Fakta terbaru mengenai Adik Firdaus Yang Menyedihkan..


Satu status Facebook dimuatnaik isteri salah seorang penguatkuasa Imigresen yang terlibat dalam operasi yang menemui adik Firdaus mendedahkan satu lagi fakta menyedihkan.

 Mengikut status ini, adik Firdaus ditinggalkan seorang diri di rumah yang gelap dan kotor dengan jiran kiri kanannya terdiri daripada warga asing. Ibunya pula menyewa rumah lain yang terletak di kawasan sama tapi blok berlainan.

 Jika perkara ini benar, tak dapat dibayangkan apakah sebenarnya yang berada dalam fikiran ibu adik Firdaus.

 Apa pun bak komen Pengarah Imigresen Negeri Sembilan, syukurlah kerana ALLAH telah menggerakkan hati pegawai Imigresen ke rumah yang menyimpan rahsia nasib adik Firdaus selama ini. Jika tidak, mungkin sehingga hari ini tiada sesiapa tahu derita dijalani hidup yang dijalaninya seorang diri

11 comments:

Anonymous said...

sedih hati saya membacanya mungkin ibunya terlebih makan dna bak .....menyebabkan hati dan perasaannya menjadi keras dan hilang sifat2 kemanusiannya sebagai seorang ibu...wang bukan segalanya ..dan sebagai manusia puan lolo mungkin terlupa bahawa rezeki yg dia dapat adalah datang dari reseki dan doa anaknya yg tidak berdaya itu..Entah berapa lamakah si kerdil ni berdoa agar dia diselamatkan...Yg peliknya mungkin siibu ni hanya mempunyai niat untuk melihat sianak mati supaya t,jawabnya terlepas...sayangnya hanya dimulut bukan dihati...maka tidak harus disalahkan anak2 jika membiarkan dan tidak membela org tua mereka diwaktu uzur jika anak2 diperlakukan sedemikan waktu mereka masih kecil..fikir2kanlah

Anonymous said...

Kena tolong ibu dulu

Anonymous said...

ibunya juga harus dibantu . tak perlu la menyalahkan mama2 pihak.

wan jamak said...

kepada anon2 yg sokong ibu firdaus ni, cuba cerita sikit nak bantu apa??

nak bantu dapat kerja? kenapa? tak kerja ke?
nak bantuan tolong bersihkan taik sebab dia tak tau bersiohkan najis?
nak bantuan tolong sapu sampah dan polisterin sebab dia tak pandai menyapu?
nak bantuan tolong pakaikan anak baju?

nak bantu apa???
anon2 BODOH tiga tiang!

Anonymous said...

Mama2 kita nak susu

Anonymous said...

boleh bantu ibu tolola itu. apapun syaratnya pun ada juga.


1. tolola tu pun ditemui sama bergumal ngan kencing dan taik sewaktu adik firdaus ditemui, berpakaian reput dan sama2 ada taik kat mulut dia.

2. tolola tu buta huruf - tk pernah bersekolah apalagi perkataan selfie dan bulu mata palsu dan tudung bling2 merah sgtlah mak ngah tu yilek dari kamus hidup dia.

3. takder siapa bela nasib dia - dia tak pernah berkahwin lg lepas bercerai apalagi tak pernah "main" utk keseronokan nafsu dia sendiri - ini siap kawen curi ngan laki org, boleh gitu?

4. majikan dia kejam dan tak berhati perut.

dan bermacam syarat lg yg sdg difikirkan nih,

siapalah yg nak bela sgt sitolola tuh?
nak bela org pun agak2lah. Org yg pandai main buat anak mcm tuh patut dibela? hah? Ckp pandai kemain. Ini bukan zaman batu hokayyy...

Anonymous said...

Niat si Lola nakkan anaknya mati keseorangan dan kemudian dianggap anak PATI yang ditinggalkan..hukum tuhan dia akan ditinggalkan anaknya bila tua dan suami akan meninggalkannya..kalu diikuti hukum karma bergitulah kitarannya.

Anonymous said...

Sedihnya tak terperi. Menitis air mata setiap kali membaca mengenai adik Firdaus. Ibu jenis apa yang kejam sebegitu?

Anonymous said...

Kena bantu dari segi emosional dan fizikal.
Kat kampung aku, ada orang putih dari persatuan gereja datang nak bantu satu famili Muslim ada anak oku. Mereka bawa kerusi roda nak bagi kat famili ni. Tak tahu apa lagi yang mereka dapat. Kalau ikut kita punya standard, kita selalu bagi bantuan kat dewan..ada tv..ada reporter.
Moral of the story, kita kena bantu sebelum orang lain bantu. Nasib baik famili ni tak convert.
Tak tahu la apa aku nak jawab esok.

usin said...

aku masih tak faham kenapa ada orang yang lebih memihak kpd lola berbanding anak okunya. jika benarlah bahawa adik firdaus duduk dalam bilik gelap, kotor, jijik, penuh najis, berbaju reput serta kurus kering macam rangka sementara lola pula duduk rumah lain yang lebih selesa, apakah jenis ibu lola ni. kenapa ibu yang masih ada pendapatan bersih rm1500.00 ke atas sanggup tidak membeli sehelai bajupun untuk anaknya. dia lebih rela adik firdaus memakai baju reput, makan kertas, polisterin dan najis sendiri untuk hidup. sekali lagi, ibu apakah ini? adakah lola sudah merancang supaya firdaus ini mati kering dan disangka anak pendatang? lola mungkin tidak mampu membunuh firdaus secara terus, tetapi menyeksanya perlahan2 sampai mati. cis!!! takde sedikitpun aku kasihan kpd lola.

Anonymous said...

Setahu aku kalau Persatuan Gereja datang membantu OKU tiada pon niat nak convertkan mereka, atas dasar perikemanusiaan semata2..cakap kena usul periksa dulu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...