Video PAS Makan Pasir Di Merlimau

video

Terima Kasih Sdr Azhar atas video ini.
Dari video ini dapat kita lihat bahawa orang India majoritinya telah menolak PAS. Ramai orang telah sedar bahawa PAS adalah semata-mata parti retorik sahaja. Sehinggakan keluarlah kalam dari seorang pengundi ini bahawa jika harap PAS maka makan pasir la jawabnya. Ayuh pengundi merlimau dan kerdau, tolaklah PAS, parti yang tiada hala tuju dan tidak konsisten ini!

PKR sebenaqnya Parti Suka Beri Habuan, Bukan UMNO!

Tuduhan PKR yang mengatakan UMNO cuba memujuk pemimpin cabangnya keluar parti dengan tawaran wang ringgit dan projek bernilai adalah tidak benar sama sekali.

Bekas Setiausaha Sulit kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari berkata, tuduhan seperti itu adalah tidak berasas kerana parti yang sebenarnya menjanjikan jawatan dan habuan kepada anggota yang keluar, adalah PKR sendiri.

Menurutnya, sebagai contoh, Datuk Chua Jui Meng yang keluar dari MCA dan menyertai PKR terus ditawarkan jawatan Pengerusi PKR Johor, begitu juga dengan Datuk Dr Jeffry Kitingan yang ditawarkan jawatan Naib Presiden manakala Datuk Zaid Ibrahim terus boleh bertanding mewakili PKR pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor tahun lalu.

Menurutnya, pemimpin-pemimpin ini menyertai PKR kerana Anwar telah dijanjikan sesuatu dan tidak perlu melalui proses biasa seperti yang dilalui oleh anggota-anggota parti lain.

“Sebenarnya, pemimpin PKR tidak kira di peringkat atasan ataupun bawahan keluar parti atas kesedaran diri sendiri kerana mereka menyedari PKR sebuah parti yang tiada masa depan.

“Seperti kebiasaan, pemimpin PKR akan menyalahkan UMNO jika ahlinya keluar kerana mereka mahu menyembunyikan kelemahan diri sendiri, tuduhan-tuduhan ini adalah tidak benar sama sekali,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Sementara itu, bekas Ketua Penerangan PKR, Ruslan Kasim pula mencabar pemimpin PKR mendedahkan bukti jika benar terdapat dakwaan yang mengatakan UMNO dalang di sebalik tindakan ahlinya keluar beramai-ramai.

Katanya, perkara ini perlu dijelaskan supaya rakyat tidak lagi terkeliru kerana PKR sudah terlalu lama dibiarkan dengan menyalahkan orang lain sedangkan ahlinya yang keluar adalah atas kesedaran sendiri.

“Sebagai contoh tindakan saya keluar PKR, ramai yang mengatakan saya mendapat wang ringgit dan projek, tetapi sampai sekarang tiada, jadi keluarkanlah bukti, jangan tuduh sembarangan sahaja,” katanya.

Bekas Setiausaha Agung Angkatan Muda Keadilan (AMK), Johari Md Yassin pula menyifatkan tuduhan PKR sudah dijangka kerana sekarang adalah musim pilihan raya kecil di Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau dan DUN Kerdau.

Katanya, sebelum ini pemimpin PKR sering menuduh dan mempunyai bukti bahawa UMNO adalah dalang kenapa ahlinya keluar parti tetapi sehingga hari ini bukti tersebut langsung tidak pernah didedahkan.

“Perkara ini hanya tuduhan semata-mata, kenyataan yang mengatakan UMNO salah boleh ‘dibakulsampahkan’ kerana mereka tidak cermin diri sendiri,” katanya.-sinar harian

Seminggu 3 Kali Saja Dah Dapat Rm 2,200!

AS: Alhamdulillah. Bersyukurlah atas kurniaan Ilahi ini. Mana puok pakatan haram yang selalu terpekik terlolong meroyan meraban? Bila kena tang penoreh ada masyuk awat tanak demo marahkan kerajaaan??

Lebih 350,000 pekebun kecil getah terutama 187,074 yang memiliki dan mengusahakan tanaman getah sendiri dapat menarik nafas lega apabila harga komoditi itu meningkat secara berperingkat sejak 2009.

Kini, harga semasa mencapai RM17.05 sekilogram (sekg), manakala harga di ladang ada yang mencecah sehingga RM9 sekg, sekali gus meletakkan sebahagian besar pekebun kecil hidup di luar taraf kemiskinan.
Pekebun kecil yang memiliki tanah seluas sehektar, Mohd Nasri Lateh, 45, berkata kerja menoreh yang dilakukan antara 20 hingga 22 hari sebulan itu membolehkan beliau memperoleh lebih 1,000 kg susu getah.

Bapa tiga cahaya mata yang menetap di Kampung Teknologi RISDA, Kampung Sawa Besar di Pendang, berkata jumlah berkenaan membolehkan beliau memperoleh pendapatan kasar mencecah RM7,200 sebulan berdasarkan harga getah di ladang sebanyak RM7.20 sekg sekarang.

“Pendapatan sekarang macam langit dan bumi berbanding sebelum 2009, ketika itu nak dapat lebih RM1,000 sebulan pun sukar,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Mohd Sapri Abdul Aziz, 49, pula menganggap pemantauan berterusan pegawai RISDA banyak membantu untuk memastikan semua pekebun kecil menjalankan kerja torehan dengan betul.
“Setakat ini, bagi tiga kali torehan seminggu saya boleh dapat sehingga RM2,200 dan sebulan boleh mencapai lebih RM7,000 sebulan,” katanya yang kini menggunakan Toyota Hilux bernilai hampir RM90,000 untuk berulang alik ke kebun getahnya sejak tiga bulan lalu.

Selain itu, penduduk Kampung Sawa/Kampung Teknologi RISDA di Pendang ini juga bijak mencari alternatif apabila menoreh pada waktu malam.

Mereka berbuat demikian kerana menoreh pada waktu malam menyebabkan pengeluaran susu getah tidak terjejas, walaupun pada musim panas dan daun luruh sekali gus membolehkan mereka mengaut keuntungan ketika harga getah tinggi, iaitu hampir RM7.50 sekilogram.

Tinjauan Berita Harian di kampung itu malam kelmarin, mendapati lebih 30 penduduk mula berkumpul selepas solat Isyak di satu kawasan di kampung itu sebelum memasuki kebun getah masing-masing untuk menoreh bagi memastikan keselamatan terjamin.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) kampung itu, Mohd Nasri Lateh, 45, berkata idea penduduk untuk menoreh pada waktu malam nyata berhasil apabila kebanyakan mereka mendapat hasil 50 kilogram (kg) getah sekerap bagi setiap hektar, berbanding hanya 35 kg jika menoreh pada waktu siang.

“Kami mula menoreh pada waktu malam sejak Januari lalu kerana tidak mahu pendapatan terjejas berikutan musim panas dan daun luruh yang dijangka berlarutan dua bulan lagi.

“Kami lega apabila usaha ini berhasil kerana hasil yang dicatatkan lebih berbaloi. Penduduk juga tidak bimbangkan keselamatan mereka kerana keluar beramai-ramai menoreh sehingga kecoh suasana dalam kebun getah,” katanya ketika ditemui di sini, malam kelmarin.

Sementara itu, penduduk Kampung Banggul Katong, Mukim Serada, Kuala Terengganu, Ibrahim Ali, 71, turut mengakui pendapatan lebih RM6,000 yang diperoleh ketika ini boleh meningkat jika penjagaan pokok lebih berjadual dengan taburan baja dan racun secara berkala.

Katanya, harga getah di ladang yang mencecah RM8.30 sekg membolehkan beliau mendapat hasil sebanyak 407 kg hanya untuk torehan selama empat hari, minggu ini.

“Bagaimanapun, faktor daun yang luruh kebelakangan ini menyebabkan hasil agak menurun dan dijangka meningkat sedikit masa lagi,” katanya-Bernama

Hot! 5 Ketua Cabang PKR Pahang Bakal Lompat Masuk BN!


Lima pemimpin PKR dipujuk lompat parti

PKR mendakwa lima pemimpin cabang parti itu di Pahang dipujuk untuk 'lompat' menjelang Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau.

Setiausaha Agung PKR, Saifudin Nasution Ismail berkata, selain diri mereka, pemimpin berkenaan turut dipujuk untuk membawa bersama kira-kira 500 penyokong.-Bernama


Itu kata Ciputdin.
Pudin, AS nak bagitau ni! cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar. kalau main nak buat tuduhan tu biarlah berasas sikit. Bagilah bukti yang kukuh. Takda maknanya BN nak pujuk takat ketua cabang PKR di Pahang masuk BN demi untuk kuatkan pengaruh BN semasa PRK Kerdau ni. Mengabihkan beras saja. Baik bantu rakyat lagi bagus.

Sapa yang bertanding di Kerdau? PAS ke PooKeyArr? Cerminlah diri tu sikit Pudin. Orang yang keluar PKR semuanya sebenarnya dah jelik, meluat dan melugai dengan Parti Tipu rakyat especially Bro Anwar Bin Ibrahim tu! Hang jangan nak prasan laa..

Lepas Suami Cikgu Mala MC 21 hari, Isteri Yuhaizat pula MC 10 hari?



Calun PAS, Yuhaizad menetap di kuarters guru Jasin rupanya. Agaknya sudah tentu isteri Yuhaizad seorang guru atau kakitangan kerajaan pusat. Adakah kedengaran nanti peristiwa pasangan calon ambil MC 21 hari sekali lagi bagi berkempen dalam pilihanraya?

