripada Guan Eng. Tidak ada yang membuat fitnah. Ianya bersesuaian dengan moto C.A.T yang selalu diomong-omongkan oleh Guan Eng sendiri.

bukti video LGE jahanam ni kata Kontraktor UMNO sbg BODOH :



AS MENDIDIH TENGOK BILA DIA HINA MELAYU SEBUT 3 KALAM TU RASA MACAM NAK BUBUH PENYEPAK SAJA!

Cipudin dan Balaci Pakatan Harom cepat la jilat ludah sendiri!


APA PULAK LA SI CIPUTDIN NI NAK ULAS!
2 MINGGU LEPAS MELALAK MELOLONG MACAM KENA HISTERIA TUDUH DAN FITNAH UMNO MACAM-MACAM APABILA KEPUTUSAN MT UMNO UNTUK MENANGGUHKAN PEMILIHAN UMNO YANG DIJADUALKAN TAHUN HADAPAN.

ALLAH MAHA BESAR! NAK TUNJUK KEPADA SAIPUDIN NI JANGAN CEPAT-CEPAT SANGAT MENUDUH DAN MEMFITNAH BUKAN-BUKAN KEPADA ORANG LAIN.

SEKARANG KALAU BERANI, HANG CAKAP LA APA YANG HANG DAH KATA KAT UMNO TU KEPADA BIG BRADER HANG SI DAP TU! ADA BERANI? TAKPUN TELOQ DAH NAIK KE DAHI! AS YAKIN SEMUA PEMBACA PUN PERASAN BUKAN TAKAT SI CIPUTDIN SEKOR NI SAJA YANG TUDUH MACAM TU KAT UMNO PADA MASA TU, TAPI SEBILANGAN BESAR PECACAI PAKATAN HAROM JUGA BERBUAT DEMIKIAN!
SEKARANG, APA LAGI? JILAT LUDAH TU SENDIRI CEPAT!



KUALA LUMPUR 1 DIS : Keputusan Umno menangguhkan pemilihan jawatan di peringkat cawangan, bahagian dan pusat memberikan gambaran jelas bahawa parti itu berada dalam keadaan lemah di samping ketidakyakinan Presidennya, Datuk Seri Najib Razak terhadap keupayaan ahli untuk melalui proses demokrasi.

Mengulas hal itu, ahli parlimen Machang, Saifuddin Nasution berkata, Najib hakikatnya bimbang pemilihan yang bakal diadakan nanti menyebabkan parti itu menjadi kacau bilau dan porak-peranda.

"Kita tengok dalam Pakatan Rakyat, walaupun kita berdepan dengan suasana politik yang begitu ganas terutama layanan media perdana tetapi Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetap meneruskan pemilihan.

"DAP juga meneruskan pemilihan partinya sementara pemilihan PAS pula akan berlangsung pada bulan enam tahun depan. Saya difahamkan oleh rakan-rakan pimpinan dalam PAS, ianya akan berjalan mengikut jadual," ujar Saifuddin dalam sidang media di lobi parlimen, di sini, hari ini.

Menurut Saifuddin, ia menjadi bukti kukuh bahawa Pakatan Rakyat merupakan parti yang menghormati hak anggotanya dan tidak menggunakan perlembagaan parti sebagai klausa jalan keluar untuk menyembunyikan kelemahan parti.

"Najib cuba memberikan alasan bagi menggelakkan ketegangan tetapi jikalau betul umno parti yang terkuat, kukuh dan bersatu-padu, beliau sepatutnya tidak perlu bimbang bahawa proses pemilihan umno itu akan menyebabkan kacau-bilau dan porak-peranda," tambah Saifuddin lagi.

Najib malam tadi mengumumkan bahawa pemilihan parti itu yang sepatutnya diadakan pada Mac tahun depan ditunda selama 18 bulan lagi bagi memberi ruang parti itu mengukuhkan kedudukannya.

