Guan Eng sempoi! Dalam diam-diam. Elaun Naik 130%!!

Begitulah keadaannya pabila rakyat di Pulau Pinang asyik ditipu hidup-hidup oleh Ketua Menteri Pulau Pinang ini. 
Belum selesai isu pembelian mercedez benz mewahnya yang tidak sesuai dibeli dikala semua rakyat dalam mode penjimatan, kali ini kroni rejim DAP yang menjadi ahli majlis PBT di Pulau Pinang mampu mengukir senyuman lebar.

Difahamkan Ahli Majlis Perbandaran Seberang Perai turut menerima kenaikan yang sama. Yang kesiannya dalam macai-macai rejim Dap semua asyik merungut kununnya semua harga naik, kroni Dap juga senang elaun pakat naik. Pandai depa menipu rakyat kononnya kerajaan negeri berjimat cermat.

Difahamkan sebelum ini, ahli majlis diberi elaun sebanyak RM700 sebulan, RM60 untuk menghadiri satu mesyuarat dengan hanya 10 mesyuarat  sahaja dibayar menjadikan jumlah pendapatan bulanan mereka sebelum ini hanya RM1,300.

Kini, elaun biasa mereka adalah RM1,500 sebulan sementara elaun mesyuarat RM100 setiap satu dengan maksimum 12 mesyuarat dan turut diberikan elaun komunikasi sebanyak RM300 menjadikan jumlah elaun mereka terkini adalah RM3,000.

Sebagai rakyat Pulau Pinang, aku tidak nampak langsung sumbangan yang signifikan ahli-ahli majlis ini dalam membantu didalam penambahbaikan khidmat PBT terhadap rakyat malahan prestasi lebih teruk terutamanya dalam hal pengurusan sampah serta pembersihan di taman-taman perumahan.

Sempoi siapa pandai jilat Guan Eng kan?

2 comments:

Anonymous said...

Itulah kerajaan rakyat , dia jadi raja marhaimlah.hangpa.

Anonymous said...

Hidup LGE, hidup PR... moga terus teraju PP selamanya, kah kah kah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...