Video Syahdu Mampu Menitiskan Air Mata. Mesej Terakhir Menara Kawalan Kepada MH370..


SAYU rasanya mendengar mesej audio yang dikatakan dihantar oleh menara kawalan trafik Beijing kepada pesawat MH370 yang masih tidak ditemui sehingga kini.
Berikut merupakan bait-bait ayat yang telah diterjemahkan kepada bahasa Inggeris dan Melayu:
“MH370, we hope the radar can see you. If you copy, keep flying at your current height until you reach your destination. We’ll clear the way for you. Everybody is more than happy to let you be the first to land. The sky is clear, with temperature in Beijing at five degrees Celsius, a little bit cold. Please wear your coats to keep warm. Remember to hug your family and friends after you disembark. They love you, they really do.”
“MH370, kami berharap radar akan dapat melihat kamu. Jika kamu dengar, teruskan terbang pada ketinggian kamu sekarang sehingga kamu sampai ke destinasi. Kami akan lapangkan jalan untuk kamu. Semua orang akan berbesar hati memberi kamu peluang untuk mendarat terlebih dahulu. Langit cerah, dengan suhu di Beijing sebanyak lima darjah celsius, agak sejuk. Tolong pakai kot kamu untuk memanaskan badan. Ingat untuk peluk ahli keluarga dan sahabat setelah kamu turun. Mereka sayangkan kamu, benar-benar sayang kamu.”
Selagi tidak ditemui, diharap agar anda tidak putus harapan untuk mendoakan yang terbaik untuk para penumpang dan anak kapal MH370.


-Mynewshub

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...