Ni Dia! Video 'Ustaz Ali Setan' Yang Panass! (Kelautt Beb)



AS tak mau cakap banyak, tapi AS nasihatkan pembaca layan sampai habislah luangkan sedikit masa.
Tapi 15 minit pertama, isinya 'zero' takde isi. Azmil banyak bercakap tidak berdasarkan reality hidup di malaysia ini!

Maka selepas itu keluarlah isi ceramah yang bagi AS ntah apa-apa punya ceramah yang terang-terang merapu dan meraban yang berulangkali menyebut melayu bodoh!
Banyak tuduhan liar dari Azmil yang sungguh jangkal dan dengan mudah mengkafirkan orang lain!
takat ceramah macam tu, AS pasti ramai dari kita yang mampu beri tazkirah lebih baik dari dia..
Tapi biasa la kan, artissss....

Namun AS tetap tak nafikan ada juga sedikit 'ilmu' dari Azmil Mustafa yang digelar Ustas sekarang ni..

kelauttt beb ceramah Ostad nih!!

24 comments:

Anonymous said...

biasalah bila dah sakit nak mampus dan kerajaan umno/bn tank nampak dia nak mampus, meraopulah dia.... biasalah.., cuma dia yg ini seniman... seniman kepala lutut

joe black said...

aku tgk dlm setengah jam je..

serius cakap, aku setuju dgn ko AS,
aku bleh bg tazkirah lebih baik dr dia...

Lebai Malang said...

..tazkirah ke..atau merapu je..

tOy said...

maaf cakap...
memang ada yg bagus dlm ceramah dia, tp yg xdak isi pun bnyk... kat M'sia xdak sekolah jenis kebangsaan Melayu?? ape punya buta manusia ni... abih tu sekolah SAR tu apa, even sekolah kebangsaan harian pun xde lak ngajar semua agama tu sama... geng2 PAS je patut dgr ceramah dia ni...Pasal Lord Reid bukan main lagi... abis tu pasai Guan Eng lahanat tu x nampak plak dia ye... melingkup la klu cam ni..

anti ali setan said...

takat bg tazkirah ngadap laptop apple macbook aku pun bleh...

dia reti ke apa dia cakap bab deb tu?
letak 30% pun tak achieve camne nak letak 70%?
munasabah la skit..

Anonymous said...

ostad cari makan...kelentong makmum...dosa sendiri tanggung...janji RM masyukkk...

amirsp said...

mangkok ayon sungguh la dia ni.
mana ada d sekolah di ajar allah tu sama dengan batu dan kayu.
aku rasa dia ni kena rasuk dengan setan kot.duduk atas kerusi macam tu pon dok cakap merapu lagi.pulak tu siap kata duit ceramah habis untuk dibuat bayaran rawatan.

aku rasa dia ni p ceramah bukan dengan iklas tp nak cari duit

Anonymous said...

si azmil ni dah meroyan dah..dulu dia belajar pun kat AS..hidup mcm kapir sampaikan nak baca alfatihah pun tak reti...skang ni rasa2 ada sikit ilmu mulalah nak bongkak dan riak...pas tu ajak pulak org lain jadi mcm dia...emm...meroyan dah org tua ni...

whiteorange said...

Bro

Gua tengok video dia tebuk tebuk je sebab boring

Gua rasa mamat ni sakit la bro,

Bukan sakit nak mati

tapi sakit jiwa

Mamat macam ni banyak kat kampong kampong mahupun dibandar bandar

Bila rasa umur dah meningkat tua, bila dah mula jinak jinak dengan surau atau masjid, bila dah pandai pakai jubah dan kopiah pun dah mula berlilit serban, maka BERMULALAH EPISOD tengok orang lain semua tak betul...... ini sebenarnya fenomena orang Melayu ...

Gua rasa, ilmu agama dia pun tak tinggi mana! kalau tak de lap top, gua rasa lagi dia tergagap gagap.

Gua tak nak komen banyaklah, gua cadangkan mamat ni berhijrah sahaja ke Syria !!!

Anonymous said...

