Kuil di Butterworth Diroboh Oleh LGE Laknat!




Insiden perobohan kuil yang terletak di Jalan Chain Ferry, Butterworth ini berlaku hanya selepas beberapa hari sahaja selepas Timbalan Ketua Menteri 2Pulau Pinang berjanji dalam sidang akhbar mengatakan


"Tidak akan ada walau sebiji bata pun akan dipecahkan di mana-mana kuil dibawah Kerajaan Pulau Pinang"
Sepatutnya P. Ramasamy tidak harus membuka mulut membuat janji palsu berkata kuil-kuil di Penang takkan diroboh. Perkara ini bukan sesuatu yang baru bagi beliau. Sejak dari kes Kampung Buah Pala sehinggalah kes kuil yang dirobohkan ini, Rama hanya menjadi hero bercakap dan kosong dalam tindakan!

Dimaklumkan bahawa kuil ini mempunyai sijil 'Pendaftaran Kuil'. Bukannya kuil yang dibina sesuka hati. Namun jika begitu mengapa Pihak berkuasa beria-ia menyuruh agar semua rumah ibadat didaftarkan dengan mereka? Yang lawaknya. si Ramasamy ni dikatakan datang pada malam itu dan mengarahkan penduduk membina kuil itu semula SECEPAT MUNGKIN! Apa ni? Penduduk kata jangan buat cerita katun la yang wakil kerajaan negeri tak tahu menahu tentang operasi perobohan kuil tersebut pada hari tersebut.

Oleh yang demikian, semua rakyat Penang tolak la kerajaan negeri Penipu Rakyat ni!
Dulu masa kuil yang dirobohkan di Selangor dan menjadi isu besar, juak-juak celaka macam Ramsamy ni lah yang nak jadi hero menghentam kerajaan negeri yang ditadbir oleh BN pada masa itu. Sekarang! Baru hangpa ada akai...

3 comments:

Jeffry said...

SLM BRO..PEGANG JANJI KOMUNIS MCM PEGANG PISAU TAJAM..HARKKK PTUIHHH

jo laboo said...

tu la pasal
dulu puak2 diorg ni la yg
menggelabag lebih biler kuil kena roboh..
skang amik ko habuan!
kena tipu je dgn puak pakatan haram ni..

kuchingitam said...

salam bro,
Sememangnya Dapig ni pandai berpura-pura.
Semalam cakap lain hari ni cakap lain esok nak buat lain.Pakar putar alam katakan......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...