Pendedahan hot! Uptown Bandar Perda dijadikan tempat 'menyamun' oleh lobai-lobai Pas??



Uptown Bandar Perda, bukit mertajam kini semakin hebat dan ramai pengunjung serta menjadi lokasi perlancungan yang terkenal dan menjadi tempat tumpuan di bahagian Sebarang Perai, Pulau Pinang. Ianya adalah asal dari perniaga tepi jalan yang meneroka kawasan ini sedikit demi sedikit sehinggalah menjadi besar dan tempat perniaga kecil mencari rezeki.

Kawasan perniagaan Uptown Bandar Perda yang sekarang dikatakan mencecah sehingga 300 orang peniaga ini diuruskan oleh pihak JKKKN (bawah kerajaan negeri) yang majoritynya puak-puak Pas tegar. Kutipan sewa tapak dan parking bukan kecik anak jumlahnya. Namun yang dipertikaikan ke mana perginya wang tersebut?

 Setelah kawasan ini menjadi maju muncullah 'samseng samseng' Pas yang di ketuai oleh lebai Asri datang mengutip wang perlindungan kepada semua perniaga pada setiap malam dan lebih dasyat lagi kutipan berlipat kali ganda pada bulan ramadhan.

 Kutipan tahunan yang mencecah ratusan ribu ringgit dari perniaga membuat uptown ini menjadi sumber kewangan paling hebat kumpulan samseng ini sedangkan mereka lansung tidak pernah melindungi dan menjaga kebajikan perniaga perniaga yang mereka kutip wang perlindungan pada setiap malam.

Tiada apa nilai tambah yang diperolehi oleh peniaga samada dari segi kemudahan dan prasana Uptown tersebut. Samseng berlesen ini juga tak mempertahankan para peniaga yang sering diganggu oleh Pihak Majlis Perbandaran Seberang Perai.

Selepas ini akan didedahkan pula bagaimana YB Pakatan dan ahli ahli majlis yang orang melayu mengkhianati peniaga di situ dan menabur pasir ke dalam periuk mereka yang hampir keseluruhan juga terdiri dari peniaga melayu.

1 comment:

Anonymous said...

tipu ape??cukup la macai umno.jgn dok fitnah org.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...