Lagi Bukti Projek '1 Malaysia Spiritual Tourism' Menipu!

Apek dan MakNya Ini Guna Pejabat Pkr. Yang busuk nama kerajaan BN juga disebabkan benda yang fitnah.

KUANTAN – Lebih 10 penduduk di sekitar Kuantan membuat laporan polis apabila menyedari pelaburan mereka menerusi sebuah projek mega  menggunakan nama “1 Malaysia Spiritual Tourism” yang diperkenalkan oleh sebuah syarikat sebenarnya tidak wujud.

Rata-rata mereka membuat tempahan dan pelaburan untuk ruang tempat menyimpan abu mayat yang kononnya bakal dibina di dalam sebuah piramid 30 tingkat yang juga antara salah satu agenda utama projek mega di Gambang itu.

Seorang mangsa, Chen Siew Tee, 64 berkata, dia membuat pembayaran sebanyak RM 16,500 untuk menempah 10 unit ruang tempat menyimpan abu mayat.

Menurutnya, dia mula mengesyaki telah ditipu apabila maklum balas kerajaan negeri mengesahkan tiada sebarang projek menggunakan nama “1 Malaysia Spiritual Tourism” dijalankan di Gambang.

“Saya membuat pembayaran pada 28 Ogos 2013 yang lalu dan wang yang dibayar bukan sahaja dijanjikan 10 unit tempat penyimpanan tersebut tetapi sebagai pelaburan.

“Apabila membuat bayaran, kami turut dijanjikan pelaburan yang bakal membawa keuntungan berganda.

“Suami saya was-was dengan projek berkenaan dan menemui pengarah syarikat tetapi dia hanya memberikan sehelai resit serta sijil pengesahan pembayaran.
“Apa yang pelik pembayaran bukan dibuat ke atas akuan syarikat tetapi menerusi nama pengarah syarikat itu sendiri.

“Apabila diselidik, kementerian pelancongan ada mengeluarkan kenyataan di media mengatakan projek berkenaan tidak pernah wujud,” katanya kepada media, di sini, semalam.

Sementara itu, Adun Teruntum, Sim Chon Siang berkata, setelah diselidik projek berkenaan tidak pernah wujud, malah nama syarikat lain turut disalah guna untuk memancing pembeli.

“Kita tidak menuduh tetapi mengesyaki penduduk ditipu kerana difahamkan kononnya projek ini bernilai berbilion-bilion dan bakal menjadi produk antarabangsa tetapi pihak berkaitan langsung tidak mengetahuinya.

“Saya telah menghubungi kerajaan negeri dan telah disahkan projek berkenaan tidak pernah wujud.

“Pihak tidak bertanggungjawab ini turut menggunakan nama sebuah syarikat tempatan untuk menarik pembeli dan saya telah menghubungi pengarah syarikat itu serta dimaklumkan syarikatnya tidak terlibat.

“Pengarah syarikat itu telah membuat laporan polis dan lebih menguatkan dakwaan ini apabila sebuah akhbar menyiarkan kenyataan Menteri Pelancongan, Datuk seri Mohamed Nazri Aziz mengatakan tidak mengetahui tentang projek itu.

“Saya nasihatkan mangsa yang lain segera membuat laporan polis supaya siasatan lanjut dapat diambil,” katanya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...