Hari-hari penyokong dan pemimpin PAS menyalak kerajaan zalim. Kalau zalim, buat apa lah kerajaan perabih duit berbilion-bilion ringgit wang nak bagi Yuhaizat dan keluarga menumpang berteduh dari panas dan hujan!

pic dari Aziza Abdullah

KPI Anwar Terlalu “Istimewa” Di Dalam PKR

Bekas Naib Ketua Pemuda PKR, Zahid Mat Arip menyifatkan Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah melepasi Petunjuk Prestasi Utama (KPI) di dalam parti sehingga beliau dinobatkan sebagai Ketua Umum PKR, Ketua Pembangkang dan pemimpin yang tidak boleh disentuh oleh sesiapa.

Menurut beliau KPI untuk Anwar cukup berbeza dengan mana-mana pemimpin lain dan ianya adalah terhad dan istimewa untuk Ketua Umum PKR itu sahaja sehingga beliau dilantik sebagai Penasihat Ekonomi Negeri Selangor.

Antara KPI untuk Anwar ini ialah kaitan dengan kes liwat, membohongi rakyat, menjual Islam, sanggup buat apa sahaja untuk menjadi Perdana Menteri dan sebagainya.

Mana ada pemimpin lain di dalam PKR yang boleh buat benda-benda sebegini. Hanya beliau sahaja yang boleh buat. Sebab itu saya katakan Anwar telah melepasi KPI yang terlalu tinggi, katanya secara sinis sebagai mengulas cabaran Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong kepada PKR untuk menetapkan KPI tertentu terhadap Anwar.

Zahid seterusnya menegaskan PKR tidak akan berani untuk menetapkan KPI tertentu untuk Anwar kerana kalangan kepimpinan PKR sendiri sudah tahu dan arif KPI untuk Ketua Umum mereka itu.

Saya yakin, mereka tidak akan tetapkan dan kalau tetapkan pun sekadar lakonan dan “movie” yang akan disertai dengan pelbagai skrip yang menarik dalam usaha mencapai “box office” lakonan berkenaan. Tunggulah nanti,” katanya.

Info: 32 Rahsia Besar Israel

Berikut ialah 32 Rahsia Israel yang mungkin boleh menjadi panduan kepada kita untuk menentang negara itu dan beberapa isu kontroversi yang masih hangat diperkatakan masa kini.

1. Tahukah anda bahawa selain ras Yahudi, dilarang membeli atau menyewa tanah di Israel?

2. Tahukah anda bahawa setiap ras Yahudi yang ada di seluruh dunia menjadi Negara Israel secara otomatik?

3. Tahukah anda bahawa penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel harus menggunakan kenderaan dengan cat dan warna khusus untuk membezakan antara ras Yahudi dan bukan Yahudi?

4. Tahukah anda bahawa Juruselam bahagian timur, Tebing Barat, Gaza dan Bukit Golan dianggap oleh masyarakat antarabangsa khususnya pihak Barat dan Amerika Syarikat sebagai kawasan yang dijajah Israel dan bukan merupakan bahagian dari Israel.

5. Tahukah anda bahawa Israel membekalkan 85% air bersih hanya utk ras Yahudi dan membahagikan baki 15% utk seluruh penduduk Palestin yang menetap dikawasan Israel? Realitinya, Israel membekalkan 85% air bersih hanya untuk 400 penduduk Yahudi di Hebron, sementara baki 15% hanya untuk dibekalkan kepada 120 ribu penduduk Palestin di daerah itu.

6. Tahukah anda bahawa Amerika membekalkan US$5 million daripada pendapatan cukai setiap tahunannya untuk menyumbang kepada Israel?

7. Tahukah anda bahawa Amerika terus memberikan bantuan ketenteraan kepada Israel sebesar US$1.8 million setiap tahun? Dan tahukah anda bahawa jumlah sebesar itu sama dengan sumbangan Amerika kepada seluruh negara di benua Afrika?

8. Tahukah anda bahawa Israel juga mendapat bantuan tambahan sebesar US$4 million dari Amerika yang terdiri dari pesawat pejuang F 16, Apache dan Blackhawk? Dan kerana Amerika merupakan negara penyumbang utama bagi Israel, maka ia wajib memberikan semua kemudahan yang diminta Israel utk menjamin kekuasaannya di Timur Tengah.

9. Tahukah anda bahawa pemerintah Amerika telah menekan Kongres tentang pelanggaran Israel dalam penggunaan senjata yang mereka sumbangkan? Khususnya pada tahun 1978,1979 dan tahun 1982 pada perang di Lubnan dan penggunaan senjata nuklear pada thn 1981.

10. Tahukah anda bahawa Israel adalah satu-satunya negara di Timur Tengah yang menolak menandatangani larangan pengembangan senjata nuklear? Dan menolak pasukan pemeriksa senjata PBB untuk memeriksa tempat persembunyiannya?

11. Tahukah anda bahawa sebelum tertubuhnya Israel psds tahun 1948, ia sudah memiliki loji penembangan senjata nuklear?

12. Tahukah anda bahawa Pegawai Tinggi Israel di Jabatan Perang mengakui secara terang-terangan bahawa tetera Israel membunuh semua tahanan perang Palestin tanpa proses pengadilan?

13. Tahukah anda bahawa Israel meledakan tempat kediaman diplomat Amerika dan menyerang kapal perang induk Amerika, Liberty di perairan antarabangsa pada tahun 1967? Walaupun serangan itu membunuh 33 tentera Amerika dan mencederakan 177 lainnya, tetapi Amerika sama sekali tidak melakukan sebarang tindakan terhadap Israel. Hanya dgn alasan bahawa tentera Israel tersalah sasaran. Bayangkan kalau serangan itu dilakukan oleh sebuah negara Islam.

14. Tahukah anda bahawa Israel merupakan negara yang paling banyak melanggar resolusi keamanan PBB? Jumlah resolusi yang diabaikan oleh Israel sebanyak 69 buah. Bayangkan seandainya sebuah negara Islam mengabaikan 1 resolusi PBB, apa yang akan dilakukan oleh Amerika Syarikat?

15. Tahukah anda bahawa pemerintah Israel menggunakan sistem politik konservasi terhadap identiti ras Yahudi agar tetap menjadi warga negara itu?

16. Tahukah anda bahawa Mahkamah Agung Israel telah menetapkan Perdana Menteri Ariel Sharon sebagai tertuduh dalam kes pembunuhan penduduk Palestin Shabra dan Syatilla pada 16 Sept 1982 di Lubnon yang mengorbankan lebih dari 1000 orang Palestin terdiri kanak-kanak, wanita dan org tua?

17. Tahukah anda bahawa pada tanggal 20 Mei 1990, seorang tentera Israel menyuruh para buruh Palestin yang sedang menunggu bas supaya duduk berbaris di atas tanah. Kemudian tentera itu menembak mereka dari jarak setengah meter? Tahu pulakah anda bahawa pemerintah Israel menyatakan tentera itu tidak bersalah dan bahkan mendapat penghargaan khusus dari pemerintah Israel?

18. Tahukah anda bahawa sampai tahun 1988, semua kedai di Israel hanya boleh menempelkan keterangan kerja kosong dengan perkataan: kerja kosong hanya utk ras Yahudi, mencari seorang penulis dengan syarat ras Yahudi?

19. Tahukah anda bahawa Jabatan Luar Negara Israel membayar 'dana' kepada media Amerika untuk memunculkan imej positif Israel kepada masyarakat Amerika dan Eropah?

20. Tahukah anda bahawa Sharon mengajak parti radikal Molodeit untuk menjadi rakan utama dalam kabinetnya? Padahal parti itu berideologi radikal dengan tekad mahu membersihkan Israel dari ras bukan Yahudi dan pengusiran secara paksa seluruh warga Palestin dari Israel?

21. Tahukah anda bahawa Perdana Menteri Israel pertama David ben Gorion sepakat dengan langkah pengusiran seluruh ras Arab dari Israel?

22. Tahukah anda bahawa rahib besar di Israel Ofadya Yosef yang juga pengasas Parti Syas (parti terbesar ti3 Israel) mendukung kekejaman tentera Israel untuk membunuh warga Palestin? Bahkan ia mengeluarkan arahan radikal supaya diteruskan usaha-usaha membunuh warga Palestin.

23. Tahukah anda bahawa pelarian Palestin merupakan pelarian terbesar di dunia?

24. Tahukah anda bahawa penduduk Kristian Palestin bersatu dengan penduduk Palestin muslim untuk melawan penjajah Yahudi?

25. Tahukah anda, walaupun Mahkamah Agung Israel sedah mengeluarkan keputusan larangan penyeksaan dalam proses pemeriksaan, tetapi Shinbet (Badan Risikan Israel) tetap terus menyiksa setiap pejuang Palestin dalam proses pemeriksaannya?

26. Tahukah anda bahawa walaupun Israel terus mengganggu proses belajar, mengajar dan merosak seluruh prasarana pendidikan, Palestin tetap menjadi negara terbesar melahirkan doktor?

27. Tahukah anda bahawa setiap manusia mempunyai hak sama yang dijamin oleh undang-undang HAM antarabangsa yang diterbitkan pada 10 Disember 1948? Tetapi tahukah anda bahawa undang-undang itu sama sekali tidak berlaku bagi penduduk Palestin? Kerana dihalang dengan ditandatangani atas persetujuan Oslo?

28. Tahukah anda bahawa majoriti buku sejarah di dunia menyatakan negara-negara Arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967? Padahal faktanya, Israel yang menyerang negaranegara Arab terlebih dahulu kemudian merampas kota Al Quds dan Tebing Barat? Tetapi mereka mengatakan bahawa serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri.

29. Tahukah anda bahawa Israel sebagai negara penjajah sama sekali tidak terikat dengan Konvensyen Geneva untuk menjaga hak dan keselamatan warga Palestin?

