Pelanggan Mandi Petrol! Shell Lepas Tangan..


Seorang pelanggan syarikat Shell bermandikan petrol RON95 akibat hos noozle tercabut secara tiba-tiba. Akibatnya, mangsa dibasahi dengan petrol Ron 97 tersebut keseluruh badan.

 Dalam kejadian yang berlaku di Shell berhampiran jalan sebalum masuk ke RTC Gopeng, pihak stesen Shell berkenaan enggan memberikan gantirugi yang setimpal kepada mangsa kerana ini bukan kecuaian pihak Shell. Sebaliknya equipment pam yang dipersalahkan.

 Bagaimanapun, pihak Shell menawarkan hanya RM50 untuk menutup mulut mangsa. Berang dengan tindakan pemilik Shell berkenaan, mangsa akan membuat laporan kepada KPDNKK.

Namun, pemilik stesen yang dipercayai berbangsa India itu tidak berkata tidak kisah dengan tindakan yang bakal dilakukan oleh mangsa kejadian. "Bayangkan kalau ada spark sikit, memang terbakar satu badan," ujar mangsa.

1 comment:

Anonymous said...

Malang sekali kejadian ini tidak merebak, shell tak kan tak ajar bahaya bahan api seperti ini kepada pengusaha mereka...tidak kah shell mengajar apa itu "fire triangle"..punca yang boleh menyebabkan kebakaran..fire triangle terdiri dari bahan bakar, di sini petrol, udara yang ada oxygen, dan suhu tinggi,..suhu ini boleh dating dari spark, engine yang terlampau panas, putung rokok, apa saja yang suhu tinngi...malang sekali kalau ini sikap pengusaha stesen minyk ini bodoh,dan shell buat bodoh...pernah kah melihat bagaimana stesyen minyak terbakar..mungkin belum terjadi di Malaysia...tetapi ianya malapetaka...cari di you-tube untuk memahami mala petaka ini...stesyen minyak terbakar atau lori minyak terbakar bukan perkara yang boleh diketawakan..it is not a laughing matter..mamat tuan stesyen tu pun mungkin jalan tak sempat nak lari..consider this seriously..no joking matter..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...