Bukan Anwar! Tapi 99% @chegubard Akan Bertanding Di Nibong Tebal? Ini buktinya.. @dzainalabidin

Terdahulu aku pernah keluarkan entri di SINI berkenaan si Anwar Ibrahim yang bersungguh-sungguh mahu bertanding di kerusi Parlimen Nibong Tebal. Begitu juga dengan spekulasi kehadiran anak beranaknya iaitu Nurul Izzah dan Nurul Nuha.

Namun dalam satu ceramah bodoh yang dinamakan Merdeka Rakyat 3 bulan selepas itu Anwar flip-flop menafikannya pula dengan mengatakan dia akan terus mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh yang telah disandanginya sejak sekian lama. Anwar mana ada telur nak keluar dari Permatang Pauh.

Calon yang paling hangat diperkatakan sekarang untuk mewakili kerusi pakatan haram di parlimen Nibong Tebal ialah Chegu Bad. Dia nampaknya begitu sukar nak cari makan di rembau dengan penolakan yang ketara dari rakyat sana dan dia beralih ke sini kerana depa rasakan kononnya seat Nibong Tebal dia boleh menang.
Silap banyak la beb!

Belum cuba belum tau Bad.
Hang mai bertanding di sini dulu, nanti hang tau la langit tinggi ka rendah.
Orang luar macam hang mai Nibong tebal senang saja kami nak ajar!

Aku nak tanya, apa jasa Chegu Bard kepada rakyat Nibong Tebal selain dari dia datang mengadu-domba, memfitnah dan membuat kacau sahaja selama ini dengan siri ceramah yang kerap Bard turun disini? 
Ada sesiapa boleh jelaskan??

Perbezaan jasa dan sumbangan Tok Non dengan Che Gu Bard selama ini umpama langit dan bumi.
Chegu Bard orang luar yang naif yang tidak tahu apa-apa tentang keadaan rakyat Nibong Tebal. 

Kesian pula aku tengok dengan kepimpinan PKR Cabang Nibong Tebal seperti YB Maktar, Hj Wan. Rizal Hamid dll yang mana keupayaan mereka sebagai anak tempatan dinafikan dan dipersetankan oleh Anwar Ibrahim dimana Anwar hanya memandang mereka dengan sebelah mata untuk menggalas perjuangan PKR di kerusi Parlimen Nibong Tebal.
Kenapa Gambar Chegubard boleh terpampang di banner bersama kepimpinan PKR Cabang Nibong Tebal dalam ucapan selamat menyambut Ramadhan? Apa kaitannya dengan Nibong Tebal selain nak promosikan diri secara murahan!

Sumbangan kurma 5 ulas pun Si bard ni nak menempek muka? Mana punya orang Rembau sesat ni?
Tak malu betul!

Cerita menarik Che Gu bard kurma 5 ulas telah diulas oleh rakan blogger PenggempurMutiara

Gambar-gambar dibawah pula adalah bukti si bad ni cuba melobi memperkenalkan diri di sekitar pekan nibong Tebal.
Jual babi pun Bad randukk..
Ada dia kesah? janji Undiiii...

Untuk warga Nibong Tebal yang baca blog ni, sekali lagi aku nak pesan jangan tersalah pilih lagi kali ini dalam PRU13. Korang sedar tak apa jasa YB PKR Tan Tee Beng yang diangkat sebagai Ahli Parlimen Nibong Tebal selama ini selain dari dia menghilangkan diri terus selepas itu? Begitulah bahanaya jika memilih orang luar..

Dato Zainal Abidin Osmanlah orang yang sewajarnya diangkat kerana beliau anak empatan yang telah banyak berjasa kepada orang Nibong Tebal dan beliau memahami setiap denyut nadi permasalahan orang Nibong Tebal.
Kalau pilih orang luar yang jasa apa habuk pun takda, menyesal kemudian tiada guananya.


2 comments:

Anonymous said...

Nak tau ape Chegu Bard boleh lakukan bila dah jadi Ahli Parlimen??? Tulis surat terbuka.. tulis surat karangan dan tulis surat memorandum... itu je la kepandaian dia....

Nasib rakyat??? Itu belakang kira... jangan mau undi....

Bila nak masuk PRU-14 nanti, kalau rakyat tempatan mengamuk, pergi cari seat lain yang selamat untuk dia hasut lagi, sekali lagi terpilih jadi MP, kerja utama dia... tulis surat terbuka.. tulis surat karangan dan tulis surat memorandum...

Tak percaya?? Cuba la undi mangkuk tingkat ni...

Anonymous said...

* kesilapan..

Nasib rakyat??? Itu belakang kira... janji* mau undi....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...