30. Tahukah anda bahawa perintah Perdana Menteri Israel Ariel Sharon sudah tidak disegani lagi oleh tentera Israel? Salah satu contohnya adalah ketika dia melarang tentera Israel untuk melakukan genjatan senjata dan dilarang menembak, tetapi tentera Israel terus menyerang, menembak orang awam Palestin dan menghancurkan tempat tinggal mereka. Insiden paling memalukan adalah pembunuhan 3 wanita Palestin, padahal mereka sedang berada dalam kem pelarian?

31. Tahukah anda bahawa Israel terus melakukan berbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsha dan Qubah Shakhrah sejak 50 thn yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?

32. Tahukah anda bahawa bekas Presiden Afrika Selatan Nelson Mandela mangatakan bahawa Israel adalah negara rasisme dan aprtheid seperti Afrika Selatan sebelum di bawah kepimpinannya?
__________________

Apa hebatnya agama lain selain Islam.' - Tolong Baca !

Penulis asal : Syed Sulaiman

'Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut boyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.

Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.


Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal ... Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,

'Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.'

Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk p ermohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..

Butir asal permohonan.. ....

Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.

Sebab yang dia beri, 'Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.'

Perenggan 23: 'Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik'.

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar agamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: 'Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.


Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.

Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya.. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi . Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu.

Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah.Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya.Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. 'Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam.' Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata ' Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini.' Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.

Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata,'Allah hu Ahad'.. Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu berkata 'Allah hu Ahad'. Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluhterpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara. Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan 'Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepad a umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak'. Sahabat bertanya 'Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah? ' 'Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik.' Sahabat bertanya lagi. 'Mengapa begitu ya Rasullullah? ' Rasullullah SAW menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia'.

Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, 'Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.' Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya 'International Jew' (tak Silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . Dia berkata: 'Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.'

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao ..Lepas tu kerajaan Islam Acheh ... semuanya satu demi satu..


Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.


Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah 'garam dan ragi'. Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi'. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati.. 'Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang,kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.

Akhir sekali, email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

Alahai.. Calon PAS di Merlimau,Yuhaizad Berdiploma Tasawuf yang Bekerja Pengurus Projek di MMU


Pemilihan Yuhaizad selaku Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Jasin diumumkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang pada jam 11.25 malam ini di Dataran Markas PAS Dun Merlimau.

Berusia 38 tahun, Yuhaizad adalah juga Ahli Badan Perhubungan PAS Negeri Melaka dan Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS negeri.

Pemilihan anak jati Kampung Chinchin yang terletak di dalam Dun Merlimau yang berkelulusan Diploma Tasawur Islam itu dipercayai mampu memberikan tentangan sengit kepada BN yang sememangnya begitu yakin dapat mempertahankan kerusi Merlimau.

Kerusi Dun Merlimau kosong berikutan kematian penyandangnya Datuk Mohd Hidhir Abu Hassan, 58, dari BN pada awal Februari lalu.
Pada pilihan raya umum 2008, Hidhir menewaskan calon PAS, Mejar (B) Jasme Tompang dengan majoriti 2,154 undi.

Biodata lain beliau pernah bekerja sebagai juruteknik Siemens Semiconductor pada 1994 hingga 1998, Pegawai Tadbir Koperasi Hak Anak Melaka (Kohamas) pada 1998 hingga 2000, Pegawai Tadbir Borneo Security Melaka (2001-2003), Pengurus Projek Kontraktor Penyelenggaraan di MISC Menara Dayabumi (2003-2007) danPengurus Projek Kontraktor Penyelenggaraan di Universiti Multimedia pada tahun lepas.-haprakdaily

Calon kalah Dipertaruhkan Oleh PAS Sekali Lagi Di Kerdau

Ketua Penerangan PAS Pahang telah diumumkan sebagai calon parti itu di Kerdau...

TERKINI PAS menamakan Ketua Penerangan PAS Pahang, Hasanuddin Salim sebagai calon parti itu di Kerdau. Beliau merupakan calon yang tewas dalam pilihanraya umum sebelum ini.Pengumuman dibuat Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Hasanuddin sebelum ini telah tewas dengan majoriti 1,615 undi kepada arwah Datuk Zaharuddin Abu Kassim pada PRU ke 12.SDesas desus Tuan Ibrahim Tuan Man dan hassan Tantawi bertanding tak menjadi kenyataan nampaknya. Mungkin mereka fikir ini adalah nama-nama besar dalam PAS dan tidak seharusnya dimalukan dalam PRK Kerdau kali ini bagi menjaga imej PAS yang semakin hari semakin pudar.

Tan Tee Beng Teruslah Bertanding Di Nibong Tebal Guna Tiket KITA Pada PRU13 Ye!

Seperti yang ramai sedia maklum, telah rasmi bahawa MP Nibong Tebal, YB Tan Tee Beng akan menyertai parti itu.

Tan Tee Beng yang keluar daripada PKR Mac 2010-kini adalah wakil rakyat bebas di Parlimen.

Dakwaan setengah pihak sebelum ini bahawa Tan Bee Beng akan menyertai komponen BN ternyata meleset apabila beliau memilih parti KITA di mana Presidennya adalah Datuk Zaid Ibrahim.

Diharapkan YB Tan Tee Beng teruslah bertanding pada PRU 13 menggunakan tiket parti KITA. YB Tan Tee Beng yang ada sekarang ni memang ramai orang Nibong Tebal merungut susah nak jumpa semenjak 2 menjak keluar dari parti khianat rakyat tempohari.

Pada hemat AS, Peluang UMNO untuk merampas kerusi Parlimen Nibong Tebal akan lebih cerah seandainya YB Tan Tee Beng menyahut seruan AS untuk bertanding pada PRU 13 akan datang kerana kerusi parlimen akan ditandingi oleh 3 penjuru.

InsyaAllah, mudah-mudahan Allah swt mempermudahkan laluan UMNO mendapatkan kembali kerusi Parlimen Nibong Tebal.Rata-rata rakyat Nibong Tebal menyesal memilih PKR tempohari. AS baru saja berbual dengan seorang India yang kesal dengan YB Maktar yang hanya pandai menunjukkan 'jalan' ke arah pejabat Tok Non apabila rakyat memohon sesuatu peruntukan atau bantuan. Kalau macam tu lebih baik tak payah jadi YB di negeri ditadbir oleh Pakatan Haram.

Ternyata Semangat Perkauman Cina Tebal apabila menolak tajaan akhbar Utusan Percuma

Sekolah Cina tolak akhbar Melayu percuma

Akibat tekanan dan bantahan kumpulan pendidikan Cina dan parti pembangkan, sebuah sekolah rendah Cina di Kuantan menukar keputusannya untuk menerima akhbar percuma Utusan Malaysia.

Menurut laporan Sin Chew Daily hari ini, keputusan tidak menerima akhbar tersebut dibuat oleh lembaga SRJK (C) Semambu selepas bermesyuarat malam semalam.

Pengerusi lembaga sekolah itu, Goh Kim Fah memberitahu Sin Chew Daily, sekolahnya pada asalnya memang mahu menerima akhbar percuma Utusan Malaysia yang disumbangkan oleh sebuah syarikat swasta yang bertujuan meningkatkan tahap penguasaan bahasa Melayu di kalangan pelajarnya.

“Diakui, kami memang lalai dalam isu ini. Kami tidak mengkaji impak keputusan (untuk menerima sumbangan itu),” katanya.

Menurut Goh, pelajar tidak seperti orang dewasa tidak akan dapat membezakan laporan Utusan Malaysia yang lazimnya menurut pengkritik adalah berat sebelah dan bersifat perkauman dengan berita sebenar.

Ini antara alasan lembaga itu menolak tajaan sumbangan tersebut.

Isu berkenaan timbul apabila Utusan Malaysia melaporkan syarikat hartanah Pasdec Holdings Berhad akan menaja 4,375 akhbar percuma kepada empat sekolah rendah dan sebuah sekolah menengah di Pahang.



AS: NIAT MURNI UNTUK MEMBANTU PELAJAR CINA MENGUASAI BAHASA MELAYU DENGAN LEBIH BAIK TELAH DISALAH-ERTIKAN. DAPATLAH KITA NILAIKAN DISINI BETAPA KAUM CINA MEMPUNYAI PRASANGKA BURUK TERHADAP KAUM MELAYU KERANA UTUSAN MALAYSIA BOLEH DIKATAKAN TONGGAK AKHBAR KAUM MELAYU.

DARI SINI SOLUSINYA MUDAH SAHAJA, KERAJAAN HAPUSKAN SAHAJA SISTEM SEKOLAH VERNAKULAR BERASASKAN KAUM DI PERINGKAT SEKOLAH RENDAH, NANTI KITA PAKAT TENGOKLAH DONG ZIONG DAN RAKAN-RAKAN MEREKA MELOMPAT MACAM KERA KENA BELACAN. DASAR TAK SEDAR DEK UNTUNG!

Lagi Bukti Nyata LGE Musibat Racist!


Lim Guan Eng sebelum ini hanya menghentam UMNO dalam berhadapan dengan peperangan Politik. Akan tetapi, setelah sekian lama, akhirnya, Guan Eng dengan dukacita mengkritik bekas Pemimpin No. 1 Pulau Pinang, Tan Sri Koh Tsu Koon. Apa motif serangan beliau secara tiba2 ini?

Lim Guan Eng telah menghentam Tsu Koon sebagai pencacai Orang Melayu yang membiarkan diri terus tersepit dan tidak mampu melakukan apa2 dengan kebangkitan UMNO Pulau Pinang melancarkan jihad terhadap Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Tsu Koon kini dakwa beliau semakin lesu dan gusar dalam menyuarakan pendapatnya mengenai hal2 berkaitan Negeri Pulau Pinang.

