Kejam dan Sadis! Gadis muda direjam dengan batu hingga mati hanya kerana memiliki akaun facebook.


KEJAM DAN TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN...

 Rakka, Syria : Seorang gadis muda telah dilempar batu hingga mati oleh kumpulan Sunni-militan di Syria kerana mempunyai akaun Facebook. Fatoum Al-Jassem telah dibawa ke mahkamah syariah selepas dia ditangkap menggunakan laman web rangkaian sosial itu di Rakka, Syria.

 Mahkamah Syariah mengisytiharkan bahawa penggunaan akaun Facebook boleh menyumbang kepada zina dan perempuan itu patut dihukum sama beratnya hukuman zina iaitu rejam, menurut satu laporan berita yang diterbitkan dalam agensi berita Fars Iran yang memetik laporan yang diterbitkan dalam bahasa Arab - bahasa Al-Rai Al-Youm.

 A.S kata adakah ini benar amalan hudud yang sebenar dalam ajaran Islam? 
Hanya kerana memiliki akaun Facebook mangsa dijatuhkan hukuman rejam sampai mati. Jika mangsa masih bujang, bukankah hukuman yg patut dijatuhkan jika mengikut hudud ialah hukuman sebat?

Hukuman sebeginilah yang mampu memberi imej negatif penganut agama lain terhadap imej agama Islam yang dilihat terlalu radikal dan zalim hukumannya.

Aku tak dapat terima sama sekali dengan perlaksanaan hukuman yang kejam ini kerana mangsa tidak diadili dengan sewajarnya dan adakah ada 4 orang saksi yg melihat perlakuan zina ini.

Begitulah juga hudud Pas jika diteliti drafnya tidak menepati hukuman hudud sebenar seperti dalam Al Quran.

Ini suatu contoh hudud pas yang tak betul.

2 comments:

Anonymous said...

Bahayanya bila sesuka membuat penafsiran sendiri.

Sharifah Rashidah bt. Syed Ahmad said...

Kejam sungguh....BARBARIC..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...