Anwar Qaplah! 68 Keluar PKR Sertai UMNO Di Tanjung Malim!

InsyaAllah, semakin ramai rakyat terutamanya orang melayu semakin sedar dengan penipuan dan retorik kosong yang dimainkan oleh PKR selama ini. Menyokong PKR ataupun parti dalam pakatan akan menyebabkan negara didalam ambang bahaya dari pelbagai segi samada dari segi ekonomi serta keselamatan dan kedaulatan negara.

Ayuh pecacai pakatan yang lain, anda bila lagi mahu sedar dari terus dilperdayakan oleh pemimpin pakatan?

Lagi ahli PKR meninggalkan parti itu dan menyertai UMNO.
Petang tadi, seramai 63 ahli PKR dari Kampung Pasir, Kampung Sungai Muda dan Kampung Ulu Slim dalam Bahagian Tanjong Malim menyerahkan borang untuk menyertai UMNO. Mereka di ketuai  Puan Jamilah Hayat, 40.
Dikhabarkan lebih ramai akan mengikut jejak langkah rakan-rakan mereka itu.  Malahan ketika majlis berjalan, seramai 5 orang lagi bekas ahli PKR menyerahkan salinan kad pengenalan mereka untuk menganggotai UMNO, menjadikan jumlahnya kepada 68 orang.
Ketiga-tiga kampung itu terletak dalam DUN Behrang yang dimenangi PKR dalam PRU12 lalu. BN tewas 40 undi di Peti Undi Ulu Slim kesan daripada peralihan sokongan pengundi dari kampung-kampung berkenaan.
Dalam PRU11 2004, BN menang di peti undi berkenaan dengan memperolehi 457 undi berbanding 150 undi yang diterima PKR. Namun dalam PRU12 2008, keputusannya terbalik di mana BN hanya memperolehi 294 undi, berbanding PKR 334 undi
Penyertaan mereka ke dalam UMNO meningkatkan lagi keyakinan BN untuk memenangi kerusi DUN Behrang dalam PRU13 nanti. InsyaAllah.-YB/khusairitgmalim

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...