Tsu Koon dilihat membiarkan UMNO Pulau Pinang terus menerus menggunakan kuasa parti untuk melenyapkan terus hak Orang bukan Melayu di Negeri tersebut. Maka, Guan Eng mencadangkan agar Tsu Koon meletakkan jawatannya sebagai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga hal ehwal Perpaduan Rakyat Malaysia.

Tsu Koon yang juga merupakan Presiden Parti Gerakan juga diherdik oleh Setiausaha Agung DAP itu kerana tidak pernah menegur tindakan UMNO yang kian agresif memperjuangkan hak2 Kaum Melayu di Pulau Pinang sehingga lupa bahawa terdapat kaum lain yang merupakan kaum Majoriti di Negeri terbabit.

Guan Eng berkata demikian ketika mengulas hal berkenaan penubuhan porfolio Exco Hal Ehwal Bukan Islam di Negeri di Bawah Bayu. Portfolio ini amat penting kerana ianya akan mengimbangi kedudukan dan kebebasan masyarakat yang berbilang kaum dan Agama di Pulau Pinang. Guan Eng mempersoalkan idea penubuhan portfolio ini tidak pernah diperbincangkan semasa pemerintahan Parti Gerakan pimpinan Tsu Koon yang menyebabkan berlakunya pergolakan Agama dan Kaum di Negeri tersebut.

Parti Gerakan mesti mengakui bahawa, majoriti masyarakat Pulau Pinang tidak lagi dapat menerima mana2 parti komponen yang bersekutu dengan UMNO kerana ianya bukan sahaja memberi liabiliti terhadap masyarakat Pulau Pinang malah pembangunan Negeri ini tidak sekata lalu berlakulah pergolakan Ekonomi yang tenat di Negeri ini.

Kenyataan Guan Eng ini ternyata dilihat telah mencabar krelibiliti Tsu Koon. Atau ianya berbentuk hasutan? Melayu CinDia mengharapkan Tsu Koon bijak dalam menjawab kenyataan ini, kerana ini merupakan strategi DAP bagi membakar api kemarahan Parti Gerakan.

sumber: gelombang rakyat

Nik Aziz Yang Gagal!

Mahathir jawab Nik Aziz lagi. Mudahnya jawapan balas Tun Dr M. Nampak sangat Nik Aziz bukan kelas untuk berdebat dengan Mahathir.

1. Dalam Utusan Malaysia 18hb Februari, 2011, Nik Aziz bertanya apa bukti dia mengkafir UMNO.

2. Allah Maha Kaya.

3. Kepada soalannya, dia sendiri menjawab, "Tolak agama ambil nasionalis, apa nama kerja ini". Jadi nasionalis UMNO di dakwa oleh Nik Aziz menolak agama. Dan dia bertanya, "apa nama kerja ini". Tolak agama bermakna kafir. Jadi Nik Aziz tuduh UMNO kafir.

4. Nik Aziz menuduh saya fikir agama ini sembahyang, puasa, nikah kahwin, tengok anak bulan, itu sahaja agama saya. Memang pun bagi saya semua ini adalah sebahagian daripada ajaran agama Islam. Apa dianya yang saya tolak berkenaan agama dengan menjadi seorang nasionalis? Ini tidak diterangkan.

5. Tetapi sebelumnya dia mendakwa "sokong PAS ertinya sokong Islam". Kita jadi Islam setelah mengucap dua kalimah syahadah - "Tiada Tuhan (yang disembah) melainkan Allah dan Nabi Muhammad adalah Rasul Allah".

6. Apakah Nik Aziz berpendapat hanya setelah mengucap "sokong PAS" baru jadi Islam dan sebelum itu kafir? Ini juga bermakna Nik Aziz mengkafirkan saya.

7. Tidak ada pengertian lain dengan dakwaan UMNO tolak Islam selain daripada mendakwa UMNO adalah kafir.

8. Apa lagi bukti yang dikehendaki oleh Nik Aziz yang dia telah mengkafir saya dan UMNO kerana kami nasionalis yang tidak sokong PAS.

9. Nik Aziz membandingkan dirinya dengan malaikat yang menegur Nabi. Saya bukan Nabi dan Nik Aziz bukan malaikat. Nik Aziz dan saya hanya manusia biasa dan ahli politik. Teguran ahli politik kerana kepentingan politiknya tidak sama dengan teguran malaikat.

10. Lagi pun teguran Nik Aziz menidakkan ke-Islaman saya, satu teguran (lebih tepat lagi satu tuduhan) yang amat serius.

11. Apakah ada orang Islam yang tidak melenting jika sesiapa mengkafirkannya? Apakah Nik Aziz tidak akan melenting jika saya kata dia sudah kafir? Belum saya kata itu pun Nik Aziz sudah melenting.

12. Berkenaan dengan Nik Aziz dan PAS memperkenalkan Islam kepada DAP, bukti menunjukkan PAS yang telah dipengaruhi DAP.

13. Lihat sahaja tindakan biadap terhadap Sultan dan Raja Muda Perak oleh ahli PAS, berguling-guling atas jalan menghalang kereta Raja. Sebelum berbaik dengan DAP ahli PAS lebih berpegang kepada budaya Melayu. Kerana mahu sokong DAP ahli PAS mengenepikan ke-Melayuan mereka. Dan sekarang tuntutan untuk mendirikan negara Islam pun sudah tidak didengari lagi.

14. Apabila bapa kepada DAP menyarankan supaya orang Islam longgarkan pegangan mereka kepada ajaran Islam, Nik Aziz tidak menolaknya kerana anggapannya yang saranan ini tidak seburuk nasionalisme orang Islam UMNO. Janganlah melenting jika saya kata Nik Aziz sudah terima saranan Lee Kwan Yew supaya orang Islam longgarkan pegangan mereka kepada Islam kerana ini tidak dahsyat seperti menjadi nasionalis Melayu Islam dalam UMNO.

15. Sekarang Nik Aziz mahu Melayu diutamakan kerana mereka adalah masyarakat majoriti di negara ini. Bukan masalah orang Melayu yang menyebabkan Nik Aziz mengubah pendirian terhadap bangsanya tetapi kerana Melayu menjadi majoriti dan dianya memerlukan undi orang Melayu, tidak lebih daripada itu.

16. Kenalilah Nik Aziz, orang yang utamakan hanya undi orang Melayu, bukan keprihatinan terhadap masalah hidup mereka.

Awas! Siri Fitnah PAS di PRK DUN Kerdau Telah Pun Bermula

PAS memulakan langkah sumbang dalam kempen PRK DUN Kerdau dengan memfitnah kononnya calon BN bagi pilihan raya kecil DUN kawasan Kerdau gagal menamatkan pengajiannya di Mesir. Namun fitnah murahan mainan PAS sejak azali ni mudah ditepis oleh bosnya iaitu MB Pahang.

DS Adnan kata dakwaan itu tidak berasas kerana calon BN Syed Ibrahim Syed Ahmad berjaya menamatkan pengajiannya di Universiti Al-Azhar dalam bidang Bahasa Arab .

Dari sini kita dapat lihat memang sudah menjadi budaya PAS yang suka memperlekeh dan merendah-rendahkan kebolehan orang lain “Fitnah yang mula disebarkan oleh PAS dan penyokongnya di sini menunjukkan mereka takut dengan kebolehan Syed Ibrahim dan sebab itu mereka awal-awal lagi cuba berbuat demikian bagi mempengaruhi pengundi dengan tektik kotor murahan mereka. Perangai puak PAS macam setan!

Pelatih PLKN meninggal ketika tunai solat?

Seorang pelatih lelaki Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Kem Temasya Rimba Templer, Rawang, dekat sini rebah dan meninggal dunia ketika menunaikan solat Zohor berjemaah, semalam.

Syed Abdul Rahman Syed Ahmad, 17, dari Kota Samarahan, Sarawak, dikejarkan ke Hospital Selayang kira-kira pukul 1.50 petang sebelum disahkan meninggal dunia pada 50 minit kemudian.

"Semakan rekod perubatan mendapati Allahyarham tidak mempunyai apa-apa masalah kesihatan dan telah disahkan oleh pegawai perubatan. Semasa dalam kem dia sentiasa cergas dan mengikuti semua aktiviti latihan,” kata Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN) dalam satu kenyataan hari ini.

Kenyataan itu berkata rekod menunjukkan Allahyarham pernah menerima rawatan sekali sahaja akibat batuk.Jenazah Syed Abdul Rahman telah selamat diterbangkan ke Kuching petang tadi, kata kenyataan itu.

Kejadian itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut dan JLKN meminta mana-mana pihak tidak membuat sebarang spekulasi berhubung perkara tersebut sehingga laporan lengkap mengenai kematian pelatih berkenaan diketahui. - Bernama

AS: Ajal maut di tangan tuhan. Sememangnya kematian tidak mengenal usia.
Al-fatihah untuk Allahyarham... moga ditempatkan dikalangan orang yang baik baik dan beriman.
Diharap pihak berkenaan dapat mengeluarkan laporan lengkap bagi memperjelaskan kepada rakyat punca kematian arwah bagi menepis persepsi negatif yang sering ditimbulkan oleh pihak pembangkang apabila berlaku kejadian seumpama ini.

PAS dihantam oleh Ketua Pemuda PAS Negeri!

AS mula mengenali Ustaz Hafiz dengan lebih rapat semasa sama-sama berkumpul di Padang Kota membantah keputusan mahkamah yang membenarkan penggunaan nama Allah oleh bukan Islam. Ikutilah bual bicara Ustaz Hafiz bersama Sinar harian baru-baru ini.