Sementara itu menurut Saifuddin, penangguhan itu juga memberikan gambaran bahawa Najib sendiri tidak yakin dengan pengaruhnya, walhal pemilihan ini hanya menyaksikan tidak sampai separuh ahli parti berkenaan turun mengundi.

"Ini sekaligus memberikan gambaran yang jelas tentang kedudukan sebenar umno sebagai satu parti yang sangat rapuh dan Najib sendiri tidak mempercayai kematangan ahlinya melakukan pemilihan
2 MINGGU SELEPAS ITU


KUALA LUMPUR 14 DIS: DAP menangguhkan pemilihannya yang sebelum ini dijadual diadakan Ogos depan sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, berkata keputusan sebulat suara itu dicapai pada mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP yang diadakan malam semalam. Katanya, keputusan itu diambil selepas menimbangkan keputusan penangguhan pemilihan parti yang telah diputuskan oleh Umno dan MCA baru-baru ini, yang memberi petanda jelas bahawa PRU-13 sudah semakin hampir. "Kami jangkakan pilihan raya umum ke-13 akan diadakan tahun depan serentak dengan Pilihan Raya Sarawak dan disebabkan itu kami mengambil keputusan untuk menangguhkan pemilihan parti untuk memberi komitmen penuh bersiap sedia dalam menghadapi pilihan raya umum yang dilihat paling kritikal.

"Justeru, kami akan mengadakan Bengkel Pilihan Raya Umum Nasional pada 16 Januari ini di Kuala Lumpur sebagai persediaan menghadapi pilihan raya umum," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, hari ini.

Katanya, penangguhan pemilihan parti itu adalah selama setahun dan ditangguhkan sehingga Ogos 2012. - BERNAMA

Update! Lagi Gambar-Gambar Kemalangan dan Mangsa melibatkan bas dan lori berhampiran Nibong Tebal semalam





















NIBONG TEBAL: Dua orang cedera parah, manakala 12 lagi cedera ringan dalam kemalangan membabitkan sebuah bas kilang dan treler di Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Kilometer (KM) 153.2, dekat sini, malam tadi.

Dalam kemalangan yang berlaku kira-kira jam 8 malam itu, kedua-dua kenderaan sedang dalam perjalanan dari arah Utara menuju ke Selatan.
Ketua Polis Daerah Seberang Prai Selatan (SPS), Superintendan Shafien Mamat, berkata kemalangan berlaku ketika treler memuatkan kontena hendak memotong bas kilang yang membawa kira-kira 30 pekerja sebuah kilang.

"Lori itu bagaimanapun hilang kawalan dan bergesel dengan bas mengakibatkannya terbabas ke parit di tepi lebuh raya, manakala bas pula terbalik di atas permukaan jalan.

"Kurang 12 orang cedera ringan termasuk pemandu dan mereka mendapat rawatan di Hospital Sungai Bakap, manakala dua penumpang bas yang cedera parah dihantar ke Hospital Seberang Jaya, Butterworth," katanya di sini, malam tadi.

Kemalangan itu menyebabkan kesesakan lalu lintas sepanjang 10 KM menghala ke arah Selatan lebuh raya berkenaan berikutan bas kilang itu menghalang satu lorong lebuh raya berkenaan.

Sementara itu, pemandu bas kilang berkenaan, Aizat Mohamad, 37, berkata dia sedang dalam perjalanan dari Bukit Minyak, Bukit Mertajam menuju ke Bukit Merah, Perak untuk menghantar pekerja kilang.
"Ketika hendak berhenti di hentian Sungai Bakap, tiba-tiba bas kami dilanggar oleh sebuah treler menyebabkan saya hilang kawalan seterusnya melanggar pembahagi jalan.

"Ia menyebabkan bas kami terbalik dan saya tercampak keluar daripada bas," katanya yang hanya mengalami kecederaan ringan.

credit to my fren http://danialsaad.com/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...