Gambar Tragis Mati Semasa Menyamun di Sungai Siput. Allah bayar cash!!


Makluman: Kejadian berlaku semalam di Kg Temin, Sungai Siput, Perak satu kejadian samun telah berlaku.

 Saspek 3 Lelaki Melayu telah menyamun 1 Perempuan Melayu yang baru selesai kutip duit amanah ikhtiar yang sedang memandu kereta proton saga BLM putih di mana saspek yg pandu kereta wira telah himpit kereta mangsa & berhenti.

Saspek yang berparang telah samun & melarikan kereta mangsa setelah mangsa berjaya keluar dari keretanya yang dirampas saspek. Kereta mangsa yg dilarikan saspek kemudian bertembung dengan sebuah lori di selekoh kubur Kg Temin mengakibatkan 1 saspek mati di tempat kejadian. 1 saspek lagi mati di hospital akibat cedera parah. Seorang lagi saspek lagi menghilangkan diri dengan proton wira yg dinaiki.

Jauhkanlah kita semua dari mati dalam keadaan sedang menyamun atau sedang melakukan maksiat. Pergilah samun tauke judi ke, tauke rumah urut ke kalau dah terdesak sangat. Tu pun tetap salah.

Ni apalah punya bebal sampai duit kutipan wang bayaran balik pinjaman amanah ikhtiar yang diberikan oleh kerajaan BN yang prihatin kepada orang miskin yang nak berniaga pun nak rembat ke? Apalah punya takda otak penyamun-penyamun ni.

Yang pentingnya kita lihat di sini.
TUHAN bayar CASH dlm kejadian ini. Renungan bersama.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...