Hadi Awang Ketua Pembangkang Baru ?

PR Dijangka Bertemu Untuk Tentukan Siapakah Ketua Pembangkang Baru
KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat(PR) akan mengadakan pertemuan segera untuk menentukan siapakah yang bakal mengetuai mereka di Dewan Rakyat ekoran keputusan dewan itu Khamis untuk mengantung Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR - Permatang Pauh) selama enam bulan.

Terdapat juga kemungkinan PR mengosongkan kerusi tersebut dalam tempoh pengantungan berkenaan.

Pengantungan yang dikenakan ke atas Anwar berkuatkuasa serta merta dan beliau hanya akan kembali menerajui barisan wakil-wakil rakyat pembangkang menjelang 15 Jun 2011.

Oleh yang demikian, Anwar akan terlepas untuk menghadiri persidangan Dewan Rakyat pada bulan Mac dan juga sebahagian sesi persidangan pada bulan Jun
.
Para pembaca rasa siapa yang layak?
Kalau mengikut komposisi parti yang paling banyak kerusi pembangkang sudah tentu DAP sekarang ini. Adakah Pakatan Harom akan bagi peluang kepada Kit Siang untuk menduduki kerusi itu? Adakah PKR akan terus mengekalkan wakil dari perti mereka?
Azmin pun digantung. Siapa yang layak? Zuraida Seksi? Kalid Ibrahim? Sipudin Nasution?
Kalau PAS pula, adakah DAP dan PKR akan bagi peluang kepada parti kudaan mereka?
Jika PAS dipilih sebagai ketua pembangkang sudah tentu Haji Hadi yang paling layak sekali. Apapun yang berlaku, diharap Anwar dapat muhasabah dirinya setelah dikenakan penggantungan. Jangan main sedap mulut main tuduh dan fitnah sesuka hati!

2 comments:

Anonymous said...

dia ni jadi ketua pembangkang....mcm tak caya jer...tgk muka mcm kaki betina jer........harap serban 4 kaki jer..........pastu selalu lak pesong akidah org.....setan bertopeng manusia atau manusia berhati binatang

Anonymous said...

anon December 16, 2010 10:49 PM

marah betul ko...hehehe..

ok la bang nuar rest 6 bln dr masuk parlimen..boleh fokus ckit kat mahkamah..harap2 tak ada alasan lagi utk tangguh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...