Kecoh Di Parlimen Gara-Gara Dua Pecacai DAP Yang Tak Faham Bahasa!

Peraturan yang dikuatkuasakan adalah sesuatu yang harus dipatuhi. 
Janganlah puak DAP nak beraja di mata bersultan di hati. 
Kalau dah dilarang tu, akur sajalah. Mengapa harus nak tunjuk keras kepala? 

Jangan nak tunjuk samseng dan lagak tak kena pada tempatnya. 
Lepas ni, tak mustahil pecacai seperti Rafizi dan individu yang tak berkenaan akan cuba memprovokasi larangan yang dikeluarkan ini. 

*******************

Kawasan luar Dewan Rakyat kecoh pagi tadi apabila Ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa bertegas agar pembantunya dibenar mengadakan sidang media walaupun peraturan baru awal bulan ini melarang tindakan sedemikian.

Dari pemerhatian Sinar Harian Online, pada mulanya pengawal keselamatan Parlimen meminta supaya dua pembantu wakil rakyat itu beredar.

Bagaimanapun, keengganan kedua-dua pembantu itu menyebabkan pengawal yang bertugas bertegas memberi arahan dengan mengambil langkah membawa mereka keluar dari kawasan sidang media.

Keadaan itu berlanjutan sehingga lebih kurang lima minit, dan wartawan terpaksa menerangkan peraturan Parlimen yang melarang orang luar mengadakan sidang media di kawasan yang dikhaskan untuk ahli-ahli Parlimen.

Melalui penjelasan tersebut, kelihatan dua orang pembantu itu masih tercengang namun akur dengan arahan bagi melarang orang awam terlibat dalam sidang media di kawasan lobi Parlimen.

Awal bulan ini, Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia telah menguatkuasakan larangan bagi pelawat untuk mengadakan sidang media di lobi Parlimen.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...