Syabas Pemuda UMNO yang Tak bagi Muka Pada Fuziah kaki Hasut!!

AS berikan sekalung peghargaan kepada Pemuda UMNO Indera Mahkota yang bertindak tegas dengan tak beri muka kepada setan besar pengadu-domba yang mampu memecahbelahkan masyarakat ini.

Biar Minah penghasut ni rasa goyang sikit. selama ni kita diam, tak melawan dan tak 'mengajar' dia nampaknya makin hari dia makin besar kepala!

Biar Polis siasat dan kalau ada kes sumbatkan je ke dalam atas kesalahan menghasut dan memecahbelahkan masyarakat!
Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Indera Mahkota membuat laporan polis berhubung tindakan Anggota Parlimen Kuantan Fuziah Salleh membuat tohmahan berterusan berhubung pembinaan kilang pemprosesan nadir bumi oleh Syarikat Lynas Corporation Ltd di Gebeng.

Laporan dibuat Ketua Pemuda Umno Bahagian Indera Mahkota Suhaimi Sulong di Ibu Pejabat Polis Daerah di sini pada kira-kira 4 petang hari ini.

Suhaimi berkata Fuziah dilihat masih membuat tohmahan berhubung pembinaan kilang itu dalam beberapa siri ceramahnya di sekitar bandar ini.

"Tindakan beliau perlu dihentikan kerana ia boleh mencetuskan suasana tidak tenteram kepada penduduk Kuantan. Tindakan Anggota Parlimen dari Parti Keadilan Rakyat itu telah menimbulkan kerisauan di kalangan penduduk di daerah ini mengenai tahap keselamatan mereka berdasarkan fakta yang tidak benar," katanya ketika ditemui pemberita di sini.

Isu kilang itu mencetuskan kontroversi apabila beberapa pihak membantah pembinaannya kerana didakwa bakal menghasilkan radiasi yang boleh memudaratkan kesihatan orang ramai.

Bagaimanapun, Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) memutuskan kilang berkenaan selamat, namun syarikat dari Australia itu perlu melaksanakan pelbagai langkah penambahbaikan sebelum meneruskan operasi.

"Apa yang dilakukan anggota Parlimen terbabit ialah mahu mengalih perhatian rakyat dan penduduk Kuantan menerusi fakta yang tidak benar, serta bertujuan mengalih perhatian terhadap kebajikan kerajaan pimpinan Barisan Nasional kepada rakyat," kata Suhaimi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...