Puak PAS Kena Dapat Kerajaan Macam Ni Baru Depa Sedaq!

Komuniti Kebangsaan Bahagian Urusan Agama Republik Azarbaijan memerintahkan kepada para khatib masjid diseluruh penjuru Negara untuk melaksanakan solat Jumaat, diganti dengan hari Sabtu.
Alasan pemindahan tersebut kerana dinilai mengganggu jam kerja, kerana hari Jumaat di Azarbaijan termasuk hari kerja resmi negara.

Menurut pemerintah Azarbaijan, pemindahan solat Jumaat ke hari Sabtu diharapkan dapat mengurangi kinerja para pegawai dan pekerja pemerintah. Cuti rasmi pemerintah Azarbaijan adalah hari Sabtu dan Minggu, yang memungkin bagi pegawai pemerintah tidak terganggu jam kerjanya.

Menanggapi alasan pemerintah, khatib Masjid Masyhadi Dodosh, H Shahin Hasanali mengatakan, pemindahan tersebut dinilai sebuah sentimen politik belaka. “Pemerintah khuatir solat Jumaat menjadi tunjang pendidikan politik yang boleh menggugat pemerintah. Yang namanya solat Jumaat tidak boleh dipindah hari,” ujarnya.

Republik Azarbaijan adalah negara kecil yang majoriti penduduknya beragama Islam. Dilaporkan, jumlah komuniti muslim disana mencapai 90% dari total keseluruhan warganya. Keakraban rejim yang berkuasa dengan Israel, menyebabkan pegawai-pegawai pemerintah cenderung anti Islam. Hingga kini, warga muslim Azarbaijan masih memperjuangankan hak-hak kaum muslimah untuk mengenakan jilbab.

****************


Korang jangan terkejut jika perkara ini berlaku jika pakatan memerintah!
Bagaimana negara yang 90% rakyatnya adalah muslim boleh keluarnya arahan sebegini?


Ini kerana majority pemimpin DAP dan PKR adalah sahabat akrab dengan pemimpin Israel.


jangan tersalah pilih dalam PRU13 ini, kelak tak mustahil kita boleh mengalami nasib yang sama dengan negara Azerbaijan sepertimana berita diatas.
Ambillah iktibar dan pengajaran.
Bersyukurlah apa yang dinikmati sekarang ini.

1 comment:

Anonymous said...

kalau nak bt solat sabtu pas bleh jalankan khutbah maki hamun...no hal...pakatan izinkan...

pejuang hamas...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...