Ni Dia, 'Marka Lama' Ambiga Mai Dari UK Kutuk Kaum India Di Malaysia!!

AS nak ringkaskan disini untuk menangkis tuduhan jahat Suresh Grover haram jadah ini. Pertama kenapa Suresh sendiri tak duduk di India dan bermastautin di UK? Nampak sangat di India tak selesa dan di UK pun hang tak laku!

Kedua, Berapa banyak taikun dari kaum India yang berjaya di Malaysia seperti Ananda Krishnan & Tony Fernandez yang dilahirkan di Malaysia? Baru mai sehari dua tunjuk pandai buat komen yang burukkan Malaysia! Kurang ajar betul! Pi la tengok majority orang India di India punya kemajuan, apsal tak bandingkan dengan Malaysia!

Ketiga, AS rasa kaum India sepatutnya bersyukur dapat tinggal kat Malaysia,kalau hidup kat sana la (India)hangpa paham la sendiri macam mana lagi azabnya ! Masalahnya, puak ni pernah reti bersyukur ker ? Tak percaya, tanya Ambiga !!! Kebajikan dan nasib kaum India sentiasa terjaga oleh kerajaan Malaysia, tak perlu nak adu domba!

Lastly, Sekali Lagi Pesanan Untuk Hisamudin, duk lena apa lagi, duk warning dan tunggu penjelasan apa lagi, tolong cekup lawyer haram J ni dengan segera hantaq dia balik India, jangan balik UK. Orang disebalik HRP tu pun mau cekup buang! Mereka ni lah yang perburukkan Malaysia di negara luar! Ingat lagi pada tahun 2007 yang mana demo dan hasutan mereka telah berjaya meracuni majoriti kaum India pada PRU12 yang lalu!
Peguam Inggeris, Suresh Grover berkata beliau terkejut dengan apa yang dilihatnya semasa menjalakan tinjauan bagi mendapatkan maklumat berhubung masyarakat India yang terpinggir di negara ini.

“Saya terpaksa katakan sebagai seseorang yang pernah terbabit dengan banyak kes undang-undang selama 30 tahun dan juga telah banyak mengembara di luar negara termasuk bekerja rapat dengan mangsa apartheid dan kaum peribumi (red) Indian di Amerika - apa yang saya saksikan minggu lalu amat menggerun dan memeranjatkan saya,' katanya.

Pada sidang media di Bangsar, Kuala Lumpur hari ini, Grover yang tiba Jumaat lalu berkata beliau mendapati ada masyarakat India di negara ini yang tinggal dalam keadaan yang amat susah. “Saya berjumpa dengan beberapa individu yang tinggal dalam papa kedana yang sebegitu menghinakan sejak merdeka, status mereka tidak berubah, mereka tetap terpinggir, anak-anak mereka tidak mempunyai masa depan.

“Jumlah mereka agak ramai dan boleh diibaratkan hidup dalam keadaan daif, malah lebih teruk daripada beberapa tempat di dunia ini. Tidak ada masa depan mereka untuk berubah kecuali rintihan mereka ditangani,” katanya.
Grover sejak lima hari lalu melawat penempatan India di Kuala Lumpur dan beberapa negeri, termasuk Negri Sembilan, Selangor, Perak, Kedah dan Pulau Pinang dalam menyediakan saman tindakan kelas yang difailkan oleh ketua Hindraf, P Waythamoorthy ke atas kerajaan British.

Kerajaan Inggeris itu didakwa cuai kerana gagal memberi perlindungan sewajarnya kepada masyarkat India, yang dibawa masuk sebagai buruh selepas mereka berundur dari Malaya ketika itu.
Tugas mencari bukti itu kini dipikul Grover berseorangan selepas rakannya, Imran Khan (atas, kiri) yang juga peguam kepada Waythamoorthy diusir pulang dari negara ini, minggu lalu.-mkini

1 comment:

  1. The issue is simple - who is representing the Indians in Malaysia? Can Indians forget about their 'caste' system and look at each other as equals to be at par economically with the Indian Muslims where the 'caste' system no longer exist. The major difference between Indian Muslims and Indian Hindus are that the former no longer practice the 'caste' system while it still exists among Malaysian Hindus in Malaysia.The Malaysian government is unable to identify despite having Indian representatives in the government and opposition as to how to ensure equal distribution of economic opportunities among Malaysian Indians.I appreciate feedbacks from readers who are Indians and deny that this is the case in Malaysia.

    ReplyDelete