5 Makhluk Gila Kuasa Ini Bakal Digugurkan Oleh DS Najib.

Atas dari kiri: Datuk Latt Shariman Abdullah, Datuk Shahlan Ismail, Datuk Mohd Shafei Abdullah. Bawah dari kiri: Datuk Mohamad Fatmi Che Salleh dan Datuk Mohamed Suffian Awang

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkemungkinan akan menggugurkan kesemua pembantu politiknya atas prestasi mereka yang kurang memberangsangkan.

 Menurut laporan The Malaysian Insider hari ini, kesemua dari mereka digugurkan daripada jawatan masing-masing kerana dikatakan ‘meletakkan kepentingan diri melebihi Perdana Menteri’.

 Memetik dari kenyataan dari ‘sumber’, portal itu melaporkan bahawa langkah tersebut dibuat menjelang pemilihan Umno tahun ini. Sebelum ini, pembantu-pembantu politik PM itu telah mendapat kritikan dalam blog-blog pro Barisan Nasional (BN) kerana tewas dalam pilihan raya umum ke-13 pada 5 Mei lalu meskipun di negeri yang telah ditawan semula BN.

 Antara yang disenaraikan sebagai pembantu politik yang bakal digugurkan termasuk Datuk Latt Shariman Abdullah, Datuk Shahlan Ismail, Datuk Mohd Shafei Abdullah, Datuk Mohamad Fatmi Che Salleh dan Datuk Mohamed Suffian Awang. Menurut portal itu lagi, kelima-lima mereka dilihat sebagai strategis bilik perang pilihan raya Najib dan mempunyai peluang mengembalikan kemenangan majoriti dua pertiga kepada BN.

 Terdahulu, bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin, dalam satu wawancara akhbar berbahasa Cina, China Press, membidas penasihat-penasihat PM yang menjadi salah satu faktor BN kalah teruk di dalam PRU-13. Tun Daim dalam kenyataan beliau telah mendesak Najib Razak memecat penasihat-penasihat tersebut.

Katanya BN kalah dalam pilihan raya 5 Mei kerana kesilapan strategi digunakan oleh penasihat Perdana Menteri serta pergaduhan dalaman parti. “Betul, anda perlu tanya BN. Tetapi pada pandangan saya, ia adalah strategi salah.

Seperti yang saya katakan sebelum ini, ini adalah pilihan raya Parlimen dan bukannya pilihan raya presiden,” tambah bekas menteri itu.

 Sementara itu penganalisis politik, Ibrahim Suffian ketika dihubungi menyifatkan tindakan tersebut jika benar, mencerminkan ketegasan PM dalam memastikan pentadbiran kali ini mendapat nasihat yang baik. Bagaimanapun beliau masih kurang pasti dengan laporan tersebut kerana setakat ini masih belum ada apa-apa pengesahan dari pejabat PM.

 “Kita masih tunggu dan lihat... orang-orang tu dah lama.. mereka beri nasihat bukan sahaja dari segi politik tetapi dari segi pentadbiran juga,” kata Ibrahim yang juga Pengarah Merdeka Centre.

 Katanya langkah itu mungkin juga menandakan bahawa Najib mahu memulakan pasukan yang baru dalam menghadapi Perhimpunan Agung Umno dan pentadbiran baru. Tambah Ibrahim, ini juga menunjukkan bahawa PM telah membaca ‘isyarat’ serta kemahuan pihak di dalam parti yang mahu melihat berlakunya perubahan.-AstroAwani.com

A.S KATA, A.S SETUJU 100% MEREKA SEMUA NI DIPECAT. DARI AWAL KE LIMA NAMA INI DICALONKAN DI KAWASAN MASING-MASING AKU DAH TAK BERKENAN. 

MAAF LA TAJUK AKU DI ATAS YANG MENYATAKAN MEREKA GILA KUASA. MEREKA SEPATUTNYA DUDUK DI TEMPAT ITU UNTUK BANTU NAJIB, BUKANNYA SEBAGAI PLATFORM UNTUK MENAIKKAN DIRI MASING-MASING.

SEPATUTNYA MEREKA PERLU TUMPUKAN 100% PERANAN MEREKA MEMBANTU DS NAJIB DALAM MENGHADAPI PRU13 YANG LALU. INI TIDAK, SEMUA PAKAT KALUT NAK JADI CALON. LAST-LAST, KELIMA-LIMA MAKHLUK NI KALAH PULAK! AMBIK HABUAN!!

2 comments:

sygumno said...

Setuju dgn ko A.S. puak2 ni mmg gilo kuasa. Setpol nak jadi. Calon pru nak jadi. Last2 yg dikejar x dpt. Yg dikendung keciciran. Jadi lobai malangle gamaknye..

Najib kene berubah. Firm dlm kptsnnya. Dgr citer pegi lantik Anak Aseh che mat pulak, camne nak berubah ni..?

Anonymous said...

Khairun tu kalau lantik nanti jadi macamtu jugaklah..PM hati2..admin tlg smpikn kata Khairun tu lg bahaya daripada Sahlan!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...