Ustaz Lotfi Dipecat Dari PAS kerana sertai Jihad!


PETALING JAYA: PAS telah menamatkan keanggotaan Ustaz Lotfi Ariffin berikutan dakwaan pembabitannya dalam kumpulan militan di Syria.

 Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali berkata Lotfi telah disingkir keluar dari parti itu bulan lalu apabila dakwaan pembabitannya dengan kumpulan militan di Syria muncul di media dan juga media sosial.

 "Kami menjalankan siasatan kami sendiri dan memutuskan untuk menamatkan keahlian Lotfi. "Ini menjadi peringatan dan amaran kepada semua ahli-ahli kami untuk tidak mengaitkan diri mereka dengan mana-mana kumpulan militan, kerana kita tidak menyokong keganasan," katanya.

 Mustafa berkata demikian sebagai memberi tindak balas terhadap laporan The Star yang mengetengahkan penglibatan Lotfi dalam kumpulan militan di Syria. Lotfi dilaporkan menyatakan hasrat untuk mempertahankan hak-hak orang-orang Syria yang ditindas.

A.S kata, Pas semakin gila. Insan yg berjuang menentang musuh Islam digelar pengganas. 
Beliau berjuang melawan syiah basyar.. kenapa dia dipanggil militan/pengganas?
Mustafa Ali dilihat semakin songsang membawa hala tuju Pas dan semakin sekular dimana jelas ketika ini mereka mengamalkan politik suku agama suku.

6 comments:

Anonymous said...

Ahli yg terlibat dlm hubungan seks haram tak de tindakan ke?

Anonymous said...

Dia tu bukan gi Jihad,sebab jihad bagi Pas ialah masuk RM kedalam karung hijau yg di edar semasa cerama atau kibar bendera DAP atau turun demonstrasi sokong peliwat.Itu pasal ustaz tu kena pecat.

Anonymous said...

Ahli yang kantoi kongkek macam Mustafa Ali sendiri dan ADUN dalam keretapi tidak pula dihukum...

Maknanya dalam PASA, orang yang buat apa yang Allah SWT larang boleh menjadi ahli tapi orang yang buat apa yang Allah SWT perintah dipecat...

PAS semakin sesat

Anonymous said...

Biarlah dia berjihad demi agama jika dirasakan tindakan itu betul... juga selepas dia melepaskan semua tanggungjawab terhadap keluarga dan anak anak ..jgn anak anak terabai dan keluarga dalam kesusahan ..tentang PAS tu tolak tepilah tak boleh pakai langsung..aku dulu ikut PAS tapi bila nampak dah terpesong arah hala tuju aku patah balik..sesat dihujung jalan baliklah kepangkal..tak gitu..ada mata lihat, telinga dengar..ada akal guna..

berasiam said...

jihad si Syria dipecat, jihad di Memali 1985 dulu macam mana hukumnya? sementelahan negara Islam telah tidak disebut dalam Qur'an.

Anonymous said...

Astaghfirullah..beliau ke sana untuk berjihad..membantu saudar sunnah kita yanh hidup diseksa puak syiah..membebaskan org tua,wanita dan kanak2 daripada menjadi seksaan zalim syiah..kami doakan kepada para pejuang mujahidin di sana agar berjaya menghancurkan puak syiah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...