Cheras dan Kajang. Padan Muka Orang Melayu..




1.Tan Kok Wai-Parlimen DAP Cheras hasil pilihan melayu Cheras telah merampas serta menutup perniagaan Melayu yang hanya berniaga steambot, air tin, apam balik dan banyak lagi stall kecil milik Melayu. Slogan yang orang melayu Cheras selalu laungkan iaitu: 
"Ini kalilah!" 
"kita Tukar!"
"kita Ubah!"
telah bertukar sebaliknya diluar jangkaan mereka. Sehingga ada diantara peniaga Melayu Cheras yang telah mengundi cina DAP telah makan hati dan terkejut atas tindakan DBKL yang diarahkan oleh Tan Kok Wai itu. Begitulah keadaan peniaga dan penduduk Melayu Cheras yang telah memilih cina DAP sebagai wakil rakyat mereka.

2.Penduduk Melayu Cheras yang sering memberitahu kepada umum bahawa "kita harus bagi peluang kepada pembangkang memerintah selama 5 tahun dahulu. nanti jika tidak suka, kita ubah kembali, 5 tahun tidak lama pun" telah menjadi trauma akan keadaan yang baru melanda di Downtown Cheras baru baru. Periuk Nasi mereka yang sebelum ini tidak pernah menjadi halangan, dan ini perkara pertama terjadi setelah bertahun-tahun berniaga di tepi jalan Downtown Cheras.

3.Ini sudah kali ketiga tempat berniaga orang Melayu dirampas serta diserang selepas PRU13.Tempat pertama(1) adalah hasil pilihan Melayu Penang iaitu di Uptown Bandar Perda diatas arahan DAP Lim Guan Eng

Tempat kedua(2) adalah hasil pilihan Melayu Kajang, iaitu di Bazar Ramadhan Reko Sentral Kajang, Tapak depan Econsave. Hasil pilihan Melayu Kajang yang mengundi PKR Lee Chin Cheh. Juga penutupan tapak itu atas arahan Exco Selangor DAP:
-DAP:Teng Chang Kim
-DAP:Fan Yong Hian Wah
-DAP:Hannah Yeoh

Tempat ketiga(3) sekarang adalah hasil pilihan Melayu Cheras iaitu di Downtown Cheras, hasil pilihan Melayu yang mengundi DAP Tan Kok Wai yang telah merampas kesemua stall peniaga Melayu ditepi jalan Downtown Cheras yang sebelum ini tidak pernah menjadi masalah kepada orang Melayu untuk berniaga kerana umum semua orang tahu sejak dibuka lagi kawasan itu memang tempat pencarian wang bagi orang Melayu dan sesak itu adalah perkara normal.

4.DBKL yang merampas stall-stall ini tidak boleh berbuat apa-apa, kerana mereka berkata, mereka hanya menjalankan tugas dari pihak atasan, yakni dari arahan Tan Kok Wai DAP. Tan Kok Wai hanya memaklumkan dimana rampasan ini hanya bertujuan untuk menambah baikkan kawasan Cheras dan strategi untuk menolong perniaga sahaja. Kedengaran DAP mahu membuat beberapa pindaan dan perubahan dengan penutupan di peniaga kawasan Melayu Kelantan pula selepas ini. Tujuan pindaan dan perubahan tersebyt akan datang kepada Kelantan bertujuan untuk memajukan negeri dengan strategi yang berlainan dari PAS. DAP menasihatkan supaya PAS Kelantan akur sahaja apa apa tindakan DAP yang mahu dibuat di Kelantan, diatas semangat setiakawan.

5.Cheras antara tempat paling terbesar yang subur dengan kedai mesin slot judi kuda dan pelacur dibawah jagaan DAP.  -SumbeR

3 comments:

Anonymous said...

DBKL pun satu. Cuba jangan ikut telunjuk Dap lahanat tu Apa dia org bolih buat?

Ari said...

org UMNO..point da bnyk dh..xkn nk tngu dkt PRU14 bru nk gerak..sambil mengopi tuh cerita2 la skit...

Anonymous said...

PADAN MUKA HAMPA....PILIH LAGI KOMUNIS....PERUBAHAN???APA PERUBAHAN??SAMPAI NAK TUKAR KE REPUBLIK PUN NAK SOKONG LAGI???LEPAS NI MELAYU YANG DUDUK DI CHERAS HISAP KOTE CINA TU PLAK BOLEH???PERUBAHAN IKUT TELUNJUK BIAR BERPADA-PADA MASIH TAK SEDAR2 LAGI GILA PUNYA MELAYU CHERAS

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...