Hot! Ronnie Liu Celaka Terus Tunjuk Belang Hina Islam!


Ronnie Liu sekali lagi menunjukkan belang samseng DAP untuk menghina orang Islam. Kita dapat nampak jelas permainan mereka ini. AS memuji niat murnni MPSJ yang melarang orang Islam bekerja di tempat-tempat yang menyajikan minuman keras..

Namun amat malang sekali tindakan MPSJ ini dengan mudah dipatahkan oleh Ronie Liu Kongsi Gelap! Dalam benak Ronie Celaka ini pasti mahu biarkan sahaja umat Islam terus menjadi barua dan kuli tauke-tauke pub, disko ataupun bar yang sudah pasti dimiliki oleh kaum cina!
Biar orang-orang Islam terus menjadi bartender dan penghidang minuman keras ini. Ini semua adalah agenda DAP untuk merosakkan orang Islam.

AS ingin sekali melihat campurtangan Dr Hassan Ali dalam hal ini. Beranikah Dr Hassan berhadapan dengan kemelut terbaru ini?
Memang tak dinafikan semua PBT di Selangor adalah dibawah bidang kuasa Ronie. Disini dapat dilihat jelas bahawa seperti apa yang dikatakan oleh DS Zahrin bahawa Khalid Ibrahim hanya menerima arahan dari DAP Penang adalah ternyata benar. Portfolio Exco yang penting diserahkan kepada bukan melayu. Ternyata Exco melayu hanya pecacai sahaja.

Khalid Brahim yang kita tau macam tu la duk ada. Tak berani punya nak masuk campur dan menegur Ronie dalam hal ini.
Dari hemat AS, selepas melihat pelbagai tindak tanduk DAP di Pulau Pinang dan Selangor, nyatalah umat Islam dan Kaum melayu semakin dianiaya dan dipandang hina!
Nauzubillah, minta dijauhkanlah dari DAP memerintah Malaysia!


MPSJ diarah tarik larangan kerja di tempat jual arak

Kerajaan negeri Selangor hari ini mengarahkan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) untuk menarik balik garis panduannya yang melarang orang Islam bekerja di tempat-tempat yang menyajikan minuman keras, selepas didedahkan oleh Komunitkini.

Exco perumahaan dan kerajaan tempatan, Ronnie Liu (kiri) mengesahkan pekeliling berhubung perkara itu telah dikeluarkan kepada presiden MPSJ, Md Adnan Ikhsan pagi ini untuk menarik semula syarat itu kerana kerajaan negeri tidak menyedarinya.

"Kami tidak dirujuk (berhubung larangan itu). Sebab itu, kita minta mereka tarik dulu,” kata Liu.

Menyedari tindakan MPSJ tersebut akan menimbulkan rasa tidak senang di kalangan orang ramai, khususnya masyarakat bukan Melayu, ADUN Pandamaran itu berkata syarat baru berkenaan juga ditimbulkan pada mesyauarat exco semalam.

Namun, Liu tidak mahu mengulas sama ada MPSJ mempunyai kuasa mengubal garis panduan seumpama itu, berdasarkan undang-undang Syariah Selangor dalam syarat-syarat perlesenannya.

“(Garis panduan itu ) tidak pratikal. Kalau semua diberhentikan, siapa yang akan mencari pekerjaan untuk mereka?” katanya.

Semalam, Komunitikini, melaporkan bahawa syarat baru itu perlu dipatuhi sebelum lesen perniagaan dikeluarkan kerana pengambilan pekerja beragama Islam di premis-premis berkenaan dikatakan bertentangan dan melanggar Seksyen 18 (2), Enakmen Jenayah Syariah.

Syarat itu dikatakan dibuat atas “inisiatif sendiri majlis itu demi menuju kebaikan” dan mana-mana syarikat yang gagal mematuhinya akan dikompaun atau menghadapi kemungkinan lesen mereka ditarik balik

No comments:

Post a Comment