@ngakorming rasis haramjadah makin melampau tak cermin dirinya sendiri??

GAMBAR INI DIAMBIL DARI STATUS FB NGA KOR MING RASIS HARAMJADAH


Memang celaka sial kau Nga Kor Ming. Kau tak tunjuk pula kekayaan kau yg melampau-lampau? Kenapa tak tunjuk siapa yang pergi Old Town White Cofee tu menyumbangkan kepada DAP parti bapak rasis?

Kenapa YB Tak soal Robert Kuok, Vincent Tan, YTL, Resort Wold, Ananda, Lim Spangar, ? Hanya Ada SATU Melayu kaya pun YB Dah bising?

Jangan laaa YB buat kenyataan bodoh sebegini. Kita di Malaysia tak pertikaikan pun bangsa mana yg kaya selagi diperolehi dengan jalan yg betul. Kita benci dengan YB politician murahan yang dengki lagi busuk hati ini.
Sebab ada melayu si kitol bodoh seperti admin page Suara Rakyatlah YB Rasis ini melampau naik lemak!

6 comments:

maae said...

Tanya Orang2 Melayu berdepan dan buat lah provokasi ini. Tidak payah tanya Umno kerana Umno sudah melampaui batas mengayakan cina-cina sehingga cina berpaling dan meludah semua Melayu !

Anonymous said...

Warganegara yang mempersoalkan perlembagaan dan kontrak sosial seharusnya ditarik kewargenegaraan. Pemberian hak kerwarganegaraan sepatutnya hilang sekiranya persetujuan tidak diterima.

akmy said...

Penyelesaian Kemerdekaan
Apabila Tanah Melayu merdeka pada 31 Ogos 1957, buruh imigran iaitu bangsa Cina dan India yang telah dibawa oleh British untuk bekerja di lombong bijih timah dan estet ini diterima sebagai warganegara Malaysia melalui konsep jus soli dan dimaktubkan dalam Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu (Bahagian III-Kewarganegaraan; 3.1 Bab 1-Pemberian Kewarganegaraan; Artikel 14-22).

Pemberian kewarganegaraan ini ditimbalkan dengan penerimaan balas beberapa syarat utama yang meliputi hal ehwal berkaitan perlindungan dan penjagaan status dan hak bangsa Melayu sebagai PENDUDUK ASAL. Aturan timbal balas atau quid pro quo penerimaan syarat-syarat ini dikenali sebagai ‘kontrak sosial.’ Kontrak inilah yang dijadikan asas kepada pembentukan Perlembagaan Malaysia dan penubuhannya sebagai sebuah negara. Ini merupakan antara fakta sejarah yang cuba dipadamkan oleh Cina DAP.
"Jika DAP berterusan mempertikaikan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan (peruntukkan mengenai hak istimewa Melayu), kekacauan akan berlaku dan keamanan dan kemakmuran yang kita kecapi akan hancur"
:Petikan daripada buku "Tragedi 13 Mei: Sebelum & Selepas" oleh Almarhum Tunku Abdul Rahman.

Anonymous said...

cina babi sekor ni nak kena ni! ko nak jadi lagi ke 13 mei! bangasa pendatang tak sedar diuntung haram jadah punya cina!

Jane Duncan said...

Cina DAPigs memang sakit hati kalau Melayu mampu hidup lebih baik!! Kalau Melayu kaya lagi dia benci!!!Orang Melayu jangan sampai terbeli idea orang Cina yang fikir semua Melayu kaya itu korup atau sebagainya!! Ini9lah permainan DAPigss!!!

Anonymous said...

Mamak kutty yg kayakan cina bukan UMNO, najib skrg dlm proses pembetulan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...