Ketua Pemuda PAS Terengganu: Anwar umpama anjing?


“Apabila melihat kepada senario yang berlaku antara Anwar Ibrahim dengan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, rasanya sesuai jika peribahasa ‘Bagai melepaskan anjing tersepit“, demikian luahan kemarahan Ketua Pemuda Pas Kuala Terengganu, Ustaz Wan Mohd Faizul Wan Abas di dalam satu kenyataan di media sosial mengulas tentang tindakan Anwar yang dilihat membelakangkan ulamak-ulamak PAS.


Faizul melahirkan rasa kesalnya kerana beliau berpendapat PAS amat konsisten memperjuangkan keadilan, serta mempertahankan semangat setiakawan di antara kedua-dua parti tersebut. 

Beliau mendakwa, sebaliknya yang berlaku adalah PAS sering menjadi mangsa di kalangan rakan pakatan rakyat yang menyerang dan menyalahkan PAS apabila timbulnya sesuatu isu.

Di dalam salah satu komentarnya, beliau juga menyifatkan Anwar sebagai manusia yang tidak mengenang budi. 

“Di saat dia ditelanjangkan pemerintah ketika itu, pimpinan PAS lah yang balutkan dia pakaian. Ustaz-ustaz, Tok-tok Guru berhujjah dengan al Quran dan hadis. Tuan Guru Haji Hadi karang buku Qazaf…tup-tup dia suruh budak-budaknya ‘telanjangkan’ Tok Guru kita… memang ANJING!” TTIMES memetik komen tersebut. - Terengganu Times

9 comments:

Anonymous said...

Sejak pemecatannya pada tahun 1998 ramai dah tahu pun, dia ni memang anjing. Dia ingat semua rakyat malaysia bodoh dan boleh diperkudakan sesuka hati. Hanya yang banggang saja percaya pada idea reformasinya. Ni bukan setakat anjing saja tapi dah anjing kurap.

Anonymous said...

kalau dah tau knp berkwn ngan anjing.. sama2 tolol..

Anonymous said...

ketua anjing nak mak anjing jd ketua ttp ada satu anjing ni tak setuju maka menyalak lah anjing2 lain di sekelingnya.. yg jd mangsa anak2 anjing yg tak bersalah.. dpt ketua anjing yg gila kuasa.. inilah kisah keluarga anjing dan pengikut2nya... kita sbg manusia tgk kan ajelah telatah anjing2 tu.. jgn lak kita msk cmpr nanti digigitnya kita pula barulah jd spt melepas anjing tersepit..

kelate jati said...

Si bahalol azali terdesak sahaja yang sebok berkawan dan kutip anjing kurap buangan orang lain.. Hahaha hahaha hahaha hahaha.. padan muka dia orang..

Anonymous said...

Amat aneh. Satu pengakuan bahawa ustaz2 dan tok2 guru Pas mengamalkan perbuatan fitnah dan pembohongan dengan mengunakankan ayat quran dan hadis demi "membalutkan dia (Nuar) pakaian..." Bukan kah ini ciri munafikun?

Anonymous said...

Memang dasar ustaz2 kini banyak berbohong lidah bercabang. Sebenarnya mereka cemburu dengan Anwar dan mahu PAS lead Pakatan walaupun PAS tidak lagi upaya dan diterima oleh parti dalam Pakatan kerana keadaan dan kedudukan mereka. Jelas kini, pada PAS terutama ustaznya, dakwah Islam bukan menjadi kepentingan rupanya. Bacalah urutan sejarah betul-betul. Agaknya kenapa tak setuju Anwar jadi PM ye? PAS dihinggap penyakit busuk hati, gila kuasa dan kedudukan dan tamak harta cinta dunia. Bawa beringatlah ustaz. Kami anak muda tidak buta. Alhamdulillah kami masih upaya mencari fakta dan membuat penilaian sendiri.

Anonymous said...

kita patut bersyukur kerana Allah telah mempercepatkan puak PAS ni sedar siapa Anwar dan agendanya. Kita kena sebarkan kpd seramai mgkin sikap srbenar Anear sipaya kita boleh percepatkan jatuhnya PR. Tp kalu BN buat lg penyelewengan maka org akan mual dgn BN dan PR maha akan lahir pula pakatan baru.

Anonymous said...

PAS sepatutnya bermuhasabah diri sebelum mengata orang lain, PAS sendiri adalah anjing yg tabiinya gemar menyalak tapi sangat taat pada tuannya, Nuar Jubo & Lim Guan Eng.

Lagipun hanya anjing yang sanggup berkawan dan berBahallul Siyasi dgn anjing.

Anonymous said...

mengapa nak sokongan PAS, kenapa dulu angkuh tak perlu PAS untuk tadbir negeri..sikap sombong ini patut semua rakyat Malaysia fikirkan..rakyat Malaysia patut berfikir bukan mengikut membabi buta...kenali lah siapa anwar dan keluarganya, kenalilah apa tujuan di tubuhkan PKR....nak selamatkan anwar...kenapa mahu bersubahat dengan orang bersalah dan cuba melepaskan dia ...ini kah yang di ajar oleh mana mana ugama...dunia takkan aman jika inilah prinsip hidup manusia..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...