Nanti nanti dulu, jangan kutuk dia. Kalau perhati betul betul, dan kalau kau kat tempat dia, aku rasa kau orang mungkin akan buat benda yang sama. Dia melahirkan kekecewaan nya terhadap sistem atau cara orang melayu membuka atau memberi peluang kepada orang melayu sendiri. Yang kaya bertambah kaya walupun bodoh, yang miskin akan terus miskin walaupun pandai. Kau orang tengok sajelah sekarang berapa kerat orang melayu yang kaya dan berjaya yang mahu bantu bangsa sendiri. Di GLC bangsa melayu yang ada kuasa, tapi bagi peluang kepada bukan melayu untuk naik pangkat dengan cepat sekali, orang melayu yang ada pangkat sikit seperti CEO ka, COO ka, Manager ka dipinggirkan secara halus dan kadang kadang dipersalahkan atau dikambinghitamkam supaya dibuang kerja. Cuba selidik, syarikat GLC manakah yang Ketua nya memilih bangsa lain sebagai Pembantu Khas atau penasihat utamanya dan cuba tengok bagaimana orang melayu sendiri dipinggirkan. Lebih lebih lagi yang macam jenis lembut tapi cukup berbahaya. Kalau Melayu berdengki, berdendam dan sebagainya, begitu juga lah bangsa lain sebab kita ini manusia. Naluri manusia lebih kurang sama saja. Tapi yang bodohnya bila orang melayu menjahanamkan bangsa sendiri apabila kena cucuk sikit saja dengan bangsa lain.
Sesiapa saja lah, cuba selidik dan perhatikan, manakah GLC yang penasihatnya bukan dari bangsa sendiri. Aku tak nafikan bangsa lain ada juga yang jujur bahkan lebih jujur dari orang melayu, tapi ada juga bangsa lain yang bersifat seperti orang melayu seperti berdendam, menghasut dan sebagainya. Aku rasa Azmil ni fokuskan kapada GLC yanitu syarikat yang ditubuhkan sepatutnya untuk membantu bumiputera.

Anonymous said...

Banyak sangat dia kafirkan orang
diri dia sendiri pun tak tentu camne..

Agama Islam mengharamkan seseorang islam itu menuduh kafir terhadap seorang islam yang lain kerana Rasulullah s.a.w. telah bersabda:

“ لا يرمى رجل رجلا بالفسوق ولا يرميه بالكفر الا ارتدت عليه أن لم يكن صاحبه كذلك “ .

Ertinya diriwayatkan oleh Abu Zar sebagaimana yang tersebut dalam kitab –kitab Sahih Imam Bukhari dan Sahih Imam Muslim yang bermaksud: “ Barang siapa yang menuduh fasik atau kafir terhadap seorang lain adalah dia sendiri akan menjadi fasik atau kafir jika tuduhannya tidak benar.Telah ijmak sekalian ulama Islam pada menyatakan perbuatan itu adalah suatu dosa yang besar-kalau pun tidak boleh dikatakan sebesar-besar dosa kerana menyebabkan orang yang membuat tuduhan itu sendiri menjadi kafir akibat dari tuduhan yang tidak sebenar itu.

Khai said...

Kesian Ostad ni. Kita doakan semoga Allah ampunkan dosa2 dia pada org Melayu Islam di Malaysia ni. Biasalah bila rasa diri tera, rasa diri alim, rasa diri bagus sket dari org lain mulalah merapu meraban mengata tanpa usul periksa, Sape yg tgk video ni mesti setuju ngan aku yg Ostad ni jahil sejarah dan buta hati perkembangan Islam di negara sendiri. Patut le dia sygkan sangat negara SYria tu.

Anonymous said...

yang paling aku nak tergelak masa 1.02.00 dia kata kita sokong beli cocacola,macdonal .....

yang bestnya dia beli laptop apple..
aku rasa apple tu buatan syiria ka apa...

zaerazak said...

dalam sedih merungut tak de duit tapi di depan mata tu dia mac book pro……. cakap serupa hindu..!

Anonymous said...

ahaha...takkan tanya mufti jer..tak nak tanya nik aziz pasal kafir? melalut mcm setan jugak dia nie...sekolah agama rakyat? sekolah menengah agama? berdegar2 soal kafir..yg puak PAS samakan guan eng persis khalifah apa citer? jgn hipokrit lahh ali setan...

Anonymous said...

Dr aku layan ali setan elok tgk ali mamak dh tentu tk merosak minda ckp mcm baguih semua abeh kapiaq yg dia ceramah pakai laptop teknologi org kapiaq silap2 yg operate jantung diapun belajaq kt kapiaq mana nk capai 30% kalo dok ceramah buang masa melayu

Anonymous said...

Kesian tengok ostad ni....
Macam ceramah politik je...
kah.. kah.. kah...

carilah ilmuan Islam yang hebat untuk menyampaikan ceramah agama dan berdakwah dalam bentuk nasihat, agar manusia mentaati perintah Allah, bukan pandai menghukum sana kapir, sini kafir.

Nampaknya ostad mee celop sudah jauh menyimpang dari Sunnah Nabi s.a.w.

Anonymous said...

nabi ajar umatnya berdakwah dgn cara lembut tapi tegas, penuh kesabaran dgn ucapan yg berilmu menarik le arah Islam dgn akhlak yg mulia, bukan menyalahakan setiap perkara yg dah berlaku cuma harus perbetulkan dgn penuh kesabaran, kalau begini caranya dia juga lari dari cara berdakwah yg diajarkan oleh Nabi Muhamad S.A.W

Anonymous said...

