Lepas 3 Polis Rogol Minah Indon, Amah Pula Dirogol Majikan!

Maka makin panaslah hubungan Malaysia dengan Indon selepas ini. yang sedia hangat!
Apatah lagi kehadiran caprut-caprut 'BENDERA' yang sentiasa menunggu masa memprovokasi dan mencetuskan ketegangan yang lebih teruk. Tak musahil juga Anwar Ibrahim cucuk jarum dengan mengupah mereka ini untuk membantah malaysia dan menggambarkan Malaysia sebuah negara yang teruk!

Kekadang terfikir juga, hanya kerna 3-4 kerat malaun-malaun macam ni, hubungan antara negara pun boleh terjejas. Diharapkan pihak berkuasa dapat mengambil tindakan sewajarnya dalam menangani polemik ini.

******************

Kerajaan Malaysia amat dukacita dengan satu lagi kes perkosa membabitkan wanita Indonesia yang dilapor berlaku di Seremban, Negeri Sembilan baru-baru ini.

"Wanita berkenaan itu juga difahamkan telah diikat dan tidak diberi makan selama empat hari.

"Kerajaan mengecam sekeras-kerasnya perbuatan keji ini yang juga merupakan sesuatu yang tidak berperikemanusiaan," kata Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman dalam satu kenyataan hari ini.
   
Menurut kenyataan itu,  Kementerian Luar akan mengikuti perkembangan kes tersebut dengan Polis Diraja Malaysia serta memberi kerjasama sepenuhnya kepada kerajaan Indonesia.
   
Mangsa dilapor bekerja sebagai pembantu rumah dan majikannya kini ditahan reman selama tujuh hari sejak 13 November lepas bagi membantu siasatan kes mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan atas tuduhan merogol.
   
Media sebelum ini melaporkan tiga anggota polis ditahan reman selepas didakwa merogol seorang wanita Indonesia yang bekerja sebagai  pembantu restoran di Pulau Pinang. - Bernama

2 comments:

Sukalagu said...

Saya turut prihatin..

Gerakan Anti Pendatang Asing Di Malaysia said...

When the Indonesian or other Immigrants raped our people and rob our houses, nobody really highlighted this.

GAPA Di Malaysia gave full supports for our guardians, The Royal Malaysian Police ,The RELA and other Authorities who gave their full commitment to protect this country from the menacing Immigrants

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...