Pakatan DAPig P.Pinang Menipu Data SPR! Jenis Takut Bayang-Bayang Sendiri!


"Pakatan Rakyat Pulau Pinang hari ini mendakwa jumlah pengundi di negeri itu telah melonjak dengan mendadak sebanyak 32,000 orang dalam hanya tiga bulan.

Seramai 1,400 undi pos dimasukkan ke dalam kawasan Dewan Undangan Negeri Batu Maung, yang kini diwakili oleh exco kerajaan negeri itu, Abdul Malik Kassim dari PKR.

Antara 2008 hingga 2010, kerusi majoriti Melayu itu menyaksikan peningkatan sebanyak 2,200 pengundi"-mkini.

LGE menipu lagi ke kali ini? Dari mana dia dapat data 32,000 pengundi baru itu?

Dari data yang AS perolehi dari rakan yang sumbernya sangat sah, sehingga 31 Mac 2011, hanya seramai 23,657 orang pemilih baru berdaftar di Pulau Pinang. Jauh tu, beza hampir 10,000 orang. Bukannya 32,000 seperti yang didakwa. Dan dari jumlah itu, 65% daripadanya adalah pemilih bukan Melayu...

Kenapa LGE dan kuncu-kuncunya harus menggelabah dalam hal ini?
Bagi AS, peningkatan drastik dalam bilangan pengundi baru adalah sesuatu yang logik. Mengapa?

Semenjak jawatan Ketua Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang dipegang oleh muka baru iaitu Sdr Shaikh Hussein dari awal tahun ini, tampak gerak kerja mereka cukup bersepadu dan menyeluruh dalam mencari pengundi baru terutamanya melibatkan anak muda.

Dari statistik, tidak kurang dari 4,000 pengundi baru telah berjaya didaftarkan oleh Pemuda UMNO Negeri P.Pinang dalam tempoh 3 bulan yang dikatakan ini. Inilah hasil kerja secara keras yang dijalankan.

Bagi kes kawasan Malik Kassim, secara mudahnya sebenarnya dia takut kalah pada PRU13 akan datang. Logik la 1400 pengundi baru dalam kawasannya kerana dalam DUN Batu Maung terdapat 2 kem askar yang besar iaitu Kem Bukit Gedong dan Kem Sungai Ara. Bagi AS ini bukan sesuatu yang memeranjatkan pun.

So, apa isu yang cuba dibawa oleh LGE dalam hal ini? Sepatutnya LGE lebih gembira kerana 65% pengundi baru adalah dari kaum bukan melayu. Umum tahu dia yakin kali ni PR akan dapat undi majority dari kaum cina.
Dan adakah dia takut semua pengundi baru itu tidak memilih PR?

Mungkin Guan Eng dan Malik sedar dan takut, majority rakyat P.Pinang dah sedar diatas pelbagai penindasan yang telah dilakukan oleh kerajaan DAPig P.Pinang. Malik Kassim pula makin ditolak oleh kaum melayu di kawasannya sendiri berikutan pelbagai isu yang telah mengguris hati orang melayu.

LGE sebenarnya hanyalah cuba bermain politik murahan dengan melakukan propaganda untuk menghasut rakyat agar benci dan tidak yakin dengan SPR serta kerajaan. Itu sahaja!
Cukup celaka apek melaka ini melakukan kerja adu-domba dan hasutannya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...