Ke Mana Perginya Persatuan-Persatuan Belia Menikus?

Mana dia MBM?
Mana dia GPMS?
Mana dia Belia 4B?
Mana dia MAYC?
Mana dia ...?

Di mana belia-belia kita dalam hal Bersih ini?

Setakat masa PC, hebatlah mereka dalam bab kasi kenyataan dan masuk suratkhabar di PC.

Kalau setakat atas forum dan seminar, pandailah mereka dengan cakap kosong macam orang lain tak terfikir dulu.

Kalau setakat nak kumpul tandatangan sejuta, alah ... kerja pondan begitu pun tak pasti tercapai tandatangan sejuta.

Dalam hal Bersih 2.0, lebih penting untuk turun dan hadapi pemberontak Bersih 2.0 yang memperguna demokrasi untuk membawa huru hara dan anarki. Biadap-biadap ini mahu merampas kuasa secara tidak demokrasi dan secara tidak mengikut perlembagaan dengan sokongan agensi luar negara yang ada agenda.

Persatuan-Persatuan Belia selalu berjanji akan turun dan bawa ratus orang dan ribu orang tapi selalunya sebatang hidung pun tak nampak. Tetapi bila ada program sukan, hiburan dan lain--lain, ramailah turun.

Yang tidak malunya, mereka ini sering berkata belia harapan bangsa dan pemimpin masa depan. Jelasnya mereka ini hanya cakap penuh klise.

Sebenarnya mereka hanya tahu meminta-meminta wang sana sini. Sudah hilang semangat perjuangan kerana persatuan belia hanya jadi batu loncatan untuk semua pemimpin belia ini maju dalam politik.

Ada persatuan belia dah cakap terang-terang tunrun ke Berih hanya mmebuang masa dan lebih baik salurkan sumber ke program yang lebih positif.

Itu hanya alasan pondan dan khunsa yang takut mati berjuang.

Bersih adalah satu pertembungan di mana agama, bangsa dan negara jadi pertaruhan. Jika ini pun belia-belia dan persatuan tak berani turun, ternyatalah mereka ini penakut, pengecut dan bacul. Mereka tak layak jadi pemimpin masa depan.

Majlis dan Persatuan Belia yang penakut dan pengecut tidak layak dibantu kerajaan. Mereka lebih layak meminta dari seorang pemimpin gay bernama Anwar Ibrahim dan tukar saja jadi persatuan gay.

Dengarnya ribuan belia akan mengikut Bersih. Jadi ... apa yang mereka-mereka dalam gambar di atas itu buat? Dok sebat peruntukan aje sampai badan masing2 semua gempal-gempal makan peruntukan ke?

Bila negara perlukan belia berjuang dan bertempur mempertahankan demokrasi dan keutuhan perlembagaan, bacul-bacul ini takut pula nak turun.

Apa perlu kasi lebih ramai orang muda bertanding untuk PRU13 jika ini sikap belia-belia??? Penakut!!! Pengecut!!!theunspinners

1 comment:

Anonymous said...

utuk tetapan semua masalah ini sekarag dia org tegah siasat, saya baru ajer call HQ kfc kl....harap maklaum tak lama lagi kita akan tahu siapa buadak yang tak sekolah tu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...