Mai belek sat apa tulis kat baju pecacai Penipu Rakyat ni!


Kelihatanlah juak-juak bangang PKR dengan bangganya memakai baju ni semasa penamaan calon PRK Tenang sebentar tadi. Kononnya nak mempromosikan 100 hari penipu rakyat dengan memakai Baju T tanpa tahu apa sebenarnya isi kandungan dan implikasi sebenarnya yang tertulis di belakang baju tu!

100 Hari Pakatan Rakyat kelihatan sangat janggal dan membangangkan. Apakan tidak, tiada sebarang polisi pendapatan yang diutarakan sebaliknya sekadar kaedah untuk berbelanja dengan modal utamanya adalah penjimatan... kononnya.

Tahun pertama, ianya mungkin akan kelihatan benar dengan jumlah RM19 bilion seperti yang dicanangkan oleh Anwar Ibrahim. Bagaimana pula dengan tahun kedua, ketiga, keempat dan kelima sepanjang Pakatan Rakyat berkuasa? Nak kerok tang mana pula hasil perbendaharaan untuk perbelanjaan berkenaan? Tanah mana pula hendak dilupuskan untuk diserahkan kepada generasi kedua dan ketiga FELDA?

Atau semua itu sekadar untuk tahun pertama semata-mata?

Anwar dan polisi ekonominya yang mahukan populariti sebenarnya sedang tersepit. Anggapan awal bahawa rakyat Malaysia adalah bodoh dan buta tanpa berfikir panjang, mungkin dibuat berdasarkan kepada penyokong di sekeliling mereka. Namun apabila dari sehari ke sehari, polisi berkenaan diragukan, Anwar dan konco-konconya kelam-kabut.

4 comments:

blogenstarz said...

Tu 100 hari jalan keKUBOQ,,,,

Anonymous said...

salam..

pelan 100 hari ni memang bagus, sbb kita dapat balik semua subsidi, guru2 pun terima tuah, syok tol pun dah free uuihh macam2 ni

lepas ni kalut pulak dok mintak IMF. cara terbaik nak gadaikan Malaysia kepada US.

Otak takat mai dari Cherok tu tetap BAHLOL!!!!

Mana ilmu lah peliwat ni belajar. bila yang dia belajar? masa kat Malay College pun dok main JUBUR jer..

Bila nak mai Ptg Pauh? lama tak tengok peliwat....

Anonymous said...

1oo hari lama tuh...kalau aku 10 hari jer....pasal hari yang ke 100, Malaysia dah kena jual...hahahahaha.

Yang sarung baju tu pasal dapat free.. nak baca pun tak faham. Org bagi sarung jer la....
Turun kat Labis pun mintak duit mak bapak.

last bloodz said...

tergadai la negara lepas nie..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...