Mai baca! Benarkah Salah Perjuangan Bangsa? Bagaimana di Negara Arab sana?


Sedang asyik AS melayari internet, terbaca pulak komen yanng mengatakan perjuangan Bangsa adalah salah. Dari sini AS buleh buat kesimpulan yang Pas sebenarnya memfitnah umno memperjuangkan bangsa dan tidak mengutamakan perjuangan agama Islam,sedang kan perjuangan agama adalah junjungan semua umat Islam diMalaysia,dan kita boleh melihat dgn jelas pembangunan berkaitan Islam di semua segi.

Perjuangan bangsa tidak dilarang agama Islam , dan kita boleh melihat negara-negara Islam di timur tengah masih lagi sangat kuat dengan keegoan kebangsaan mereka.

Bangsa arab yg gah dengan keraban mereka, bangsa parsi yang angkuh dengan semangat keparsian mereka,bangsa mesir yg keras dgn kemesiran mereka dan bangsa assyrian di syria yg amat bertegas dalam soal suku etnik mereka dan amat megah dgn bangsa mereka,.

Mereka semua adalah beragama islam dan menjadi pemimpin negara Islam dan sangat kuat dari semua segi dan amat kaya raya ! Tetapi meraka semua ini tidak pernah berjuang utk mengelarkan diri mereka bangsa islam !!

Begitu dgn empayar-empayar Islam ! Tak pernah ada 1 empayar dalam sejarah pun dinamakan empayar islam ,yang ada adalah empayar ottoman dan dan sebagai nya ! Yang digahkan adalah nama empayar tersebut dahulu dan budaya bangsa mereka dulu dan bukannya bangsa Islam digahkan !! Tidak pernah mereka terfikir utk menggunakan nama '' bangsa Islam " AS pun sebenarnya tak arif sangat dalam hal agama dan adakah pandangan AS ini buleh diterima?

Wallahhuallam

1 comment:

jo laboo said...

gua pun dah prasan hal ni lama dh bro...
hampas ingat mcm diaorg je Islam..
lahanat betul la juak-juak tu!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...