Darah puak guling-guling malam tahun baru adalah halal!!

Contoh pelampau dan pengganas yang terbukti memberontak.

Mutfi Perak Tan Sri Harussani Zakaria berkata, sepatutnya semua peserta perhimpunan pada 31 Disember lalu ditangkap kerana menderhaka kepada kerajaan dan “dihalalkan darah golongan bughah (pemberontak)”.

“Sepatutnya semua peserta perhimpunan ditangkap kerana menderhaka kepada kerajaan dan dari hukum syarak, dihalalkan darah golongan bughah,” katanya seperti dilaporkan Berita Harian hari ini.

Harian itu juga melaporkan, mufti itu membidas pembabitan pembangkang, khususnya PAS dalam perhimpunan 'haram' malam kelmarin yang disifatkannya cuba berlagak alim tetapi didakwanya tidak memahami al-Quran.

Sambil melabelkan peserta perhimpunan itu sebagai bughah, beliau dilaporkan berkata, haram bagi mana-mana pihak menyertai perhimpunan itu.

“Pemimpin PAS menyertai perhimpunan itu kerana mereka gagal memahami al-Quran,” katanya lagi seperti dilaporkan Berita Harian.

Harussani juga dilaporkan berkata, kerajaan terlalu bertoleransi sehingga menunjukkan kelemahan mereka kepada pihak yang menentang.

“Kerajaan British juga tidak pernah tunduk kepada penunjuk perasaan. Jadi kenapa kerajaan selepas merdeka perlu akur dengan tekanan mereka,” beliau dipetik sebagai berkata.-MK


A.S bersetuju sepenuhnya dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh mufti perak ini. Puak Pas jelas gagal untuk sepenuhnya memahami Al-Quran lalu mereka mendehaka kepada kerajaan yang ternyata sungguh prihatin kepada rakyat.

Berdasarkan respon yang dilihat, agak ramai juga machai DAP yang 'melompat' dengan kenyataan Ustaz Harussani ini. Mereka gagal untuk menerima fakta dan kenyataan yang berlandaskan hukum syarie.

2 comments:

Anonymous said...

fatwa bodoh & mengampu....takutlah kpd ALLAH...wahai blogger bodoh & mufti gila duniawi

Anonymous said...

takutlah pada Allah swt wahai Anonymous January 2, 2014 at 11:22 PM

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...