Tidak boleh berbincang dengan UMNO tetapi boleh bersekutu dengan DAP dan PKR yang tolak hukum hudud

Mohamed Hafiz Nordin, satu nama yang tidak boleh dilupakan apabila begitu lantang bersuara ketika menjadi Ketua Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang, terutama pada era pemerintahan Pulau Pinang di bawah Kerajaan Pakatan Rakyat (PR). Apa sahaja tidak betul akan ditegur sehingga timbul tanggapan Pemuda Pas tidak sehaluan dengan kepimpinan Pas negeri apabila sesetengah isu melibatkan Kerajaan Negeri disokong kepimpinan negeri.

Lebih mengejutkan apabila pada Muktamar Pemuda Pas Pulau Pinang di Balik Pulau pada 2009, Mohamed Hafiz tidak mahu dicalonkan semula sebagai ketua sebaliknya memberi laluan kepada muka baru menerajui kepimpinan. Walaupun masih layak dari segi had umur untuk memimpin, tindakannya itu dianggap sebagai protes dengan apa yang dilakukan kepimpinan Pas negeri dan seolah-olah menunjukkan sikap merajuk kerana usahanya tidak pernah dibela oleh sesiapa pun dalam Pas.

Namun ketika ditemui, Mohamed Hafiz menafikan tindakannya untuk tidak terus memimpin Pemuda Pas Pulau Pinang disebabkan merajuk. Namun ada sebab lain menyebabkan beliau berbuat demikian dan kupasan penuh dalam sesi temu bualnya dengan Ketua Wartawan Sinar Harian (SH) Utara, Mohd Idros Mohd Ali baru-baru ini.


Ikuti bahagian pertama sesi temu bual ini.

Boleh ceritakan serba sedikit latar belakang saudara?

HAFIZ: Saya memang orang Penang (loghat negeri) dan dilahirkan di Butterworth dan memang dibesarkan di Pulau Pinang. Ayah orang Balik Pulau dan emak orang Sungai Petani tetapi lebih banyak dok di Penang. Masa kanak-kanak dan sekolah rendah banyak di Butterworth. Bila masuk sekolah menengah, ada juga belajar di Pondok Pokok Sena, Butterworth, di Kota Bharu (Pondok Pasir Tumboh) dan dapat syahadah di Madrasah Al-Masriyah dan Madrasah An-Nadhoh sebelum menyambung pelajaran agama di Mesir. Pada masa sekolah menengah, dah tidak banyak ambil akademik, belajar di merata tempat sehingga luar negara. Allah beri keizinan hingga saya sampai ke Madinah untuk belajar, alhamdulillah.



Bagaimana bermula penglibatan dalam Pas?

HAFIZ: Kalau dengan Pas, saya isi borang jadi ahli pada 1984 dan pada 1985 terima sijil keahlian walaupun tengah belajar. Ayah saya apabila anak-anak cukup umur, dia bagi borang dan isi, yuran dia bayar, masa umur 14 tahun dah jadi ahli. Syarat keahlian Pas mudah iaitu hanya perlu akil baligh. Saya mula bergiat aktif sebagai ahli. Tidak lama kemudian saya memegang ahli jawatankuasa Cawangan dan Pemuda Cawangan Bagan Ajam. Saya menjadi ahli jawatankuasa Cawangan sampai sekarang.

Pada usia 17 tahun, ketika nak ambil syahadah di Madrasah Al- Masriyah, saya diserap masuk bawah Lajnah Penerangan Pas Kawasan Tasek Gelugor, pada masa itu diketuai Allahyarham Hamdan Abdul Rahman (bekas ADUN Permatang Pasir) sebagai Ketua Penerangan. Saya pun mula bergiat aktif di peringkat kawasan setelah diberi mandat.

Apabila keluar negara sambung belajar, saya berehat seketika dalam politik tetapi masih mengikuti perkembangannya dari jauh. Pada 2003 kembali ke tanah air dan menyambung pelajaran di Universiti Islam Antarabangsa (UIA). Memegang jawatan di Dewan Pemuda Negeri dan cawangan termasuk Ketua Pemuda Cawangan pada semester akhir. Pada 2007 dilantik sebagai Ketua Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang. Sebenarnya bermula dari Ketua Lajnah Tarbiah Pemuda Pas Negeri, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Negeri, akhirnya Timbalan Ketua Pemuda dan Ketua Pemuda.

Saya bekerja sendiri dan cari duit dengan buka kelas pengajian agama untuk kanak-kanak dan dewasa, kelas bahasa Arab atau lebih berbentuk dakwah. Saya aktif bukan sebagai ketua atau orang atasan tetapi buat kerja bermula di peringkat bawah. Balik dari luar negara, pembabitan saya mula menonjol dengan memegang Ketua Pemuda Cawangan yang sering berada atas pentas, menjadi Timbalan Ketua Pemuda selama empat tahun dan Ketua Pemuda dua tahun.



Kenapa tiba-tiba mengundurkan diri ketika berada di puncak pentas politik?

HAFIZ: Kalau nak kira umur memang dah masuk 40 tahun tetapi mengikut perlembagaan Pas masih boleh pegang jawatan. Lagi lima bulan baru cukup 40 tahun. Mungkin sekarang dah sampai masa untuk saya berterus terang. Ramai dok tanya termasuk Ketua Pemuda Pas Pusat ketika itu, YB Salahuddin Ayub. Dia tanya dah fikir habis-habis dan betul nak berundur. Saya kata cukuplah dua tahun pegang jawatan dan nak beri laluan kepada orang muda. Saya rasa bukan kepimpinan saya tidak diperlukan di Pulau Pinang tetapi tidak boleh ikut rentak perjuangan Pas Pusat sendiri. Sebab banyak perkara Pas Pusat buat yang bercanggah dengan tarbiah Pas itu sendiri, bukan saya ukur dengan nafsu dan naluri saya tetapi ukur dengan ilmu dan tarbiah saya dapat pada hari pertama masuk Pas dan hari terakhir sebagai Ketua Pemuda negeri.



Apa maksud saudara?

HAFIZ: Ramai kawan dan sahabat yang baru sertai Pas dan mereka berada pada era Pas sedang menang iaitu sekitar 1990-an apabila ambil alih pentadbiran Kerajaan Negeri Kelantan dan ledakan akibat pemecatan (Datuk Seri) Anwar Ibrahim daripada kerajaan dan menteri Kabinet.

Orang baru mungkin dan memang tidak faham atau dapat tarbiah seperti masa saya dapat pada 1980-an yang ditekankan dengan batas iman dan kufur serta akidah perjuangan. Tidak seperti hari ini masuk Pas tetapi tak tahu akidah perjuangan, cuma nampak sebuah parti alternatif kepada UMNO. Mereka dedah kezaliman UMNO, orang tidak suka kepada UMNO dan nampak Pas sebagai ganti tempat UMNO. Sedangkan dalam Pas, pimpinan parti selalu berucap atas pentas atau dalam mesyuarat bahawa Pas bukan semata-mata parti politik tetapi gerakan Islam dan dakwah.

Timbul persoalan apabila saya jadi Timbalan Ketua Pemuda negeri, saya suarakan perkara dakwah di peringkat muktamar Dewan Pemuda Pas Pusat. Mengenai dakwah itu sendiri dalam muktamar, kita nampak berkecamuk, fikrah yang berkecamuk sebenarnya. Dalam Pas belum nampak satu Lajnah atau jabatan dakwah yang begitu fokus kepada bukan Islam dan islah sesama orang Islam seperti mat rempit dan sebagainya. Kalau ada pun Pas cuma cuba-cuba buat ikut aktiviti. Sebagai contoh, Pemuda Pas Pusat pernah dekati artis, Sinar (Harian) belum wujud di Pulau Pinang dan Utara. Mereka main bola sepak tetapi tidak berterusan hanya sekadar memenuhi syarat. Cuma nak bagi tahu kami dah buat program ini.

Setiap teguran yang kami buat pada peringkat Pemuda Pas Pusat, bila pimpinan Pas Pusat jawab, negeri akan kena balik. Malah saya agak ralat masa itu, Timbalan Presiden, Datuk Seri Haji Hadi Awang datang untuk rasmi Dewan Pemuda Pas Pusat bersidang, beri semangat Pemuda mesti berani dan bersemangat. Tetapi bila Pulau Pinang cuba nak ambil pendekatan atau kata-kata Tuan Guru Hadi iaitu ambil keberanian untuk menegur, mungkin dari sudut bahasa kasar dan yang patut kena tegur pemimpin. Saya amat kesal selepas benda itu meletup, pimpinan Pusat akan kata itu pandangan peribadi.

Ini bukan soal peribadi tetapi soal muktamar. Kalau orang faham itu muktamar, saya mewakili Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang iaitu wakil dan pandangan Pemuda Pulau Pinang. Sampai tahap tak boleh lupa bila Hadi kata Pemuda Pas macam beruang, sayang pada tuan dia dan tampar nyamuk sampai koyak muka tuan dia. Juga Tuan Guru Hadi ada sebut Pemuda macam buih Coca-Cola. Tarbiah datang dari Pusat supaya Pemuda berani untuk menegur. Tetapi apabila teguran dilontar, seakan tidak boleh terima pula.

Adakah ini bermakna Pas sudah menyimpang daripada asas perjuangannya?

HAFIZ: Saya tidak mahu kata begitu. Tetapi cuma saya tengok dari awal hingga 1980-an dan sampai akhir pegang jawatan, pimpinan Pusat di mana-mana ceramah dan program dalaman parti sering menyebut bagaimana Saidina Omar Al-Khattab ditegur dengan pedang. Kami tak pernah bawa pedang dalam muktamar. Jadi kita tak sampai tegur secara biadab tapi cuma lantang, tegas dan berterus terang. Sesuai dengan Pas yang selalu minta kepada musuh-musuhnya agar telus dan terus telus. Dan itu ketelusan yang cuba kita bawa peringkat negeri kepada Pemuda Pas Pusat. Pemuda Pas Pulau Pinang selalunya kami bertembung, pandangan kami ditolak, dalam muktamar cakap kami disekat.

