Aktivis Pakatan Mempertikaikan Nama Baru Jambatan Kedua Pulau Pinang.


Daripada status FB yang dimuatnaik, Carolyn khor, Aktivis pakatan rakyat secara berkias dilihat cuba mempersoalkan keputusan kerajaan menggunakan nama YDPA sebagai nama jabatan kedua pulau pinang.

Untuk makluman pada majlis perasmian semalam, DS Najib telah menamakan jambatan kedua Pulau Pinang sebagai Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah.

Pada aku perkara ini tiada masalah. Kalau letakkan nama Jambatan Lim Guan Eng mungkin baru puak ni puas hati. Jika didesak atau ditanya kepada Carolyn ini sekalipun, pasti beliau akan menafikan status FB ini merujuk kepada YDPA.

 Namun sudah jelas dapat dilihat di sini Carolyn cuba menimbulkan pertikaian dan rasa sangsi rakyat terhadap kewajaran penamaan jambatan baru semalam. Pertikaian ini dilihat kurang ajar dan biadap dimana Tuanku sendiri dilihat sudah beri perkenan sebagaimana dalam pengumuman DD Najib semalam.

Dilihat Banyak je jalan / institusi seperti Nama Jalan, Politeknik , sekolah dan lain-lain menamakan tokoh yang masih hidup sebagai nama projek tersebut. Ok je tiada siapa bising.

Inilah ciri yang buruk cuba ditonjolkan oleh pemimpin wanita pakatan ini yg dilihat kurang senang dan menggelisah pabila kerajaan meletakkan nama YDP Agong sekarang ini.
Macam tak suka je Institusi Diraja diberi penghormatan tertinggi?
Hurm..

Sedar- sedarlah weii...


Komen-komen yang menghina. Kurang ajar!



8 comments:

  1. aku punsetuju pendapat dia. Sepatutnya nama jambatan tu dinamakan Jambatan Mutiara. Sebat PPinang ada 2 nama, satu P Pinang satu lagi P Mutiara. Kalau dah jambatan pertama dinamakan Jambatan P Pinang, maka yg kedua ini spatutnya dinamakan Jambatan Mutiara. stidak2 nya namakan Jambatan Batu Maung-Batu Kawan sebab relevant dari sudut geography nya. Orang melayu tak payahlah taksub sgt dengan nama pemimpin, hatta sultan sekali pun. Tak perlu di megah2-kan dgn nama.

    ReplyDelete
  2. itu menunjukkan sampai bila2 pun kita ada sultan...tunjang orang melayu...yg kita perlu pertahankan sampai bila2...bila sultan tiada...malaysia mungkin menjadi republik...masa itu nasib orang melayu akan hancur...itulah maksudnya tersurat dan tersirat...bukan kerana taksub...mungkin melayu kasta tinggi tak kesah perkara itu berlaku...

    azhar

    ReplyDelete
  3. itu menunjukkan sampai bila2 pun kita ada sultan...tunjang orang melayu...yg kita perlu pertahankan sampai bila2...bila sultan tiada...malaysia mungkin menjadi republik...masa itu nasib orang melayu akan hancur...itulah maksudnya tersurat dan tersirat...bukan kerana taksub...mungkin melayu kasta tinggi tak kesah perkara itu berlaku...

    azhar

    ReplyDelete
  4. Salam 1Malaysia,
    Nama DYMM Sultan Kedah yg dierikan kpd jambatan itu sebagai peringatan kpd cinabeng Penang bahawa Penang itu adalah milik Kedah.

    Cuma ianya jadi sebuah negeri atas dasar dipajakkan sehingga dunia kiamat, gara-gara muslihat penjajah Inggeris dulu.

    Kalau tak suka sila tinggalkan Penang/Malaysia dan cari negara lain yg jauh lebih bagus dan lebih selesa drpd Malaysia ini dalam semua hal kehidupan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju bro... depa yg jenis mmg sepatutnya dihalau jer..tgklah nanti komen kita yg camni akan dikatakan rasis sdgkan kita nak pertahankan raja2 dan hak kita..dan puak2 babi haramjadah sial ni yg mulakan dulu..

      Delete
    2. "sdgkan kita nak pertahankan raja2 dan hak kita", jadinya raja2 kita lemah sebegitu sampaikan rakyat perlu selamatkan dia? dimana darjat sultan kalau sampai begitu?

      Delete
  5. Siapa yang Taksub, selalunya PAS dan DAP lah, apa saja orang buat mesti tak setuju hanya mereka yang betul????

    ReplyDelete
    Replies
    1. correction my dear. kalau u baca media massa dibawah telunjuk UMNO, kerajaan BN (read UMNO), tak buat silap, dulu, sekarang, dan di masa depan,lansung. lagi hebat dari Allah, semua ahli mereka adalah maksum, semua polisi mereka terbaik dan tiada cacat cela. segala analisis negatif tentang polisi mereka adalah helah dan konspirasi barat/Yahudi, semua ulamak lain yang tak sehaluan dengan mereka adalah salah, termasuk la ulama timur tengah (jangan nak sebut la pasal ulama omputih... mana ada orang islam yang betul di dunia kecuali orang melayu UMNO islam saje????), yang bangkang tu semua musuh negara/rakyat/ sesat/wakil dajal/ sekutu setan/... nak saya sambung ke??? banyak yang boleh di bicara ni...

      Delete