Ketua Pemuda hamPAS Kena Balun Kaw-Kaw Dalam Muktamar


Ucapan dasar ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi kali ini disifatkan sebagai tong kosong dan membosankan.
Yang menariknya, hampir semua wakil pembahas dari negeri-negeri menyuarakan tak puas hati dengan ucapan dasar kali ni yang katanya panjang lebar sampai 55 mukasurat tu.

Ada yang kata ucapan tu sekadar retorik pasai realitinya kepimpinan tertinggi pun takdak kawasan untuk bertanding dengan maksud kepimpinan tertinggi pun takdak grassroot untuk merasai sendiri macamana realiti sebenar untuk menggerakkan pemuda dan dalam masa yang sama nak tarik sokongan msyarakat digrassroot kepada PAS.

Ada sorang perwakilan pulak belasah pasai Akademi Kepimpinan Pemuda yang walaupun disebuat dalam ucapan dasar untuk diperkasakan padahal realitinya status semasa AKP pun tak jelas, entah hidup entah dah mampus,  langsung takdak dah latihan untuk pemimpin pemuda.

Member tu kata, kesian la sama kepada pemuda macam dia yang takdak peluang untuk ditarbiah di macam yang berkesempatan masuk universiti yang penuh dengan usrah, tamrin dan bermacam-macam program tarbiah perkaderan.

Yang lebih menarik lagi ada perwakilan yang membelasah Pemuda PAS Malaysia yang masih gagal lahirkan pemimpin yang boleh jadi ikon dan igauan anak muda. Pemimpin Dewan Pemuda nampak macam 'tua sebelum masanya", muda tapi sedar diri berlagak nak jadi orang tua. -Petikan/Suntingan Dari Cenangau

A.S kata, pemuda PAS banyak retorik belaka. Tiada apa yang mampu dibanggakan oleh mereka. 
Tiada apa sangat jasa mereka kepada agama, bangsa dan negara selain daripada hanya banyak mengadu domba. Pemuda PAS ni diibaratkan sebagai ada tak tambah, takdak pun tak kurang. 
Impak kehadiran pemuda PAS memang kurang dirasai, Pemuda PAS banyak buat kerja bodoh dan buang masa seperti jaga parking, usung tabung kutip derma semasa ceramah dan 'buat ramai' semasa demo sahaja terutamanya detik bershit 3.0 dimana mereka dengan biadap dan kurang ajar merempuh sekatan polis.

Kebebasan suara dan kelantangan mereka dalam mengutarakan sesuatu isu terutamanya berkaitan agama seolah-olah tersekat dan dihalang apabila mereka duduk dalam pakatan haram bersama DAP. 

2 comments:

Anonymous said...

pemimpin berotak leperrrrrr

Anak Lenggong said...

Bagus lah kalau saperti apa yang dikata..baru sedar ke diri dijadikan barua..pacacai dan kuli batak kepada pemimpin yang gila kuasa..tau kah kalian setiap kali kalian berhimpun menjadi samseng jalanan beratus ribu rakyat di kawasan KL menyumpah akan perangai kalian sebab mengganggu kehidupan seharian mereka untuk bersosial, beriadah bersama keluarga dan mengganggu perjalanan warga kota ketempat kerja..pemandu teksi tak boleh bekarja dan para peniaga terpaksa menutup premis mereka..

Selama ini kalian syok sendiri bila dapat mengerah warga luar dari KL membuat onar dikotaraya tetapi warga kota yang menanggong kesan nya..orang ramai bukanya memuji tindakan kalian tetapi kelibat kalian disumpah seranah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...