ADUN Sungai Bakap Yang Gagal!

Boleh disimpulkan disini ADUN PKR Sungai Bakap, di bawah Parlimen Nibong Tebal telah gagal menjalankan tugasnya dengan berkesan didalam menjaga rakyat dalam DUN di bawahnya itu.

Di kala Ketua UMNO Bahagian Nibong Tebal yang tiada title 'wakil rakyat' membantu semua masjid dan surau di bawah Parlimen Nibong Tebal untuk mengimarahkan ramadhan dengan sumbangan RM300 untuk surau dan RM500 untuk setiap masjid,
YB Maktar telah selamat 'menghilangkan diri' pergi mengerjakan umrah tanpa meninggalkan sesen wang pun kepada masjid dan surau di bawah DUN Sungai Bakap.

Perkara ini diakui oleh penyokong tegar beliau sendiri yang agak kecewa dengan tindakan YB tersebut. Bagaimana seorang ADUN yang diangkat oleh mereka tidak mempedulikan masjid dan surau dengan memberi bantuan untuk ihya' ramadhan sedangkan Ketua Bahagian UMNO yang tidak mereka pilih datang menghulurkan bantuan tanpa mengira fahaman politik.

AS harap orang di DUN Sungai Bakap lebih berwaspada jika YB ni nak bertanding lagi PRU akan datang pakat-pakag pikir le. Mengabiskan beras je. Takde untungnya.

Alasan yang paling lawakoleh pembantu dia bila surau nak minta sumbangan ramadhan ialah, "maaf YB tadak, dia pi buat umrah di Mekah dia tak tinggal duit apa pun".. Hahaha.. Apa punya YB daa...

2 comments:

  1. adun diaorg berjiwa rakyat kununnye..

    dulu duk kutuk pemimpin umno kerap pegi mekah buat umrah,
    skang ni yb dorang pun sama je..
    sapa ada duit pegi le, tp jgn sampai abaikan rakyat

    janji sumber tu halal..

    ReplyDelete