Nak banding dengan Denmark sangat? Mai tengok!


MALAYSIA : DI MANA BUMI DIPIJAK, DI SITU LANGIT DIJUNJUNG

Assalamualaikum wbt buat seluruh rakyat Malaysia. Semoga semuanya cerita sokmo. Keadaan di negara kita hari ini amat membimbangkan dan sungguh merisaukan terutama kpd generasi muda.

Kita sering diberikan sebahagian fakta manakala sebahagian lagi fakta tidak diceritakan seumpama ayat al-Quran dan al-Hadith yg hanya dibaca dan diguna sebahagian utk kepentingan agenda peribadi dan politik mereka semata.

Ada pihak yg selalu berceramah dan menulis membandingkan negara Denmark dgn negara kita dan meletakkan Denmark sbg contoh negara terbaik kononnya. Ada sebahagian drp kita yg MUDAH PERCAYA membabi-buta walhal ada perkara yg disembunyikan.

Tahukah semua bhw Denmark boleh buat spt apa yg dikata kerana :

1) Cukai pendapatan antara yg paling tinggi di dunia sehingga 51%.
2) Cukai syarikat/perniagaan antara sehingga 27%-42%.
3) Cukai perolehan pelaburan saham sehingga 42%.
4) Cukai/Levi pekerja asing sehingga 38%.
5) Cukai GST/VAT sehingga 25%.
6) Denmark masyarakatnya bukan berbilang bangsa dan kaum.
7) Keluasan dan pendapatan negara Denmark bukan spt negara kita.
8) Malaysia dlm kategori negara membangun manakala Denmark dlm kategori negara maju.

Apakah buah epal boleh dibuat bandingan dgn buah rambutan? Namun itulah kononnya fakta yg selalu pihak Pembangkang di Malaysia gunakan! Kenapa? Kerana mereka gunakan utk kepentingan politik bg meraih sokongan.

Dulu ramai yg berceramah membezakan negara kita dgn negera Sweeden namun sekarang semuanya senyap sepi apabila ada rakyat Malaysia yg dipenjarakan di sana kerana merotan anak yg tak mahu mengaji! Terima kasih dan syukur kpd Kerajaan Malaysia yg berusaha keras menyelesaikan kes tersebut sebaiknya.

Rakyat Malaysia juga ramai yg mudah diperkudakan. Lihat sahaja sebahagian drp kita yg suka berarak dan buat demonstrasi tanpa mengetahui fakta sebenar.

1- Perarakan Lynas yg kononnya tidak selamat (walhal hingga skrg semuanya ok)
2- Perarakan Oren yg kononnya FELDA akan bangkrap (walhal lebih 10 thn FELDA se
makin teguh dan kini mempunyai bangunan pencakar langit sendiri)
3- Siri Perarakan BERSIH yg kononnya pihak kerajaan tidak telus dlm pilihanraya (walhal pilihanraya mereka lagi teruk dgn insiden baling kerusi, tipu dan sorok kertas undi, rasuah pengundi dan lain-lain lagi)
4- Dan pelbagai perararakan lagi yg sengaja dibuat bagi menjadikan negara ini huru-hara demi kepentingan politik mereka!

Di Malaysia sbg contoh. Ramai yg sudah bising di sana-sini apabila cukai GST akan dikenakan sebanyak 6%. Kalau itu pun kita dah bising dan buat demonstrasi haram maka bgmn kerajaan mahu bg semuanya percuma mcm negara Denmark???

Tepuk dada tanya hati. Tepuk hati tanya iman. Berfikir secara rasional bukannya emosional demi masa depan bersama.

Kita mesti bersatu tanpa mengira ideologi politik. Kita mesti menyokong segala kebaikan yg dilakukan oleh pihak kerajaan dan menggunakan saluran yg ada sekiranya kita tidak bersetuju. Bukannya melalui perarakan dan demonstrasi haram yg hanya mengundang berjuta kemaluan dan keburukan!

Sayangi Malaysia, Cintai Keharmonian kerana negara ini tempat tumpah darahnya kita!

Salam Keharmonian,
Gerakan Rakyat Prihatin

5 comments:

Anonymous said...

Yang buta perut ada Melayu nak jatuhkan Melayu sendiri kalau Cina jilat habis, dulu kata sweden bagus tapi mereka tak tunjuk cukai di sana pun tinggi yang mereka nampak free education, Melayu barua tak sedar diri, Cina tipu pun sokong bulau-bulat.

maae said...

Ramai Melayu terpelajar sekarang yang pandai menipu bangsa nya sendiri. Bersekongkol dengan musuh dalam selimut. Mengangkat kebathilan menjadi kebenaran atas platform moderat konon nya. Hakikat nya mereka golongan liberal, sekular malah sebahagian nya menjadi atheis. Di Amerika, linkongan 30% penduduk nya atheis. Ini yana melayu cuba ikuti.

Bodoh bebeno ! Cium jilat ...... kafirun harbi. Tidak ingin memperkasakan Bangsa dan Tamadun sendiri. Undang2 di lihat draconian menyokong suara2 kafirun harbi ingin menyisihkan Melayu dari Bumi Malaysia ini. Lihat saja. Sudah berapa ramai melayu di murtadkan? Bangsa asing, yahudi, memang suka agenda merampas Malaysia tercapai.

Pak Kadiaq said...

Semuanya kerana kuasa.. dan andai ditakdirkan puak2 ini memerintah Malaysia aku yakin kes2 rasuah & penyelewengan akan semakin berleluasa lagi. Tengok je sekarang ni di negeri yg diperintah puak2 ini!
Bersyukurlah apa yg ada, BN bukannya sempurna tapi pakatanHaram lebih2 lagi tak sempurna.. bercakaran sesama sendiri, jatuh-menjatuh & saman-menyaman sesama sendiri.. bukalah mata wahai rakyat Malaysia.. negara kita sebaik-baik negara di dunia!

Anonymous said...

Kerajaan menggajikan ramai pakar berkelulusan tinggi. Ramai juga yang ada PhD. Takkanlah mereka ni tak bagus. Risiko radioaktif di Lynas sangat minimal. GST sudah dipraktik di negara2 maju. Denmark Sweden tak banyakpun bangunan tinggi. Pengurusan risiko Malaysia di antara yang terbaik di dunia. Cuma masalah perumahan. Mungkin tanah2 lapang di sekitar KL eg KLGCC, padang2 golf lain, lapangan terbang sungai besi, dll dibina bangunan kediaman tinggi

Anonymous said...

penulis artikel pun kaki kencing buta perut,,,pakat pakat mai dok hasut melayu umno yang bangang- bangang ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...