Benda itu semua saya dok perhati dan sampai sekarang apabila Pas mula berkawan dengan parti yang tidak meletakkan Islam sebagai dasar perjuangan. Di sini saya nampak Pas ada sikap double standard. Ini memang kena tulis. Tolong tulis. Pas memang ada double standard. Sebab dengan UMNO, Pas tolak bermati-matian sampai hari ini. Baru nak duduk bincang meja bulat, Pas dah beri syarat UMNO kena tukar dasar. OK, itu saya setuju dan saya terima kerana dasar UMNO bukan Islam. Dan kerana itulah saya berada dalam Pas sejak 1980-an dahulu kerana UMNO memang tidak boleh diharapkan untuk memperjuangkan Islam. Tetapi kenapa Pas bertegas dengan UMNO sampai hari ini macam satu kemestian kalau UMNO nak bincang kena tukar dasar.

Tetapi kenapa dengan dua parti yang hari ini jadi anggota Pakatan Rakyat (PR) terang-terang, yang terkini contoh hudud, wayang gambar berulang apabila Tuan Guru Nik Aziz (Nik Mat) melontarkan cadangan untuk melaksanakan hudud, sekali lagi Karpal Singh menentangnya. Dulu kata “over my dead body”. Sekarang ni dia tunjuk sekali lagi sikap sebagai seorang ahli politik DAP yang menentang hudud dilaksanakan. Kemudian (Lim) Kit Siang pun memang sokong Karpal Singh dan tidak setuju dari dulu lagi sampai sekarang begitu juga anaknya Guan Eng.

Memang tiada tertulis apa-apa iaitu dalam PR ini apabila setelah ditakdirkan mereka mengambil alih Malaysia akan laksana hudud atau undang-undang Islam, memang tiada. Malah saya lebih kesal lagi dan kena tegur Pas Pusat, sampai hari ini kenapa satu pakatan yang sangat longgar diteruskan melebihi 10 tahun dan tidak bertulis apa-apa. Tiada satu perjanjian yang jelas yang dibuat. Kalau kita pertikai dasar UMNO dan Barisan Nasional (BN) yang tidak mahu pada Islam, kita tak mahu duduk semeja, berunding dan tidak akan bekerjasama. Kenapa dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang dasar mereka tidak Islam dan tidak boleh tolak ansur dalam pelaksanaan hudud, Pas terima.

Saya ada fakta (Datuk Seri) Dr Wan Azizah Wan Ismail tolak hudud melalui keratan akhbar. Anwar Ibrahim pun tidak jelas pendiriannya. Tetapi bagi saya tak jelas pun tak apa, dia bukan ahli PKR hanya penasihat. Saya tak pandang pada Anwar tetapi pada Presiden PKR. Pemimpin DAP pun tolak hudud, Setiausaha Agung, Lim Guan Eng pun tak setuju. Dia marah apabila kita bangkit soal hudud. Saya masih ingat ketika muktamar Pas negeri, kita jemput Ustaz Azman Shapawi kalau tak silap saya, pada ceramah sebelah malam itu, Azman sebut kalau PR menang, kita akan laksana hudud. Hari ini keluar surat khabar, esok Guan Eng jawab terus. Tak setuju dan tidak ada dalam perbincangan PR

KENALI CALON BN DUN KERDAU - BIODATA


Nama : Syed Ibrahim bin Syed Ahmad
Tempat Lahir : Kg Kuala Tekal, Temerloh, Pahang.
Tarikh Lahir : 18 Januari 1967
Umur : 44 tahun
Alamat : Kg Bukit Seding Dato Sharif, Temerloh, Pahang.
Status : Berkahwin
Nama Isteri : Sharifah Farunai Syed Ahmad
Bil Anak : Satu Lelaki dan Dua Perempuan

Pendidikan
(i) Sek Ren Keb Kuala Krau, Temerloh
(ii) Sek Men Agama Al_Kahiriah, Temeloh
(iii) Kuliah Sultan abu Bakar, Pekan Pahang
(iv) Universiti Al azhar

Pengalaman Kerjaya
(i) Pembantu Pegawai Yayasan Pahang, Kaherah, Mesir (1993-1996)
(ii) Guru Bahasa Arab dan Agama Sek Men Agama Darul Naim, Kuala Krau, Temerloh, Pahang. (1997 – 2000)
(iii) Pegawai Penyelaras Masjid Daerah, Jerantut. (Nov – Dis 2000)
(iv) Pegawai Khas kepada YAB Menteri Besar Pahang (2001 -)

Pengalaman Politik
(i) Naib Ketua UMNO Bahagian Kuala Krau.
(ii) AJK Dakwah Kerajaan Negeri Pahang
(iii) AJK Persatuan Pelajar Timur Tengah, Pahang
(iv) Ajk Biro Latihan UMNP Pahang.
(v) Ketua UMNO Caw Kuala Tekal, Temerloh
-------------------------------------------------------
Biodata Isteri
Nama : Sharifah Farunai Syed Ahmad
Umur : 45 tahun
Tarikh Lahir : 19-01-1966

Pendidikan
(i) Maahad Muahmmadi, Kota Bharu, Kelantan.
(ii) Ijazah Sarjana Muda (Usulludin.

Pengalaman
Guru Sek Menengah Agama Darul Naim

Lebuh Raya di Malaysia Semuanya Bakal FOC?

Gagasan menjadikan lebuh raya milik negara bukan sahaja merupakan keputusan perniagaan yang tidak bijak malah akan menjadi beban kewangan kepada kerajaan, yang boleh mengakibatkan negara menjadi lebih miskin dan kurang maju.

Bukan sahaja kos mengambil alih lebuh raya dibiayai melalui wang rakyat malah perbelanjaan untuk menyenggara lebuh raya ini akan juga dibiayai melalui dana disatukan, kata bekas perdana menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

"Oleh kerana tiada tol akan dikenakan, kerajaan tidak akan mendapat wang daripadanya dan juga tiada cukai dipungut daripada syarikat swasta yang mengendalikan operasi jalan raya kerana mereka tidak akan ada sumber pendapatan.

"Saya rasa kualiti lebuh raya juga akan merosot (lama kelamaan),” kata Mahathir, merujuk kepada saranan agar tol dihapuskan dan kerajaan mengambil alih operasi lebuh raya di Malaysia.

Dengan memiliknegarakan lebuh raya, kerajaan juga perlu membayar upah kepada pekerja untuk menyenggara jalan raya.

"Kerajaan tidak akan meraih apa-apa daripada langkah menjadikan prasarana ini milik negara, malah dana disatukannya akan terus menguncup,” tegas Mahathir. - Bernama

Pilihanraya Negeri Sarawak. Calon-Calonnya..

PILIHAN Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau, Melaka dan Kerdau, Pahang akan diadakan serentak pada 6 Mac ini. Adakah Merlimau dan Kerdau menjadi DUN terakhir dalam siri PRK selepas Pilihan Raya Umum (PRU) 2008?

PRK Merlimau dan Kerdau diadakan menjelang genap tiga tahun PRU12 diadakan pada 8 Mac 2008. Kekosongan kerusi di peringkat DUN atau Parlimen perlu diisi sekiranya ia berlaku dalam tempoh tiga tahun usia penggal DUN atau Parlimen.

Ini bermakna, sebarang kekosongan dalam tempoh dua tahun terakhir penggal Parlimen atau DUN tidak akan diisi melalui PRK, kecuali keperluan mendesak seperti kedudukan parti kerajaan - pembangkang 50-50 berikutan kekosongan itu.

Walaupun PRU12 akan genap tiga tahun tetapi tempoh yang diambil kira setiap kali PRK perlu diadakan ialah berdasarkan kekosongan dalam tempoh tiga tahun bermulanya persidangan pertama Dewan Rakyat (DR) atau DUN selepas PRU 2008.

Ini bermakna di peringkat DR, usia genap tiga tahun ialah pada 27 April ini mengambil kira persidangan pertama DR yang bermula pada 28 April 2008.

Di peringkat Parlimen, usia lima tahun akan berakhir pada 27 April 2013. Tempoh genap tiga tahun pertama akan berlaku pada 26 April 2011 dan kekosongan kerusi yang berlaku menjelang tarikh itu perlu diisi kecuali berlaku ‘persefahaman’ sebaliknya. Manakala kekosongan mulai hari pertama tahun keempat (27 April 2011) tidak perlu diisi.

Keadaan ini bagaimanapun berbeza dengan DUN yang mempunyai tarikh persidangan pertama yang berbeza. Contohnya di Pulau Pinang, persidangan pertama selepas PRU Mac 2008 ialah pada 21 Julai; Selangor 22 Mei; Pahang 20 Mei; Terengganu 6 Mei dan Johor 9 Jun.

Berdasarkan tarikh itu, maka kemungkinan PRK diadakan lagi tidak mustahil. Namun, kesemuanya bergantung kepada ketentuan Tuhan. Jodoh pertemuan, ajal maut tiada siapa dapat menghalang.

Melainkan seseorang wakil rakyat itu mengosongkan kerusi dengan meletak jawatan seperti yang melibatkan tiga wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebelum ini. Setakat ini, 14 PRK telah diadakan dan dua lagi akan menyusul bulan depan. Daripada jumlah ini, PRK disebabkan kematian melibatkan lapan wakil rakyat BN - Kuala Terengganu, Sibu, Batu Sapi (Parlimen); Batang Ai, Bagan Pinang, Tenang, Merlimau, Kerdau (DUN); Pas (4) - Bukit Gantang (Parlimen), Manek Urai, Permatang Pasir, Galas, (DUN); PKR (1) - Hulu Selangor (Parlimen). Tiga lagi PRK melibatkan peletakan jawatan wakil rakyat PKR iaitu Permatang Pauh (Parlimen); Bukit Selambau dan Penanti (DUN).

