Respon terkini Rabecca Nur Al-Islam terhadap gambar panas beliau yang disebarkan..


 
Semalam, nama Rabecca Nur Al-Islam hangat diperkatakan orang ramai selepas beberapa keping gambarnya dalam keadaan berpakaian busana merah ketat menyerupai kartun Teletubbies telah tersebar di internet.

Memandangkan kesemua gambar tersebut diambil dalam laman Instagram milik pelakon itu yang sudah diprivatekan, maka Rabecca menyifatkan perbuatan tersebut dilakukan oleh salah seorang pengikutnya yang tidak bertanggungjawab.

Dalam respon aktres berusia 32 tahun itu menerusi akaun Instagramnya hari ini, dia turut menyatakan kekesalan akibat dimalukan. Oleh itu, Rabecca menyamakan penyebar itu sebagai pembunuh senyap-senyap atau SILENT KILLER.


Namun pada aku, Rebecca usahlah menunding jari kepada orang lain yang sememangnya sentiasa ada pihak yang tak bertanggungjawab dalam zaman hidup bernadikan media sosial hari ini. Muhasabah dan cerminlah etika dan adab pakaian yang kita amalkan dalam kehidupan seharian walaupun dalam keadaan sekarang kita sudah bertudung.

1 comment:

QalamQabut said...

Hmmm... Sekarang baru aku sedar betapa ramai cikgu2 yang makan gaji buta suatu masa dulu. Sekarang semakin banyak timbul manusia2 yang kekurangan ajaran.

Aku harap cikgu dan ustaz zaman ini jangan dipersalahkan pula 20 tahun dari sekarang. Yang terlintas dalam hotak aku, mak bapak bagi tuisyen, cikgu sekolah dapat nama.

Tapi anak2, cucu2, jangan ikut pe'el Rebecca ni pulak, dia yang berpakaian menjolok mata, salahkan orang pulak. Anak2, cucu2 kalau tak pas periksa, salahkan diri sendiri kerana tak pandai...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...