Boleh Ke Iran Melawan Amerika Jika Begini Keadaannya?



Iran sejak dulu tak pernah tunjukkan rasa gentar mereka kepada gertakan Amerika. Baru-baru Iran ini melarang sebarang penghantaran kapal terbang dari US kembali ke Teluk Parsi dan mereka amat serius dengan amaran tersebut.

Hakikatnya jika kita lihat peta yang dilampirkan di atas Iran sedang dikelilingi oleh puluhan Pengkalan Tentera Amerika di segenap sempadannya yang kalau diikutkan logik adatnya amat memudahkan tentera Amerika menumpaskan Iran dalam masa yang singkat.

Setakat ini habis Tanah Arab telah diikat hidungnya oleh Amerika kecuali Iran yang masih dapat mempertahankan kedudukan mereka daripada diikat hidungnya oleh Amerika. Amerika hanya mencari alasan saja untuk menerobos masuk ke Iran bila-bila masa.

Dalam suasana sebegini mampukah Iran melepaskan dirinya daripada cengkaman Amerika hanya Allah saja yang mengetahuinya. Iran setakat ini bekerjasama dengan Russia dan negara China bagi memperkukuhkan kedudukan mereka daripada terus dibuli oleh Amerika. - wartashubhi

1 comment:

Anonymous said...

dan di negara kita ada orang sedang berusaha membawa pengaruh a.s ke dalam negara malaysia yang bebas merdeka hanya kerana mimpi menjadi perdana menteri.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...