Mengaku Pun Hadi, UMNO Memang Dah Lama Buat Kebajikan!


Mengaku pun UMNO memang dah lama buat kebajikan kepada rakyat wahai Hj Hadi! Kot mana yang tak adil? Yang AS tau puak-puak hamPAS yang miskin pun ramai yang Jabatan Kebajikan Masyarakat(JKM), PERDA,RISDA dan banyaakk badan lain telah bantu mereka.

Tak percaya mai AS bawak tunjukkan! Sampai ada orang ngadu kat AS bantuan perniagaan dari PERDA puak hamPAS yang ramai sebat dulu, sampai ada orang UMNO yang makan hati!

Sedih sekali Hadi cakap pusing-pusing. Apa nak tafsir lagi, maksud welfare adalah kebajikan. Buka kamus masing-masing.
Ngaku je lah hamPAS nak tiru UMNO tapi sebab ego tu tak mau jatuh, merapu pi lah Hadi oii kononnya cara hamPAS tu lain! Hahaha

Makin biol puok-puok Nih!


Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mengetengahkan konsep negara berkebajikan ketika muktamar parti itu awal bulan ini berkata, perkataan berkebajikan berbeza dengan istilah “welfare state”.

Menurut Hadi, apa yang pihaknya membentangkan tidak bercanggah dengan Islam dan diterima oleh masyarakat majmuk kerana Islam adalah agama rahmat kepada seluruh alam.
“Perkataan berkebajikan berbeza dengan ‘welfare state’. Berbeza dengan kebajikan difahami oleh beberapa teori politik.

“Tetapi dipancarkan daripada matlamat kedatangan Islam yang dinyatakan firman Allah Ta’ala kepada Nabi-Nya Muhammad s.a.w.,” kata beliau dalam temu bual disiarkan Harakah terbitan minggu ini.

Hadi menambah PAS tidak menafikan Umno juga memberi bantuan kebajikan masyarakat, melakukan amal-amal kebajikan tetapi “tidak menyeluruh, tidak rata dan mengemukakan secara adil kepada seluruh rakyat.”
- petikan dari serakah

2 comments:

Anonymous said...

masa pas perintah trg dulu adil sgt ke pas? beri zakat pong pada anak beranak orang pas je. Hj Hadi tok soh nok pelawok sgt lah, serbang basor tapi cakap nawok wat natang mende? kalu dok, bukang senang orang trg nak tolok pas pd p/raya tahun 2003. tapi biasalah, hok bengong2 ramai lagi sokong pas di trg ni...bengonglah dulu, kini dan selamanya, aku duli ape?

KELISA DURI said...

Betol bro... depa org dah rekomen jadi yok imam dah bagi elaun ... tapi kerana hati tu busuk mana cukup yang org. bagi. sbb tu puak nak bertanding pilihanraya... tapi bukan reti buat apa pun.... ceramah reti la........

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...