Eksklusif! Logo Baru BN?


Logo baru ada simbol 1Malaysia
Perubahan pada logo Barisan Nasional (BN) akan menyaksikan suntikan simbol '1' yang antara lain mendukung elemen gagasan 1Malaysia.

Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, berkata simbol dacing sebagai logo BN sejak pendaftaran rasmi parti itu pada 1 Jun 1974, bagaimanapun tetap dikekalkan.
Katanya, perubahan juga dibuat pada warna untuk membangkitkan keceriaan. “Perubahan ini sudah mengambil kira pandangan semua pihak berkaitan,” katanya, semalam.

Sementara itu, veteran UMNO, Tan Sri Aishah Ghani, berkata perubahan yang berupaya memberi kesan positif kepada BN, wajar dilakukan sebagai tarikan baru.
Beliau berkata, suntikan elemen 1Malaysia pada logo BN adalah baik tetapi kerajaan harus memastikan gagasan itu difahami masyarakat dengan betul.

Kelmarin, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata BN akan melakukan sedikit perubahan pada logo dan warna parti yang dijangka diumumkan pada Konvensyen BN, Ahad ini.

Sementara itu, veteran UMNO, Tan Sri Aishah Ghani, berkata sebarang perubahan yang berupaya memberi kesan positif kepada BN, wajar dilakukan sebagai tarikan baru.
Dalam konteks ini, beliau berkata, suntikan elemen 1Malaysia pada logo BN adalah baik tetapi kerajaan harus memastikan konsep gagasan itu difahami masyarakat dengan betul.

PERHATIAN!! GAMBAR LOGO DI ATAS HANYALAH IMAGINASI ANAK SEBERANG SAHAJA. SAMA-SAMA KITA NANTIKAN LOGO YANG BARU DENGAN PENUH RASA SABAR.

CUMA SATU HARAPAN AS, LOGO BARU TU JANGAN DIUBAH TERLALU DRASTIK SEHINGGA BOLEH MENGELIRUKAN PAKCIK MAKCIK NENEK TOKWAN KITA ATAU RAKAN-RAKAN DI KAMPUNG ATAU PENDALAMAN NUN.. TAK KE JADI SATU KERJA PULAK NANTI NAK KENA TURUN PERJELASKAN DI AKAR UMBI! HEHEHE

1 comment:

Megat Alam Gempita said...

Lambang Pakatan Rakyat yang akan didafftarkan sama dengan Logo Malaysia Gay Club San Francisco. Sila layari;
www.mgcsf.com
www.unitmediabaru.blogspot

hehehe bunga raya mencanak naik menunjukkan straight gay, warna oren adalah warna kesukaan 'anak-anak ikan' yang masih 'dara'.(kalau warna ungu - gay yang dah hilang dara !)
Apa yang berpadu, berubah dan berkat tu?
banyak lagi...ayuh kita tafsir ramai-ramai!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...