Guan Eng Memecah-Belahkan Orang Melayu Melalui Persatuan?


Apabila berlakunya pemilihan Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia Negeri P.Pinang (PKMMPP) memang sudah jadi tradisi untuk kita brkempen.

 Persoalannya, Mengapa Ketua Menteri kerajaan negeri mengambil ksempatan untuk mengadakan jamuan secra percuma kepada  ahli PKMMPP malam semalam?

Kenapa jemputan secara rasmi tak dihantar kepada Pejabat Persatuan tapi hanya melalui kuncu-kuncu dan kroni-kroninya ?

Apa gunanya ada persatuan yang rasmi dan berdaftar tapi tak dipandang walau sebelah mata oleh Si Guan Eng? Peranan Dato Fadzil diketepikan begitu sahaja.

Guan Eng jelas tak profesional dalam hal ini

 Kenapa hanya Datuk Izham sahaja yang diberi platform dan berkempen melobi untuk meraih sokonganjawatan pengerusi PKMPP ? adakah ada agenda tersembunyi di sebalik jamuan makan malam tersebut?

Adakah beliau patung/pilihan utk KM supaya KM dpt mngawal PKMMPP ? Sanggupkah kita melihat dan ahli PKMMPP sendiri biarkan Persatuan ini mnjadi alat politik mainan parti pmbangkang ?

Memang sah barisan Datuk Izham adalah kuncu KM Lim Guan Eng.

Ringkasnya kalau kita meredhakan dan ahli.persatuan sendiri memberi undi kepada mereka jelas sekali.bahawa kita setuju untuk mngadaikn maruah sbagai ahli PKMMPP & maruah bangsa.

1 comment:

Anonymous said...

haha..... memang jenis makan kiri kanan punya... down line datuk izam merican pun semua jenis ulaq anakonda... projek state pun depa pulun... projek federal pun depa sapu... untuk pengetahuan, menang dan dapat kerusi persatuan ni sebagai tiket je nak kikis projek.. sapa2 pun sama... tp kalau tengok izam punya cara dia lg sintaq la... state n federal pun dia sapu la pas nie... konon nak perubahan, tp takdak apa yang berubah pun... poket sendiri ler jaga dulu... kepada kawan2 kontraktor penang yang nak vote esok jom kita buat undi protes..... biaq sapa pun tak dapat.......hahah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...