Terkini; Keadaan di Lahad Datu 27 Mac 2013 (pics)


Berita terkini Lahad Datu pada 27 Mac 2013 rabu. Beberapa dalang yang telah menyalurkan sumber kewangan kepada pengganas sulu sudah dikenal pasti. Polis mengesan lebih 10 individu sekitar Semporna dan Sandakan terbabit dengan kegiatan pengiriman wang ke Jolo, selatan Filipina dipercayai bertujuan membiayai kumpulan pengganas. Mereka berperanan sebagai orang tengah yang membawa sejumlah wang tunai kepada kumpulan pengganas itu melalui jalan laut.

 lahad datu 26 mac 2013
 
Berhubung statistik terkini Operasi Daulat, seramai 429 individu telah ditangkap dan daripada jumlah itu 116 ditahan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma) dengan 42 daripadanya telah dibebaskan. 42 mayat musuh telah dibawa keluar dari kawasan pertempuran termasuk dua mayat kanak-kanak yang terbunuh dalam pertempuran di Kampung Tanjung Batu dua hari lepas, manakala 29 mayat telah dikebumikan.
 
Gambar Keadaan Terkini Lahad Datu Terkawal
Sementera operasi mencari saki baki pengganas Sulu masih lagi beroperasi di Tanjung Batu, Felda Sahabat. Keadaan di bandar Lahad Datu terkawal dan aktiviti harian penduduk pulih seperti biasa.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...