Hadi Awang pun sound MP Aussie, Anwar terkedu lagi..


Tindakan Anwar untuk meraih simpati dari MP Australia yang sealiran 'hobi' dengannya mendapat tentangan Hj Hadi. Hj Hadi Awang menyelar tindakan MP Australia yang cuba masuk campur dalam urusan kehakiman negara kita.

Maka penyokong Pakatan Hapraq yang terkinja macam kera kena belacan yang sebelum ini bersorak riang 'kononnya' MP Australia yang prihatin terhadap nasin Anwar yang 'kononnya' dianiaya kini pakat hangin le dengan Hadi Awang. Kesiannn Nuat dan penyokong pakatan haprqq..

--------------------------------------------------------------------------------

Presiden Pas selar Ahli Parlimen Australia

KUALA TERENGGANU: Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, hari ini menyelar tindakan beberapa Ahli Parlimen Australia untuk campur tangan dalam kes liwat membabitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Katanya, beliau mahu perkara itu diselesaikan mengikut sistem kehakiman negara ini tanpa dipengaruhi oleh anasir luar.

"Dari segi campur tangan asing, saya sebagai rakyat Malaysia, saya mahu negara kita menjadi sebuah negara yang berdaulat dan tidak perlulah kepada campur tangan asing apatah lagi dari negara Barat, negara bukan Islam," katanya kepada pemberita selepas merasmikan himpunan pemuda Islam Kuala Terengganu di Kuala Ibai dekat sini.


Baru-baru ini, 50 penggubal undang-undang Australia itu telah meminta Malaysia menggugurkan pertuduhan liwat terhadap Anwar.

Tindakan mereka ini dikecam hebat pelbagai pihak di negara ini kerana dilihat cuba mencampuri urusan dalaman Malaysia.

Abdul Hadi, bagaimanapun, berkata Pas tidak bercadang untuk mengemukakan sebarang bantahan berhubung campur tangan Ahli Parlimen Australia itu.

Beliau mencadangkan badan kehakiman negara ini diletakkan di bawah Parlimen atau Majlis Raja-raja bagi mengelak badan itu dipengaruhi mereka yang berkepentingan.

Mengenai cadangan Pas untuk menjalin kerjasama dengan Umno dalam isu keselamatan, ekonomi, agama dan politik, Abdul Hadi berkata Pas sentiasa terbuka untuk mengadakan sebarang bentuk muzakarah dengan Umno.

"Kita bersikap positif sepanjang masa dalam perkara yang positif, yang baik dan kita akan bekerjasama," katanya.

Bagaimanapun, Abdul Hadi berkata kerjasama untuk membentuk kerajaan perpaduan seperti yang pernah dicadangkan dahulu tidak akan berlaku. - Bernama

2 comments:

aminarlisy said...

cacai nuat terguriss lg dgn hadi ;(

Anonymous said...

Nampaknya laluan Nuaq makin sukar. Hadi dah bagi signal, " You f**k, you deserve it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...