Selepas siri PRK ini, pastinya tumpuan ke arah negeri Bumi Kenyalang - yang ‘tarikh luput’ DUN Sarawak semakin hampir. Hanya tinggal lima bulan lagi jangka hayat DUN Sarawak sebelum berakhir pada 23 Julai ini. Pilihan Raya Negeri (PRN) Kesembilan diadakan pada 20 Mei 2006 dan persidangan pertama DUN Sarawak berlangsung pada 24 Julai 2006.

Maka mahu atau tidak, PRN perlu diadakan dalam tempoh terdekat ini. Penganalisis politik dari Sarawak Dr. Jeniri Amir menjangkakan pada 9 April ini. Jika itu tarikh pilihan, maka DUN akan dibubarkan bulan depan, mungkin selepas berakhirnya Konvensyen BN Sarawak yang dijadualkan berlangsung pada 5 Mac ini. Pada pertengahan Mac, Najib sekali lagi akan ke Kuching bersama kepimpinan tertinggi parti komponen BN. Sebelum ini, pada minggu pertama bulan ini, Perdana Menteri mengadakan pertemuan tertutup dengan 62 ADUN BN Sarawak dan semua pemimpin parti komponen BN negeri iaitu Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP), Parti Rakyat Sarawak (PRS) dan Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP).

Program Sejiwa Senada yang bermula sejak tahun lalu dijangka mencapai kemuncaknya pada bulan depan di Kuching. Program mendekati rakyat terutama golongan belia ini berlangsung di setiap kawasan dengan pelbagai program seperti sukan, ceramah, pentas rakyat dan pameran perkhidmatan. Festival Belia Sarawak pula akan diadakan melibatkan 71 kawasan DUN di samping Konvensyen Belia Sarawak yang juga dijadualkan pada bulan depan.

Semuanya dilihat sebagai petanda PRN Sarawak semakin hampir.

Pada masa yang sama timbul persoalan sama ada PRN akan diadakan serentak dengan PRU Ke-13 seperti yang hangat diperkatakan sekarang.

Jika serentak, PRU perlu diadakan selewat-lewatnya September 2011. Apa yang pasti Ketua Menteri, Abdul Taib Mahmud yang akan genap 30 tahun memimpin Sarawak pada 26 Mac ini sudah mendapat ilham untuk mengadakan PRN. Jawapan ada pada beliau. Mungkin beliau sedang mencari tarikh yang sesuai untuk mengumumkannya sebelum Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menentukan dalam tempoh 60 hari dari tarikh pembubaran untuk mengadakan PRN Ke-10.

Berdasarkan beberapa PRN lalu, Abdul Taib tidak menghabiskan penggal DUN genap lima tahun, sebaliknya membubarkan DUN dalam tempoh beberapa bulan sebelum berakhir. Tahun 1996, DUN dibubarkan pada 15 Ogos walaupun tempoh berakhir pada 27 Disember. Manakala pada 2001, DUN bubar 3 September sebelum tarikh akhir 17 November.

Sebelum ini, pelbagai pihak meramalkan PRN malahan PRU diadakan pada bulan depan. Bagaimanapun, melihat program BN Sarawak pada Mac ini, ternyata PRN tidak akan diadakan pada bulan berkenaan walaupun dibubarkan pada bulan yang sama. Rekod lalu menunjukkan PRN diadakan dalam tempoh dua hingga empat minggu selepas DUN dibubarkan. Maka, paling cepat tentunya pada bulan April seperti jangkaan ramai.

Bulan Mei juga boleh dipertimbangkan apabila terdapat cuti persekolahan yang bermula pada 28 Mei hingga 12 Jun. Jika tidak, Abdul Taib boleh menghabiskan penggal kesembilan DUN Sarawak pada bulan Julai 2011. Jika ini berlaku, ia bermakna PRN akan berlangsung pada bulan September. Walaupun SPR tidak akan mengambil masa yang lama - sehingga 60 hari - untuk menetapkan tarikh hari pengundian, tetapi Ogos merupakan bulan yang ‘sibuk’. Pertamanya, umat Islam akan memulakan ibadah puasa yang dijadualkan pada 1 Ogos, Nuzul al-Quran (17 Ogos), Hari Raya Aidilfitri dan Hari Kemerdekaan (30 dan 31 Ogos).

Dua acara yang turut melibatkan Sarawak secara langsung pada bulan September ialah Hari Jadi Yang Dipertua Negeri (10 September) dan Hari Malaysia (16 September). Mungkinkah selepas sambutan Hari Malaysia yang sudah mendapat pengiktirafan sebagai cuti umum? Dan 23 September merupakan hari terakhir selepas pembubaran wajib pada 23 Julai 2011. Mungkinkah PRU juga akan menumpang sama tarikh PRN ini?

Apa pun Abdul Taib sudah mendapat ilham. Mungkin Perdana Menteri, Najib Tun Razak selaku Pengerusi BN Pusat juga sudah maklum mengenainya. Bersabarlah menanti pengumuman Ketua Menteri itu selepas banyak petanda sudah berada di depan mata. Dan salah satu petanda yang sering dapat dilihat menjelang PRN Sarawak ialah mengenai janggut Abdul Taib.

-Utusan

Anak dinamakan Facebook sempena kejayaan menumbangkan Husni Mubarak!


Tweet daripada @TIME menyatakan bahawa seorang bapa di Mesir telah menamakan anak perempuannya 'Facebook Jamal Ibrahim' atas peranan laman sosial berkenaan dalam membangkitkan kesedaran rakyat Mesir menentang pentadbiran Hosni Mubarak sehingga beliau meletak jawatan.

p/s: Mungkin suatu hari nanti akan ada anak yang bernama 'Twitter'

MESTI BACA! PERTEMBUNGAN UMNO-DAP CETUSKAN DEBAT PERKAUMAN

1. Pertembungan UMNO dan DAP sebenarnya mencetuskan perdebatan yang tidak sihat kerana melibatkan perdebatan perkauman.

2. Sebelum ini, pernah berlaku pertembungan antara UMNO dan PAS yang mencetuskan perdebatan agama seperti hukum hudud dan Negara Islam. Sekarang perdebatan agama sudah tidak kedengaran lagi kerana pertembungan yang berlaku sekarang bukan lagi antara UMNO dan PAS tetapi UMNO dan DAP. Perdebatan perkauman kini mengambilalih.

3. Ramai bukan Melayu menganggap Melayu dan Pertubuhan Melayu tertentu yang menyuarakan pendapat mereka berhubung hak mereka dianggap rasis . Sebenarnya orang Melayu hanya bersikap responsif, iaitu rangsangan daripada perasaan bimbang mereka terhadap suara-suara tertentu yang menidakkan atau "mengacah" hak mereka yang sudah ditulis dalam Perlembagaan.

4. Suara mereka mestilah ditafsirkan dari sudut ensklusif iaitu dari orang Melayu untuk orang Melayu. Ini harus diambilkira. Memang benar ada juga golongan yang perkauman namun jumlah ini sedikit dan tidak mewakili orang Melayu secara keseluruhannya. Salahkah orang Melayu berpesan-pesan atau menegur kepada saudara mereka yang kini hanyut dibuai nafsu demi mengejar populariti dan keuntungan politik sempit dan membahayakan masa depan generasi mereka?

5. Barisan Nasional yang ditunjangi UMNO sebuah parti Melayu sederhana yang memerintah selama 50 tahun dan diakui telah berjaya merapatkan jurang antara kaum tidak pula dianggap perkauman selama ini. Apabila kuasa politik Melayu terhakis pada PRU12 Mac 2008, UMNO yang selama ini tidak dituduh perkauman kini dianggap perkauman.Begitu juga Pertubuhan Melayu dan orang Melayu yang sekadar menyuarakan kebimbangan mereka.

6. Sebaliknya Pakatan Rakyat, sebuah parti yang tidak pernah terlibat pun dalam membina negara bangsa, dan selama ini memperjuangkan hak kumpulan atau golongan atau individu tertentu sahaja, baru saja naik dalam PRU12, dan memenangi beberapa negeri sudah pandai melabelkan orang lain sebagai perkauman. Ada baiknya mereka mencerminkan diri mereka terlebih dahulu dan bertanya kepada diri sendiri adakah mereka yang bersifat perkauman?

6. Siapa pula yang mengatakan hak orang Melayu dalam perlembagaan adalah bersifat sementara? UMNO atau PKR? Siapa pula yang selama ini menuduh bekerjasama dengan parti bukan Islam adalah kafir? UMNO atau PAS?

7. Sebagai sebuah parti yang ditunjangi oleh pemimpin Melayu mereka seharusnya tidak dijangkiti idealisme DAP. Secara logiknya merekalah yang harus mempengaruhi DAP untuk melahirkan ideal yang baik untuk rakyat tanpa membangkitkan sensitiviti bangsa Melayu berhubung maruah bangsa dan agama mereka. Bukankah mereka sendiri yang mendakwa pemimpin Melayu dalam PKR dan PAS akan membela maruah bangsa Melayu dan agama Islam? Sebaliknya, mereka berbuat perkara sebaliknya.

8. Mungkinkah Anwar sengaja membangkitkan perkara-perkara yang menyinggungkan hati orang Melayu dan Islam agar orang Melayu ini berasa marah dan responsif? Maka kemarahan atau respon mereka akan menakut-nakutkan kaum bukan Melayu, maka seterusnya bukan Melayu akan melarikan diri daripada BN lalu beralih menyokong PR?

