Update! Lagi Gambar-Gambar Kemalangan dan Mangsa melibatkan bas dan lori berhampiran Nibong Tebal semalam





















NIBONG TEBAL: Dua orang cedera parah, manakala 12 lagi cedera ringan dalam kemalangan membabitkan sebuah bas kilang dan treler di Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Kilometer (KM) 153.2, dekat sini, malam tadi.

Dalam kemalangan yang berlaku kira-kira jam 8 malam itu, kedua-dua kenderaan sedang dalam perjalanan dari arah Utara menuju ke Selatan.
Ketua Polis Daerah Seberang Prai Selatan (SPS), Superintendan Shafien Mamat, berkata kemalangan berlaku ketika treler memuatkan kontena hendak memotong bas kilang yang membawa kira-kira 30 pekerja sebuah kilang.

"Lori itu bagaimanapun hilang kawalan dan bergesel dengan bas mengakibatkannya terbabas ke parit di tepi lebuh raya, manakala bas pula terbalik di atas permukaan jalan.

"Kurang 12 orang cedera ringan termasuk pemandu dan mereka mendapat rawatan di Hospital Sungai Bakap, manakala dua penumpang bas yang cedera parah dihantar ke Hospital Seberang Jaya, Butterworth," katanya di sini, malam tadi.

Kemalangan itu menyebabkan kesesakan lalu lintas sepanjang 10 KM menghala ke arah Selatan lebuh raya berkenaan berikutan bas kilang itu menghalang satu lorong lebuh raya berkenaan.

Sementara itu, pemandu bas kilang berkenaan, Aizat Mohamad, 37, berkata dia sedang dalam perjalanan dari Bukit Minyak, Bukit Mertajam menuju ke Bukit Merah, Perak untuk menghantar pekerja kilang.
"Ketika hendak berhenti di hentian Sungai Bakap, tiba-tiba bas kami dilanggar oleh sebuah treler menyebabkan saya hilang kawalan seterusnya melanggar pembahagi jalan.

"Ia menyebabkan bas kami terbalik dan saya tercampak keluar daripada bas," katanya yang hanya mengalami kecederaan ringan.

credit to my fren http://danialsaad.com/

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...