Nurul Izzah Malu Besar Bila Kantoi Fitnah Signage KLIA2! @n_izzah


Agak senang untuk mencari salah orang dan menunding jari terhadap sesuatu. Cuma kekadang kita terlupa, satu jari kita menunding ke depan, 3 jari lagi menghala ke diri sendiri. Tindakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, YB Nurul Izzah yang mempertikaikan tunjuk arah yang terdapat di KLIA2 nyata mengundang kontroversi. Beliau mempertikaikan kenapa hanya penunjuk arah hanya menggunakan kertas untuk kos pembinaan KLIA2 yang berjumlah RM5 billion. Baca jawapan Malaysian Airports seperti gambar di atas.

Mungkin YB Nurul Izzah belum menjejakkan kaki ke KLIA2? Mungkin beliau hanya bergantung kepada foto yang dikirim oleh macai-macai beliau untuk membuat fitnah? Kita tidak pasti. Cuma aku nasihatkan YB Nurul Izzah datanglah sendiri melawat KLIA2, yang merupakan sebuah lapangan terbang di dalam pusat membeli belah, serba lengkap dengan segala kemudahan terkini dan canggih. Kalau setakat tanda arah seperti didakwa, terdapat banyak tanda arah seperti gambar di bawah yang sempurna di merata-rata tempat di dalam lapangan terbang berkenaan, bukannya hanya tahu buat fitnah saja.

4 comments:

zainel said...

emm memang dah tabiat dia macam tu agaknya nak buat macamana

cannonkapit said...

Tweet Nurul Izzah tidak menggambarkan kedewasaan dan kecerdikan beliau.Perkara kecil dan remeh beginib tak perlulah ditweet.Banyak lagi perkara yg lebih releven yg YB2 boleh tweet utk dikongsi dgn rakyat.Contoh: catuan air bersih di Selangor - statusnya bagaimana.

Kekadang YB2 yg gila bertweet cuma memburukkan keadaan.Belumpun berita sahih mereka berebut2 nak tweet.Timbul pula fitnah.Maka dptkan hesahihan dulu.Kekadang meluat tengok org dah tua bangkak nak bertweet.Konon nak ikut trend.Tak salah.Tapi tengok siapa kita.

Anonymous said...

Dah jadi buta huruf agaknya YB sorangni. Terlalu banyak membuat fitnah sampai hati menjadi bebal dan buta. Sudah2 lah tu YB. Ramadhan nanti tak payah lah tunjuk muka kat Masjid di Bangsar tu. Pergi je kat Masjid Ar-Rahah - ada berani?

AwangLiku said...

otak kat lutut

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...