Apa Yang Boleh Dikata Bila Lihat Gambar Ini?


Daripada gambar yang diambil di Taman Botanikal diatas kita dapat kenalpasti 2 perkara yang boleh diklasifikasikan sebagai kesalahan / kelemahan yang ketara!

Pertama, kebiadapan perempuan itu yang tidak menghiraukan langsung papan tanda amaran yang jelas tertera di sebelahnya itu. Dia tanpa rasa bersalah dengan selamba menjaja dan kesalahan ini tampak tidak mampu ditegur oleh mana-mana pihak sekalipun.

Kedua yang pentingnya, mana pergi penguatkuasa PBT disitu iaitu Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP)?
Makan gaji buta, tidak peka atau tidak berani ambil tindakan terhadap perempuan cina itu atas arahan pihak atasan kerana khuatir hilang undi cina???
Buat undang-undang, naik papantanda amaran baru, tapi jika tak diimplimentasi, ini satu pembaziran wang rakyat dan menunjukkan kelemahan ketara pihak PBT dalam menjalankan tugas!

Begitu juga dengan taman botanikal yang dibawah kerajaan negeri?
Tiadakah staf jabatan botanikal yang bertugas yang boleh memantau keadaan seperti gambar di atas?

3 comments:

aloqlaloq said...

kalau melayu dah lama kene halau la..

Anonymous said...

apa yg kelihatan ialah satu maknosia yg sedang menundukkan sedikit kepala...mongken disebabkan saiz kepalanya yg agak besar...ataupun...dalam laen perkataan...besar kepala...a.k.a.besarg kepala...sesiapa yg nak kena maki hamun...dipersilakan menegur maknosia tersebut yg besarg kepala itu....lancau cibai...kanereeee.....

hangkedee said...

Itu pun ramai orang melayu tak sedar lagi,mungkin tertelan daging pangang DAPIG.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...