Banyak yang aku tak setuju dengan ustaz ni..pemikiran jumud. Kekadang boleh memecah belahkan perpaduan sesama Islam ni..Semua yang diceritakan tu mungkin adalah diri dia sendiri semasa muda-muda dulu. Cara dia ceramah dengan tuduhan melulu tanpa kupasan isi beranggapan semua orang ni sama macam yang dia pernah buat masa zaman dia jahil terpesong dulu cth-:

Yang pertama bab agungkan orang kafir. Bukan semua macam tu kat M'sia ni.

Yang kedua plak beranggapan ilmu matematik sains dan technical (cth fizik & biologi) tu bukan ilmu Allah.. dan anggapan menghafal belajar mengaji serta baca al quran je ilmu Allah.

Lagi berkenaan mempersoalkan perlembagaan Malaysia? Bersyukur kita M'sia ni yang masyarakat majmuk ada perlembagaan ni. Susah tu nak pimpin negara yang ada bangsa dan agama lain. Mana ada perlembagaan sekular kat dunia ni tercatat fasa mengenai agama. Yang ada hanyalah di Malaysia yang termaktub fasa berkenaan Islam sebagai agama rasmi. Agama bangsa lain takda pun sekatan untuk diorang amalkan. Kita bersyukur mendapat peruntukan awam untuk perkembangan agama Islam. Nak sembahyang dengan berdakwah takda sekatan. Banyak dah pindaan untuk memartabatkan agama islam contoh mahkamah syariah. Sapa ketua agama Islam kalau bukan agong kita. Salah ker kita hormat?

Bab aliran sekolah..ustaz ni macam anggap semua orang di M'sia ni sekolah mubaligh kristian cth saint joseph atau convent...aku duduk kat johor ni dulu ada 2 sesi belajar. Pagi sekolah kebangsaan pastu petang sekolah agama tahun lewat 80an. kitaorang belajat tauhid, faraid, bahasa arab muamalat munakahat guna kitab mutlakalbadrin yang susah gila nak baca. Sapa cakap melayu bodoh takda sek agama? belum lagi berceriata sek agama rakyat lagi. Sek cina ngan tamil mana ada belajar agama diorang..diorang tekankan budaya bangsa dengan pendidikan moral adalah.

ustaz ni dulu hidup berkembang zaman 70an-80an mana boleh isi ceramah dia tu samakan dengan zaman sekarang yang penekanan agama islam banyak dah berkembang..

Tak salah belajar kat Syria tp jgnlah dikutuk negara sendiri. Kat M'sia ni pun banyak ruang dan peluang untuk menuju ke jalan Allah tapi kekadang pelaksanaan manusia yang lemah ni je kurang. Mohon doa semoga bertambah baik.

Sayangilah agama, bangsa dan negara makmur kurnian Allah ni tanpa prajudis

Anonymous said...

Patutnya si Azmil ni belajarlah dengan Ustad Kazim, jadi anak murid Ustad Kazim, biarlah masih berguru walau umur dah dihujung senja sekalipun. Dan biar guru tu dari kalangan yg dpt memberikan tunjuk ajar perkara2 yg baik, adab dan tingkahlaku yg bagus...

Lagi satu, Ustad Kazim tu sendiri adalah antara pelajar agama yg belajar di Malaysia ni, lihat sendiri la bagaimana ilmu yg beliau manfaatkan berbanding si 'Ali Setan' ni.... jauh panggang dari api.

Nazri Razra said...

Biar ler dia dgn cara dia. Itu hak dia nakkata apa..tp semua yg dia cakap tu enggambarkan hati dia sebenarnya

Anonymous said...

Yang Salah bukanlah penceramah...tapi Yang Menjemput...Pantang tenguk Serban Besar itulah ukuran Ilmuan....Tauhid pun tak belajar....Mati nanati pergi mana....

Anonymous said...

Ceramah agama paling bodoh yang saya pernah dengar.Kalau orang asli dengar mereka pun lari biarkan di ceramah berseorangan.Sebab mereka lebih baik dan lebih tahu.Baru balik Syria dah pandai nak cerita itu ini.Orang yang duduk lama di arab tak pernah kata bagsa dia bodoh.Masa di jadi pelakon dulu tak pernah dia fikir bangsa melayu,hal haram.Letak serban kat kepala panadai kata orang.Macam ini nak dijadikan penceramah.Kalau dia mampos siapa yang angkat dia ke kubur.Melayu yang dia kata bodoh tu lah yang nak masukkan dia dalam lubang kubur.Palui punya Aznil,merapu macam budak meroyan.Cakap langsung tak logik.Matematik mesti fail masa sekolah.Jangan dengar cakap dia,lebih baik dengar cermah tukang ubat di kaki lima ada faedahnya.

Anonymous said...

dia boleh bagi contoh benda jahat dengan mudah sb dia dulu pun mcm tu..cumanya patut dia sebuat "saya dulu...." baru la betul..ini orang itu la org ni la..puiii lapenceramah mcm ni..ni ceramah cari makan ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...