Cipudin dan Balaci Pakatan Harom cepat la jilat ludah sendiri!


APA PULAK LA SI CIPUTDIN NI NAK ULAS!
2 MINGGU LEPAS MELALAK MELOLONG MACAM KENA HISTERIA TUDUH DAN FITNAH UMNO MACAM-MACAM APABILA KEPUTUSAN MT UMNO UNTUK MENANGGUHKAN PEMILIHAN UMNO YANG DIJADUALKAN TAHUN HADAPAN.

ALLAH MAHA BESAR! NAK TUNJUK KEPADA SAIPUDIN NI JANGAN CEPAT-CEPAT SANGAT MENUDUH DAN MEMFITNAH BUKAN-BUKAN KEPADA ORANG LAIN.

SEKARANG KALAU BERANI, HANG CAKAP LA APA YANG HANG DAH KATA KAT UMNO TU KEPADA BIG BRADER HANG SI DAP TU! ADA BERANI? TAKPUN TELOQ DAH NAIK KE DAHI! AS YAKIN SEMUA PEMBACA PUN PERASAN BUKAN TAKAT SI CIPUTDIN SEKOR NI SAJA YANG TUDUH MACAM TU KAT UMNO PADA MASA TU, TAPI SEBILANGAN BESAR PECACAI PAKATAN HAROM JUGA BERBUAT DEMIKIAN!
SEKARANG, APA LAGI? JILAT LUDAH TU SENDIRI CEPAT!



KUALA LUMPUR 1 DIS : Keputusan Umno menangguhkan pemilihan jawatan di peringkat cawangan, bahagian dan pusat memberikan gambaran jelas bahawa parti itu berada dalam keadaan lemah di samping ketidakyakinan Presidennya, Datuk Seri Najib Razak terhadap keupayaan ahli untuk melalui proses demokrasi.

Mengulas hal itu, ahli parlimen Machang, Saifuddin Nasution berkata, Najib hakikatnya bimbang pemilihan yang bakal diadakan nanti menyebabkan parti itu menjadi kacau bilau dan porak-peranda.

"Kita tengok dalam Pakatan Rakyat, walaupun kita berdepan dengan suasana politik yang begitu ganas terutama layanan media perdana tetapi Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetap meneruskan pemilihan.

"DAP juga meneruskan pemilihan partinya sementara pemilihan PAS pula akan berlangsung pada bulan enam tahun depan. Saya difahamkan oleh rakan-rakan pimpinan dalam PAS, ianya akan berjalan mengikut jadual," ujar Saifuddin dalam sidang media di lobi parlimen, di sini, hari ini.

Menurut Saifuddin, ia menjadi bukti kukuh bahawa Pakatan Rakyat merupakan parti yang menghormati hak anggotanya dan tidak menggunakan perlembagaan parti sebagai klausa jalan keluar untuk menyembunyikan kelemahan parti.

"Najib cuba memberikan alasan bagi menggelakkan ketegangan tetapi jikalau betul umno parti yang terkuat, kukuh dan bersatu-padu, beliau sepatutnya tidak perlu bimbang bahawa proses pemilihan umno itu akan menyebabkan kacau-bilau dan porak-peranda," tambah Saifuddin lagi.

Najib malam tadi mengumumkan bahawa pemilihan parti itu yang sepatutnya diadakan pada Mac tahun depan ditunda selama 18 bulan lagi bagi memberi ruang parti itu mengukuhkan kedudukannya.

Sementara itu menurut Saifuddin, penangguhan itu juga memberikan gambaran bahawa Najib sendiri tidak yakin dengan pengaruhnya, walhal pemilihan ini hanya menyaksikan tidak sampai separuh ahli parti berkenaan turun mengundi.

"Ini sekaligus memberikan gambaran yang jelas tentang kedudukan sebenar umno sebagai satu parti yang sangat rapuh dan Najib sendiri tidak mempercayai kematangan ahlinya melakukan pemilihan
2 MINGGU SELEPAS ITU


KUALA LUMPUR 14 DIS: DAP menangguhkan pemilihannya yang sebelum ini dijadual diadakan Ogos depan sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, berkata keputusan sebulat suara itu dicapai pada mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP yang diadakan malam semalam. Katanya, keputusan itu diambil selepas menimbangkan keputusan penangguhan pemilihan parti yang telah diputuskan oleh Umno dan MCA baru-baru ini, yang memberi petanda jelas bahawa PRU-13 sudah semakin hampir. "Kami jangkakan pilihan raya umum ke-13 akan diadakan tahun depan serentak dengan Pilihan Raya Sarawak dan disebabkan itu kami mengambil keputusan untuk menangguhkan pemilihan parti untuk memberi komitmen penuh bersiap sedia dalam menghadapi pilihan raya umum yang dilihat paling kritikal.

"Justeru, kami akan mengadakan Bengkel Pilihan Raya Umum Nasional pada 16 Januari ini di Kuala Lumpur sebagai persediaan menghadapi pilihan raya umum," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, hari ini.

Katanya, penangguhan pemilihan parti itu adalah selama setahun dan ditangguhkan sehingga Ogos 2012. - BERNAMA

2 comments:

Anonymous said...

Hai Bro, bukan setakat jilat ludah sendiri, bontot AN WAR yg melelih dengan cirit pun nak jilat. eeeeeeee geli

Wake UP! said...

Terpalit taik cair Anwar di muka barua ni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...