Anak Kapten Zaharie Nafi Dakwaan Daily Mail. Itu semua fitnah!!


KUALA LUMPUR: Anak kepada Kapten Zaharie Ahmad hari ini mengutuk tindakan akhbar tabloid antarabangsa Daily Mail yang melaporkan juruterbang itu mengalami gangguan fikiran beberapa minggu sebelum pesawat MH370 hilang pada 8 Mac.

Ia susulan laporan akhbar berpengkalan di United Kingdom pada 29 Mac yang mengatakan bahawa Kapten Zaharie berada dalam keadaan emosi yang tidak stabil kerana mempunyai masalah rumah tangga serta sedang dalam proses penceraian.

Menurut Daily Mail lagi, isteri Kapten Zaharie, Faizah Khanum Mustafa Khan telah memberitahu pihak penyiasat yang kononnya suaminya selalu mengenepikan ahli keluarganya dan hanya menghabiskan masa berjam-jam dengan simulator penerbangannya.

Namun begitu, anak perempuan kepada juruterbang pesawat MH 370 itu, Aishah Zaharie telah menyelar tindakan akhbar Britain tersebut dan menganggap berita itu sebagai fitnah.

Aishah dalam status terbarunya di Facebook turut menyatakan yang dia tidak akan memaafkan dakwaan berkenaan dan menganggap fitnah itu sebagai lebih teruk dari membunuh.

a


Pada 15 Mac, sepasukan polis dari Bukit Aman telah merampas simulator dari kediaman Zaharie di Shah Alam untuk siasatan.

Ekoran itu juga, Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein pada Sabtu 29 Mac berkata tiada apa-apa yang mencurigakan ditemui di dalam simulator milik Kapten Zaharie.

2 comments:

Anonymous said...

I join in your prayers asking God to send His punishment to those responsible in Daily Mail.

Anonymous said...

I join in your prayers asking God to send His punishment to those responsible in Daily Mail.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...