9. Mari sama-sama kita fikirkan tentang perkara ini.

10.Sebenarnya perkauman tidak pernah wujud. Barisan Nasional telah pun berjaya merapatkan perhubungan antara kaum Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan, Bidayuh dan sebagainya selama ini. Kita menyaksikan kestabilan, keamanan dan keharmonian, pada masa itu DAP dan PKR masih belum kuat lagi. Dan sekarang golongan yang telah berjaya menyatukan bangsa yang pelbagai ini didakwa mengamalkan perkauman.

11. Politiking DAP dan PKR yang bermain dengan api cuma menimbulkan suasana tidak sihat, dan tiba-tiba juga perdebatan perkauman mulai muncul di kalangan rakyat. Hak orang Melayu dalam Perlembagaan tiba-tiba dibicarakan. Islam pula disama tarafkan dengan agama lain. Perkara sensitif inilah yang menyebabkan orang Melayu bersuara.

12. Dan mereka dituduh perkauman apabila bersuara. Takut dikatakan perkauman, maka senyap sahaja. Inilah yang dikatakan oleh Tun Mahathir, Melayu akan terlucut hak di negara sendiri kerana tidak boleh berkata tentang bangsa mereka sendiri. Jika bersuara, akan dianggap perkauman.

13. Sekali lagi, apa yang disuarakan oleh orang Melayu dan pertubuhan Melayu berhubung bangsa mereka harus dilihat ensklusif. Saya percaya kaum tertentu juga ada menyuarakan sesuatu yang ensklusif iaitu khas untuk bangsa mereka. Itu adalah hal keluarga masing-masing, tapi dalam kita membicarakan sesuatu yang ensklusif ini, pokok pangkalnya rakyat Malaysia harus bersatu padu, saling menghormati perbezaan dan tidak membangkitkan sensitiviti yang seterusnya membangkitkan perdebatan perkauman.

14. Satu Malaysia yang dipelopori oleh BN adalah satu cara asuhan yang baik kerana dalam Satu Malaysia mengutamakan kekuatan dalam kepelbagaian. Melayu yang kuat, Cina yang kuat, India yang kuat, Iban, Kadazan, Bidayuh, Murut dan sebagainya yang kuat akan menyaksikan Bangsa Malaysia yang kuat.

15. Kepelbagaian kita memberi warna yang indah kepada Negara Malaysia. Jangan kerana kepelbagaian dan perbezaan kita digali jurangnya agar semakin jauh, sebaliknya kepelbagaian dan perbezaan dilihat sebagai cara kita mengenali lebih dekat dan merapatkan jurang malah paling terbaik jika dapat melupakan terus jurang yang ada.

16. Membangkitkan sensitiviti dan perkara-perkara yang sudah dipersetujui oleh pengasas negara hanya mengguriskan perasaan , baik dalam mana-mana bangsa apa pun. Oleh itu mari kita bersatu padu, dan jauhi anasir yang merosakkan ukhuwah dan persahabatan yang sudah kita bina sejak negara kita mengecapi kemerdekaan.

17. PKR, PAS dan DAP dalam pada ini sepatutnya mengikut haluan yang sudah dibina dan jangan cuba mengubah haluan mengikut corak dan citarasa mereka demi keuntungan politik sempit mereka yang hanya menguntungkan diri mereka tanpa membawa kebaikan kepada rakyat Malaysia secara keseluruhannya.

emel dari pembaca blog AS-Ikmal

20 filem malaysia yang mencatat kutipan tertinggi sepanjang zaman

Gambar-Gambar Puak Pelampau HINDRAF yang buat kecoh di Nibong Tebal semalam!





Entry ini adalah lanjutan dari entry semalam, klik SINI

- Polis menahan lapan lelaki kerana terlibat dalam perhimpunan tanpa permit bagi menuntut kerajaan mengharamkan novel interlok di Simpang Ampat dekat sini,
- sumber polis, mereka ditahan setelah enggan bersurai daripada perhimpunan haram.
- kesemua mereka kini disiasat di bawah Seksyen 27 Akta Polis kerana berhimpun tanpa permit.
- Dalam pada itu seramai lebih kurang 100 pengikut Hindraf berhimpun di luar Ibu Pejabat Polis Daerah SPS untuk menuntut lapan yang ditahan dibebaskan.
- Awal penahanan lapan yang terlibat pengikut terbabit melakukan kekocohan dengan membuat bisin sebelum dikawal pihak polis.
- Pengikut itu juga menyalakan lilin menandakan protes terhadap penahanan rakan mereka sebelum mereka bersurai jam 2 pagi selepas lapan yang ditahan dibebaskan pihak polis.

Pembunuhan Sosilawati- Dari 7 Tahun kepada 20 Tahun

Lupus bukti: Hukuman lebih berat, tertuduh kes Sosilawati dipenjara 20 tahun

Mahkamah Tinggi mengenakan hukuman penjara lebih berat ke atas dua pekerja ladang berbanding tujuh tahun sebelum ini berhubung kesalahan menghapuskan bukti kes pembunuhan empat orang termasuk jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya tahun lalu.

Hakim Mohtarudin Baki meminda hukuman awal tujuh tahun yang dikenakan oleh mahkamah majistret ke atas U. Suresh dan K. Sarawanan pada 15 Oktober lalu.

Beliau memutuskan demikian setelah berpendapat kesalahan yang dilakukan mereka sangat serius.

Pada 15 Oktober tahun lepas, Sarawanan, 20, dan Suresh, 27, dijatuhi hukuman penjara tujuh tahun oleh Mahkamah Majistret Teluk Datok, Banting, selepas kedua-duanya mengaku bersalah atas empat tuduhan mengangkat, membakar dan membuang abu mayat Sosilawati, 47, pegawai bank Norhisham Mohammad, 38, peguam Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dan pemandu Sosilawati, Kamaruddin Shamsuddin, 44.

Sarawanan didakwa melakukan kesalahan itu di Lot 2001 Jalan Tanjung Layang Tanjung Sepat Banting pada 30 Ogos tahun lepas manakala Suresh didakwa melakukan kesalahan itu di Sungai Panchau, Jalan Morib Banting pada tarikh yang sama.

Gambar-Gambar Kaki Azizulhasni Tertusuk Kayu (with video inside)



Tragedi yang menimpa pelumba basikal negara semasa akhir acara keirin di Kejohanan Berbasikal Trek Piala Dunia.
Walau apapun AS tetap respek juga pada si Azizulhasni ni...walaupun kemalangan..dia tetap bangun dan teruskan berlumba.Hasilnya dia dapat pingat gangsa.Dia cuma sedar kaki dia terkena kayu bila ditunjukkan gambar kaki dia terkena serpihan kayu yang terkeluar dari trek masa kemalangan.

Panas Isu Interlok. Hindraf Menggila Kecoh Di Depan IPD Jawi, Nibong Tebal!

Berita yang baru AS terima, di depan Ibu Pejabat Polis Daerah Jawi, Nibong Tebal sejak jam 8 malam tadi ramai kaum india yang dianggarkan sekitar 300 orang berkumpul di pintu masuk IPD. Mereka mendesak pembebasan pemimpin mereka yang telah ditahan dan sekarang berada di IPD Jawi. Nyalaan lilin beramai-ramai turut dilakukan oleh puak tak faham bahasa ini!

Semua ini berpunca dari kempen hasutan jahat Hindraf di sebelah utara berkenaan bantahan novel interlok yang sehingga sekarang masih belum lagi selesai. Puak-puak ni masih belum dapat menerima fakta yang sebenar walaupun telah berbuih mulut diberi penjelasan. Puak-puak ni diberitakan kelihatan tidak hormat langsung pada pasukan polis. Terpekik terlolong depan IPD sehingga saat tadi.

Diberitakan sehingga sekarang keadaan semakin reda dimana hampir 100 orang masih membanjiri depan pintu masuk IPD yang menuntut pembebasan. Pasukan FRU turut bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan dan nampaknya keadaan terkawal. Apa lagi yang puak-puak ni mahu? Diharap pihak berkenaan ambillah tindakan yang sepatutnya dalam menangani isu ini.

AS tak berkesempatan ke tempat tersebut kerana agak busy dan jika ada gambar akan AS uploadkan esok.

Panazz! Kelab Gay & Lesbian Malaysia mempromosikan Malaysia di luar negara!


lagi berita dan gambar-http://mgcsf.org/

Apa dah jadi? AS pun terkejut tengok laman web diatas ni. Sebenarnya laman web ni dah lama diwujudkan. Tiadakah duta atau konsulat yang menegur perbuatan mereka ini? Tambahan bila dibelek-belek ada muka melayu yang terlibat sama dalam Kelab ini. AS sama sekali tak redha kelab mereka ni promosikan Malaysia di luar negara. Mereka ini telah menjatuhkan imej Malaysia sebagai negara Islam yang dihormati di seluruh dunia.

Apa yang kita mampu buat? Mereka semua ni diluar negara. Tapi AS tetap berharap DS Hishamuddin atau mana-mana pihak berkenaan ambil tindakan yang sewajarnya terhadap kelab ini. Cukup-cukuplah gay yang ada di Malaysia ini. Bicara mahkamah tentang seorang suspek GAY pun sedang rancak berjalan.Hehe

AS cuma risau sangat. Pabila sampai ketika dan saat, tak satu pun dapat menahan hukuman itu berjalan, adakah Malaysia ini akan diterbalikkan seperti kaum di negeri sodom atau mungkin dalam versi lain yang akan menyebabkan terhapusnya apa yang bernyawa di bumi Malaysia ini dan diganti dengan kaum lain. Tidak mustahil.Sudah termaktub di dalam Al quran, hanya tunggu saat dan ketika, pabila tiada lagi doa org alim yg mendoakan kesejahteraan Malaysia ini, ya , tunggu saat dan ketika sahaja kita ini.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...