Tidakk!! Kerajaan CAT Penang mana main rasuah!


Pagi dan Tengah hari tadi dua orang pengurus Lembaga Pembangunan Pulau Pinang (PDC)ditangkap oleh SPRM kerana ada kaitan dengan rasuah.

Pengarah SPRM Negeri- Datuk Latifah Md Yatim berkata salah seorang yang berumur 44 tahun itu merupakan Ketua Jabatan dan seorang lagi pengurus kanan berumur 53 tahun.

Ketua Jabatan yang ditangkap itu dikatakan berkerja di Seberang Perai dan mempunyai rekod perkhidmatan selama 20 tahun.

Pertuduhan kepada Ketua Jabatan itu melibatkan wang sebanyak RM16,325 yang dilakukan antara tahun 2008-2009. Kejadian itu dikatakan berlaku di Kulim-Kedah. Untuk rekod Kerajaan Kedah telah diambil oleh kerajaan DAP pada Mac 2008, selepas sahaja PRU-12 lalu.

Sementara itu tuduhan kepada pengurus kanan itu adalah tuntutan palsu yang melibatkan jumlah wang RM5,700 dan dilakukannya pada tahun 2008.

Kedua-dua pegawai yang ditahan itu akan dihadapkan ke mahkamah esok.


AS: LGE jangan la lu kona pulak kata semua ni UMNO punya kerja ya! Semua pegawai ni dibawah tadbiran lu sikalang! Sikalang apa lu mau cakap? Manyak la lu punya Cekap Akauntibiliti Telus! Juak PR buka la mata sikit!

Sembang kuat boleh la kononnya kerajaan PR bersih! Jangan pulak nanti cakap ini kes peribadi! Kalu kena tang kerajaan BN pandai pulak lu kaitkan Pegawai kerajaan yang korup tu dengan BN walhal kerajaan sememangnya dah cuba benteras sebarang gejala rasuah!

1 comment:

matrengganu said...

RM 5700.00 pun buat tuntutan palsu ??

Saya pun pernah pegang duit sebanyak tu tapi saya buat lap taik je kat jamban !!!!!!!!

Memang baka celaka !!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...