Bongkar! ZZ Dedahkan Pula Dalang Fitnah Rosmah?


Syabas aku ucapkan kepada zamzarinazambri diatas hasil usaha beliau yang bersama-sama membantu membersihkan fitnah yang dijaja oleh puak pakatan haram. 

Insiatif yang si ZZ lakukan semalam(Video di SINI) dengan mengadakan rakaman eksklusif bersama Farid Ismeth Amir sekurang-kurangnya dapat menepis tohmahan jahat dari puak pakatan yang tak takut dosa memfitnah dan mengadu domba orang itu.

Kali ni si Zamzarina keluarkan satu entry lagi membongkarkan dalang yang memanipulasi dan memasukkan info palsu didalam wikipedia dan kemudian djaja ke serata alam. Teruskan usaha anda Zamzarina membongkar kepalsuan menegakkan kebenaran.


WIKIPEDIA

Disinilah antara punca hal ini berlaku.. Ramai yang tak pasal-pasal dapat dosa kering menyebarkan fitnah yang mereka percaya ia perkara sahih! Jom kita baca skit tentang Wikipedia..


Maafkan ZZ andai penjelasan ZZ ini kurang tepat.. Almaklumlah ZZ bukan seorang yang arif dari segi teknikal dan internet.. Apa yang ZZ cuba jelaskan adalah berdasarkan bacaan dan pemahaman sendiri..

Jika dilihat daripada penerangan di atas.. Wikipedia adalah 'Open Source' yang mana artikelnya disumbangkan oleh 'volunteers'.. Justeru, rujukan di sini tidak semestinya tepat dan diragui.. Bak kata orang, 'dengar boleh percaya jangan'..

Berbalik kepada emel yang ZZ terima, menurut pengirim Dalang yang bertanggungjawab menyebarkan fitnah di Wikipedia terdiri daripada beberapa individu yang sengaja nak memutarbelitkan fakta.. Lihat gambar dibawah..

 
'Screen shot' di atas menunjukkan tiada maklumat 'Farid Ismeth' seperti yang telah diubahsuai pihak tertentu.. Walaubagaimanapun, maklumat di Wikipedia tersebut telah diubah sebanyak lebih 60 kali dengan memasukkan beberapa fakta 'negatif'.. Menurut pengirim, beliau telah membetulkan fakta yang sebenar bagaimanapun pihak satu lagi akan menukarkannya kembali.. Baca seterusnya di

1 comment:

Anonymous said...

betul ke tidak itu hanya antara dia dan Allah. Yang pasti apa yang nampak di mata rakyat. Rosmah telah melampaui batasnya sebagai isteri seorang pemimpin dan lakinya seorang yang lemah pegangan terhadap dirinya. sesiapa yang naik sebagai pemimpin dalam UMNO dan meneruskan legasi penyelewengan dan rasuah perlu di nyahkan! Apa2 pun ABU!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...