Kata-Kata Hikmah 2009 Paling Meruntun Sukma Untuk Dijadikan Iktibar Sepanjang Tahun 2010


10. "Tidak apa. Karpal Singh ini kira orang tua. Kadang-kadang bila orang kacau kita, kita tengok orang itu. Kadang-kadang kita kata, biarlah. Dia sudah tua, kita hormatlah dia."

Malaysiakini, 15 Disember 2009 .



9. "Waktu saya lantik menantu saya, saya tidak tahu barang tidak boleh."

Malaysiakini, 16 Disember 2009 .



8. "Nak pecah, pecah gi lah, apa boleh buat".

Bernama 23 Oktober 2009.



7. "Kalau di zaman Nabi dahulu baginda pernah dihalang oleh orang Quraisy daripada memasuki Kota Mekah, maka kini saya dihalang daripada niat untuk mengerjakan haji di tanah suci itu oleh Quraisy Malaysia."

Malaysiakini, 13 November 2009.



6. "Contohnya, lembu yang berak di tengah jalan tidak boleh diambil tindakan undang-undang kerana tidak mempunyai otak dan fikiran. Tetapi manusia yang mempunyai otak sanggup melakukan perbuatan yang menyalahi agama dan kesihatan, apatah lagi dalam keadaan berpakaian melambangkan Islam (kopiah atau berjubah). Maka, mereka yang melakukan perbuatan (menghisap rokok) itu dianggap lebih hina dari lembu."

Bernama, 27 Mac 2009.



5. "Amalan membaca Al-Quran secara berterusan sepanjang bulan Ramadan ini amat digalakkan kerana tiada bacaan lain yang mampu memberi ketenangan dan kedamaian dalam sanubari manusia. Oleh itu, bertadarus ini hendaklah dibudayakan dalam kehidupan seharian walaupun bulan Ramadan telah berakhir."

Bernama, 6 September 2009



4. "Saya tidak mengulas gosip. Saya tidak mengulas pembohongan. Itu yang saya cakap tadi, kita mesti fokuskan pada isu yang lebih besar. Jika anda mahu berjaya, anda kena fokuskan pada isu yang lebih besar."

Malaysiakini, 22 Disember 2009



3.. "Selagi tidak bagi, kita doa sampai pecah perut orang itu."

Malaysiakini, 4 Disember 2009



2. "Tahun depan ada orang tak nak taja ambo gi Mekah. Siapa nak taja ambo ambik. Tak taja pun ambo gi."

Malaysiakini, 16 November 2009.



1. "Celaka semua sekali ini, blog celaka, blog celaka...saya kata sekali lagi celaka blog macam ini."

Utusan Malaysia, 30 Disember 2009.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...